Eerst maar eens consensus krijgen over:
- budget: max. €500
- merk:
- model:
- uitvoering:
- modificaties:
Eerst maar eens consensus krijgen over:
Neen. Been there, done that. Minimum oplage is zeker 500-1.000 stuks.
Mooi hoor, al die nieuwe plannen. En om een paar HF-ers een plezier te doen, graag de volgende opmerking! De HFLE 2022 is toch wel op tijd klaar, hè?!
Is er toevallig een lijstje met merken die al eerder een HFLE hebben gemaakt/zijn geweest? Ik neem namelijk aan dat het de bedoeling is dat de HFLE telkens een ander merk wordt?
Als Vacheron ieder jaar er eentje wil maken voor € 500 ga ik niet klagen hoor, ok af en toe mag Patek het doen.
Niemand kan dat beter dan jij het doet, die rol moet je vasthouden.
Bijna compleet.
Ik had dat wel gelezen, maar uit dezelfde post:
en later nog weer dit:
Tja, dan ga ik mijn positie iets steviger verwoorden. Evengoed: Lood om oud ijzer verder hoor, er komt voor mij geen bloed uit de vraag.
Ik vind Timex en CWC aardige kandidaten die binnen de huidige prijs vallen. En het zijn nog geen slechte horloges ook. Denk je dat er met Timex te praten valt?
Vast, maar of ze happen… Wel een vet horloge, heerlijk onder budget en totaal iets anders dan we gewend zijn (verwend).
Even dit: ik heb niet de ambitie om mij (weer) op te werpen als lid van een werkgroep HFLE. Ik heb al meermalen aan dit feestje mogen meedoen (erg leuk!), maar nu zijn anderen aan de beurt.
Vraag aan eenieder: wie wil een groepje HFLE oprichten en een paar medeleden verzamelen, zodat de taken worden verdeeld? Denk bij taken aan het contact opnemen met een fabrikant van jullie keuze, modificaties voorstellen en bespreken met fabrikant, prijs afspreken bij (ik meen) minimaal 25 stuks, maximaal 99 stuks, de boel visueel maken voor ons HF-ers en oh ja jullie werkgroep eerst “even officieel” aanmelden bij @Jur. Dan komt alles goed.
Een Dan Henry heb je ook voor een fractie van het budget. Dan zou er, naar mijn idee, nog genoeg geld over zijn om er een HFLE van te maken. Al weet ik natuurlijk niet of men op het forum hierop zit te wachten en of ze bij Dan Henry hieraan mee willen werken.
Wat mij betreft zou Dan Henry dus in dit rijtje passen. Nu de rest nog hiervan zien te overtuigen…
Ach ja als je 20 jaar bent mag je best een keer wat meer spenderen, je wordt het tenslotte maar een keer.
Strak plan, ik ben het wederom roerend met je eens.
Nee ik vind het mooie horloges, maar quartz en te goedkoop. In mijn ogen een beetje teveel 13 in een dozijn voor een jubileum.
Daar heb je een punt. Ik heb er niet echt bij stil gestaan dat het inderdaad een jubileum editie wordt. Al vind ik het dan ook flinke klets om het budget bij €500 te houden. Ik weet dat het de regels zijn, maar (sommige) regels zijn er om zo nu en dan eens te breken. Het is tenslotte een jubileum stuk, maar goed daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn natuurlijk.
Tja, we hadden natuurlijk ook het 19 jarig jubileum kunnen vieren. Da’s veel leuker. Ten eerste ben je nog nipt een tiener, ten tweede is het een priemgetal. En voor de traditionelen onder ons is daar nog het 25 jarig jubileum, dat wordt sowieso een 750 ballen jaar. Misschien wel geïndexeerd, wie weet.
Een CWC jubileum vind ik, ook in quartz, ergens leuker dan een Dan Henry, maar dat is omdat ik CWC altijd leuker vind dan Dan Henry.
Heeft iemand hier geen zin om eens met Eddie van Timefactors / Smiths te praten? Ik denk aan z’n 325 pond kostende explorertje met de wit/creme dial, bijvoorbeeld.
Ligt wat gevoelig op HF begreep ik uit wat draadjes, wat issues met communicatie.
Wil ik best wel weer eens doen, maar ik heb op het moment nog niet echt spannende ideeën.
Ga ik eens over nadenken.
Nieuw ideetje: Undone Terra Daybreak Suede < €400, NH35 automaat (Seiko), saffier, 37x12mm. Undone is een microbrand die vast wel te porren is om een LTD voor ons te fixen. Wat vinden wij hiervan?
Ik heb de deur op een klein kiertje, maar laat eerst anderen maar eens de kans.
Is dhr Kabaalstra al gepolst? Hij heeft een jaar de tijd, moet lukken.
Dat titanium model van hem was niet verkeerd, Stelitaatje erin, bandje van de forumeigenaar, en voila
Ik bestel de eerste!
Is er iemand in contact met Eddie van timefactors?
Misschien valt die wel te overhalen om een kleine variant te maken van één van zijn horloges? Een aparte HFLE dial?
Zie boven. Timefactors lijkt mij gelet op wat emoties hier op HF (al dan niet terecht) niet direct de eerste / beste keuze. Edit: al had ik er bij de inkoopactie van de PRS-18 geen enkel probleem mee (ik kende hem al van een eerder avontuur met Subdelta).
Steinhart 39mm