Wat moet er met een horloge gebeuren wil er ‘een schroefje loskomen’.
Dat schroefje zat niet goed vast!
Je mag hopen dat het schroefje meteen even is teruggezet….
Lekker naar een HF-horlogemaker in de buurt zou ik zeggen.
En ook even aan zoonlief melden dat hij geen horloges in de bankschroef moet klemmen!
Voor dat geld vervangen ze, naar ik aanneem ook de pakkingen. Dan ben je er met deze Oris wel weer een stukje mee geholpen. Een schroefje valt er zoals eerder gezegd niet zomaar uit. (Fortis geeft 5 jaar garantie )
Verhoogt niet mijn vertrouwen in Oris, dit verhaal.Schroefje weer vastzetten paar pakkingkjes, net buiten garantie en dan €300 aftikken, doei!Zo bouw je geen klantrelaties op.
Dubbel gevoel. Garantietermijn is een gegeven feit. Coulance is natuurlijk klantenbindend…. De relatie tussen zichtbare schade aan de buitenkant en wat er binnenin gebeurd is, is niet duidelijk… Die laatste foto 1 jaar en 10 maanden geleden genomen?
Ik kan alleen maar hopen dat de fabrikant voldoende argumenten heeft om hun oordeel te kunnen verkopen op deze manier.
Even opgezocht.
Oris hanteert een service interval van 10 jaar.
Je mag toch hopen dat de onderdelen dan ook 10 jaar vast blijven zitten, en dat het anders netjes opgelost gaat worden.
Hij is 3 jaar lang dagelijks gedragen. Weet jij wat ermee is gebeurd? Sporten, ff een val op de vloer etc. Vind dit wel heel makkelijk afschuiven.
Zou kunnen. Maar al doen ze dat bij Pietje moet het ook bij Jantje enz. Je kan hem ook naar een horlogemaker brengen ipv Oris zelf als je geen garantie meer heb.
Als ik dit goed lees, dus gewoon lees wat hier staat, is die €300,00 voor de totale reparatie.
Vraag is, wil je die externe schade wel laten repareren of is die schroef vastdraaien voor jullie wel genoeg?
Nogal een verschil, lijkt me.
Dank voor al jullie reacties
Als ik t even samenvat:
een los schroefje heeft weinig te maken met hun constatering dat er wat uitwendige krasjes zijn (het horloge is niet gevallen van enige hoogte)
op zich heb je meer garantie dan de wettelijke termijn: zo n product mag je meer van verwachten
vergelijkbare ervaringen met Oris
Je zou ze dus kunnen vragen: wat zijn de kosten van alleen het herstel van het schroefje. ik was vergeten te zeggen dat die 300 een full service is.
Blijft staan dat de reactie van de boutique op zijn zachtst gezegd wat koeltjes was en terwijl ik voor mijn andere zoon daar vorig jaar ook een afstudeercadeu heb gekocht…
Ik had hier laatst een Seamaster, nog in de garantie. Was drijfnat van binnen. Verrekte Omega had weer eens een deksel bedacht die ik hier niet zomaar open kreeg. Maar - ik zag door de zichtbodem ook een losse schroef, die al heel wat schade had aangericht. Is een merk waar ze al jarenlang kampen met ongemotiveerd/slecht geinstrueerd werkvloer-personeel. Ik spreek uit ervaring, zeker wat betreft losse schroeven.
Doorgestuurd naar een Omega Certified forumlid. Dan blijft het garantiewerk en gebeurt het tenminste goed.
En dan betaal je dan je zuurverdiende geld voor een zogenaamd “kwaliteitsproduct”
Hun marketing afdeling is iig gelukkig wel gemotiveerd, dat dan weer wel.
Nee. Je moet het voorkomen. F*cking 8K voor een Speedmaster inmiddels. Ik moet daar maanden voor werken. En nog steeds lees ik over problemen met de 3861.
Waar mensen werken worden fouten gemaakt… dat is logisch.
Maar als je zulke kwaliteits/luxe/hoogsegment producten maakt, met een dito prijskaartje, mag je er toch wel vanuit gaan dat de eindcontrole van dit soort producten ook van hoog segment is?
( omdat zulke dingen dus schijnbaar vaker voorkomen )