Het is werkelijk een prachtig horloge deze Oris Complication, naar helaas heb ik hem zojuist voor de derde keer terug moeten brengen. Speciaal voor dit horloge heb ik nadat het al twee keer terug is geweest (Oris Service Nederland Erik Nieuwendaal Budel), omdat het telkens stil stond, op advies van de AD in Enschede een watchwinder gekocht. Vandaag stond het horloge weer stil, enkele weken geleden ook al, ondanks dat het horloge voldoende beweging krijgt. Volgende week vertrek ik naar Zuid Frankrijk om als dirigent te werken met een koor voor een concert. Tijdens het dirigeren wil ik mijn Lip Rallye dragen en tijdens de etentjes en de wijntjes wilde ik m’n Oris Complication omdoen, maar jammer dan😪, dat wordt dan een van m’n Omega’s denk ik. Gelukkig zit er nog twee jaar garantie op m’n Oris.
M’n juwelier gaat er nu over praten met de vertegenwoordiger van Oris, in Erik Nieuwendaal Budel heb ik nu even heel weinig vertrouwen jammer genoeg. Hoop dat Oris dit nu goed op pakt, ik vind het een mooi merk, maar het moet niet telkens stil gaan staan. Is @OrisBoutiqueAmsterdam de vertegenwoordiger voor Nederland?
Vervelend om te horen allemaal… Jouw AD zal hierover contact opnemen met Oris zelf, gaat vast goedkomen!
Dank je wel Maarten!
Wat zonde het is zo’n prachtig horloge
Ai Hans dit is wel balen, zeker nu je mooie draag plannen had voor dit mooie horloge.
Horloge gaat nu via Oris, dan komt het echt wel goed!
Daar in Budel hebben ze gewoon te weinig moeite gedaan lijkt wel.
Wel genieten in Frankrijk hoor, ondanks dat de Oris niet mee kan.
Zojuist een leuk contact gehad met Oris Service Erik Nieuwendaal in Budel over mijn mooie Oris Complication. Er bleek een minuscuul schroefje in het horloge afgebroken. Het afgebroken schroefje was aan het rond zwerven in het uurwerk en kwam af en toen in een tandwiel terecht waardoor het horloge soms stil bleef staan. De Oris is volledig uit elkaar geweest en ook de zeven oliën zijn “vervangen”. Het horloge is weer als nieuw. Straks kan ik het weer bij mijn juwelier in Enschede ophalen.
Heel mooi duo! Veel plezier ermee
Dank je wel Luwe, maar m’n eerste Oris, de Big Crown Original Pointer Date heeft eergisteren een nieuw eigenaar gekregen (een gewaardeerd HF lid).
Bovenstaande was afgelopen vrijdag
Helaas is m’n Oris na drie dagen van blijdschap gisteravond opnieuw stil gaan staan tot mijn teleurstelling en ook tot mijn verbazing. Van Oris Nederland Erik Nieuwendaal begreep ik vrijdagochtend dat het horloge weer als nieuw was, dit blijkt dus niet het geval te zijn. Vandaag direct weer met mijn Oris dealer in Enschede gebeld en erbij gezegd dat ik nu niet voor de vierde keer mijn nieuw aangekochte Oris (met nog twee jaar garantie) voor reparatie wil aanbieden. Omdat ik sinds begin van dit jaar meer dan voldoende gelegenheid heb gegeven om het horloge naar behoren in orde te brengen, vind ik dat nu de koop ongedaan gemaakt moet worden en dat ik m’n geld terug krijg. E.e.a. wordt met de agent van Oris overlegd en krijg ik z.s.m. bericht. Het is allemaal erg jammer, want het is en blijft een prachtig horloge om te zien. Helaas vind ik de Oris Complication uit de Artelier serie niet zo mooi, anders had er misschien een soort ruil kunnen plaatsvinden. De Grande Lune uit de Artelier serie vind ik prachtig, maar dat zou ik eerst moeten passen. Deze Grande Lune is 36 mm en wordt meestal als dames horloge verkocht, 36 mm is voor mij niet zo’n probleem, de 11 diamanten ook niet, maar het moet wel staan😀. Ik zal jullie van de ontwikkelingen op de hoogte houden.
Vervelend, zo vergaat je de lol wel. Je hebt ze ruim de gelegenheid gegeven het gebrek te herstellen. Ze kunnen nog tot vervanging over gaan, maar anders idd de centen terug.
Inderdaad dit is wel heel vervelend zo
Dat is echt balen Hans.
Hoe is het mogelijk?
Ze hebben nu mogelijkheden genoeg gehad om hem te repareren. Begrijp dat jou vertrouwen nu helemaal weg is. Dit zou eigenlijk voor de AD genoeg moeten zijn om jou het geld terug te geven. Ik zou als AD niet eens de reactie van de Oris Agent afwachten en de eer aan mezelf houden om jou als klant tevreden te houden.
Zonde Hans,
Dat is toch wel smet op het genot van een NA.
Hoop dat alles snel en netjes word opgelost
Wat balen zeg! Misschien pech met een maandagochtend-model? Zou toch eigenlijk niet moeten kunnen, helemaal niet als hij (meerdere keren) helemaal gecheckt is. Hopelijk komt er een oplossing waar je alsnog tevreden mee bent.
Ahh dat is wel een hele teleurstelling Hans!
Hopelijk lossen ze het netjes en snel op.
Dank je wel André, dat vind ik ook, maar de AD in Enschede had toch weer meer tijd nodig, kreeg ik als antwoord.
Vervelend zeg en ook best wel spannend hoe ze dit gaan oplossen. Geld retourneren is het laatste wat ze willen natuurlijk… ik vermoed dat ze het opnieuw ter reparatie willen opsturen
Inderdaad is het plezier in m’n Oris Complication nu weg, het geeft alleen nog maar spanning. Dank je wel!
Dank je wel, daar hoop ik nu ook echt op!
Dank je wel Timo, ik hoop op de goede oplossing!