Klopt dit?

Heb 5 kids en kleinkind nummer 4 is onderweg. Hoop maar dat ik genoeg arm heb😁

3 likes

Zo. Ook geen gras over laten groeien. 3 in 23 maanden.
Edit., Ik begrijp een postje lager dat het je kleinkinderen zijn?

Lijkt me best een pittig leventje zo…

Dan was dat gewoon niet de juiste persoon op de juiste plek…

In delen van de wereld eet je met vork en lepel, dus ligt eraan waar je je op de planeet bevindt.

1 like

Ik eet met hetzelfde gemak met stokjes.
Etiquette is dus ook dat je niet in Japan of China om mes en vork vraagt in een traditioneel restaurant.

1 like

Klopt kleinkind nummer 4 onderweg. Van mijn oudste zoon/schoondochter en jongste dochter/schoonzoon. Ik ben zelf nog maar 51 dus het kan verkeren…

Hoor je ook nog een vrouw voor te laten gaan? Ooit op eenzelfde dag op mijn donder gehad van een vrouw toen ik dat deed, omdat dat nu niet meer mocht, was niet feministisch, en op mijn donder gehad van twee vrouwen toen ik ze niet voor liet bij het instappen in de bus.

3 likes

Bij vrouwen doe je het toch nooit goed?

Dat gaat niet meer om etiquette, maar om de universele waarheid :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Shin Chan!

Zitten op een andere frequentie.

Erg off-topic inmiddels, maar toch: Rond m’n 18de een groepsreis met touringcar, leeftijdsgenoten, kamperen. Ik m’n tentje opzetten. Was een beetje gehannes. Komt er een niet onprettig ogende deerne in het gras zitten, vlakbij. ā€œKan ik ergens mee helpen?ā€

ā€œNou, graag eigenlijk! Zou jij misschien even daar die lijn strak willen houden?ā€

…

ā€œWas meer een vraag uit beleefdheid hoor, niet om echt te helpenā€. …en ze loopt nuffig weg.

:no_mouth: :face_with_raised_eyebrow: :roll_eyes::walking_woman:

8 likes

Heerlijk, zoiets blijft je altijd bij… :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Mooi woord.

2 likes

Altijd makkelijk, dingen in hokjes plaatsen! Geen fan van. Doen waar je blij van wordt.

Wat wel een ongeschreven regel is in mijn boekje is een relatief passende horlogemaat naar polsmaat, hoewel ik me daar ook nog wel eens op het randje begeef :wink:

1 like

Een likeje voor nuffig!

2 likes

Een G-shock bij black tie moet je niet willen. Een dress watch bij een (printjes loos) t-shirt kan gewoon goed staan.

Tja en ik maar steeds iedere ochtend beslissen welke happy socks bij welk horloge past

2 likes

Altijd kleurig bij sober en omgekeerd.
Twee keer kleurig wordt je duizelig van.
Twee keer sober is saai.

Zonder dank voor het gratis consult :wink:

5 likes

Mijn vrouw snapt de link niet tussen de twee. Ikzelf ook niet maar het is wel leuk.

1 like

Ik zondig soms ook tegen m“n eigen regel. Maar dan wel bewust :wink:

Ik lees hier al een aantal keer dat je bij een bruiloft geen sportkleding aantrekt… Bij elke bruiloft (en nee, dat waren er niet hƩƩl veel, wĆ©l allemaal hartje zomer) waar ik ben geweest heb ik van tevoren met het bruidspaar contact gehad, en aangegeven dat: ik het heel leuk vond dat ze gingen trouwen en mij uitnodigen, maar dat ik een groot probleem heb met chique kleding.

(In het kort: ik ben 2.07, met extreem lange benen, heb schoenmaat 51 en weeg rond de 130 kilo. Ik heb een bijzonder beperkte keuze, en heb het mede dankzij mijn afmetingen ook ontzettend snel ontzettend warm.)

Dus ja, ik kom graag. Ik kom wel in een korte broek en een T-shirt. Hebben jullie daar problemenb mee? No hard feelings, even goede vrienden, maar dan blijf ik thuis. Het antwoord was in alle gevallen: We hadden niet anders verwacht. Kom gewoon zoals je wilt.

Geloof nou niet dat iemand zich druk maakt om wat voor horloge je er vervolgens bij draagt. 90% van de mensen let totaal niet op horloges, laat staan dat ze zien of je een net horloge of een sporthorloge draagt. Ze weten niet eens dat dat verschil bestaat.

Toegegeven: sommige van die over-the-top Invicta’s zouden geen geschikte keuze zijn voor een formele omgeving… Maar ik kan me ook geen omgeving bedenken waarin je die wĆ©l zou kunnen, moeten of willen dragen.

6 likes

In het arrondissement van deze blunderende lieden mag ik dus mijn werkzaamheden verrichten…

2 likes