Klokje voor zoon 🤔

Voor mijn zoon (15) op zoek naar een mooi klokje, liefst een automaat.
Alleen hij heeft hij erg smalle polsen en is 40mm echt wel de max.
Onderstaande Seiko vind ik een erg leuk klokje voor hem maar helaas 42mm en ik word niet wijzer van al die Seiko nummers, modellen, etc en aangezien we genoeg Seiko freaks :grin: hier hebben die deze nummers zonder enige moeite oplepelen…
Is er van Seiko (of ander leuk merk) een soortgelijk klokje met diameter 39-40, max E175 zoals onderstaand model :thinking:

1 like

Besttime op marktplaats heeft vaak leuke 5jes.

3 likes

Deze is op zich wel leuk 40mm en 155 euro. https://www.superwinkel.nl/product/1136146/seiko-sndc81p1.html

Seiko SKX013

11 likes

https://www.seiko.nl/collections/ProductDetail.aspx?id=SNKD99K1

4 likes

Heb je een beetje een idee wat voor stijl? Je voorbeeld is een diver, is dat wat je zou willen?

1 like

Ja zoals in mijn opening post.
Diver vind ik voor hem het mooiste.
Heb net mijn 42mm PO laten passen en die is ietwat te groot. Dus 40mm is perfect maatje plus hij is in de groei dus kleiner formaat zal dan voor te korte duur zijn.

1 like

Als je je budget iets kunt oprekken is er geen betere dan een SKX013 zoals @Jakko ook noemde

http://www.monsterwatches.nl/product/skx013/

38mm, is voor een kleine pols denk ik erg mooi. Bovenstaande is bij Rob van Monsterwatches, maar je kunt hem bij veel shops vinden.

5 likes

Sluit ik bij aan @Spoon1, das echt het iets kleinere skx007 model. En doet daar qua specs nauwelijks voor onder!

2 likes

Wat vind hij zelf het mooist :wink: ?

Seiko SKX013 is al meerdere keren gezegd maar is een top keuze, daarom nog maar eens.

1 like

Goedemorgen,

Ik ben zelf 14 (bijna 15😉) en heb ook niet al te brede polsen (omtrek 17,5) maar ik merk dat de diameter niet zo zeer belangrijk is, maar vooral lug tot lug lengte. Zolang de lugs niet uitsteken is hij niet zo snel (te) groot. Ik heb een skx, gaat volgens mij prima:

Mijn Pols ‘oppervlakte?’ is trouwens 55mm

Voor het klokje kan je misschien kijken naar wat vintage seiko’s. Die zijn vrij betaalbaar en vaak best gaaf.

9 likes

Welke SKX is dit dan? De 013 :thinking:

Tis zijn verjaardags kado dus wil hem verrassen.
Weet zijn smaak wel ongeveer maar wil kiezen uit zoveel mogelijk opties.
Hij vond deze Invicta’s wel mooi tijd maar wil hem zijn eerste automaat geven na alle quartz klokjes die hij gehad heeft (en heb zelf niks met Invicta :grin:)

Dit is de skx007

Wellicht deze?

Voor 119,99 kun je er geen buil aan vallen :wink:

2 likes

Das ook een mooie idd :+1:

De Seiko op jouw foto is de snzh53; door de grote bezel (en daarmee relatief kleine) wijzerplaat oogt het horloge minder groot.
Wel vind ik em vrij hoog en “clunky” maargoed…daar kan ik wel mee leven.

Desalniettemin vind ik het toch wel een aanrader; voor de prijs is ie erg mooi afgewerkt en opvallend; de glanzende wijzerplaat in blauw… :heart_eyes:
Kan elke 15-jarige (of 43-jarige) de blits mee maken :sunglasses:

Hier een foto van de Seiko op mijn (ook kleine) polsen…het “kennet”…

Verder vooral letten op de lug2lug afstand zoals @Hans_klok al terecht opmerkte! :smirk:

2 likes

Haha met doorzien zaak terug :joy:

Wel een heel goeie optie ook inderdaad. Ook verkrijgbaar in het blauw, wit of pepsi. Ik dacht ook dat ze 1 of 2mm kleiner in diameter zijn dan de SKX007

2 likes

Gebruikte kinetic ook een optie? Ik heb dan wellicht deze 41mm SKA011 beschikbaar:

Geef maar een gil als je meer info wilt.

1 like