Komt er een HFLE 2022?

Dat lijkt mij sowieso wel een goeie!

1 like

De ervaring leert dat enthousiasme snel afneemt als men eenmaal moet bestellen in de hogere prijscategoriën.

5 likes

Als het een Tissot wordt doe ik gegarandeerd mee!

1 like

Ik heb geen idee maar dan heeft het alsnog weinig zin om dat hier te bespreken dat zal dan met de moderatoren opgenomen dienen te worden.
Mij maakt het overigens echt niks uit maar ik geef alleen de huidige regels aan, en als die voor wat dan ook misschien aangepast dienen te worden dan is in gesprek gaan met de juiste mensen het beste plan.

3 likes

Ik ook!

1 like

@henrik gaat hier in eerste instantie over. Hij is eigenaar van het forum. Ik had Henrik al een PB gestuurd, maar geen reactie ontvangen. Poging 2. @Henrik: is het in het kader van 20 jaar HF denkbaar dat het budgetplafond kan worden opgerekt naar bijvoorbeeld €750, of moeten we het doen met €500?

4 likes

Die doen zo nu en dan limiteds op verzoek. Maar zijn niet goedkoop.

4 likes

Je zou overigens ook kunnen denken om juist voor het jubileum de prijs laag te houden zodat er zo veel mogelijk leden in staat zijn om mee te doen. Ik weet we zitten hier op een forum voor luxe goederen maar niet iedereen heeft hetzelfde budget te besteden.

10 likes

Dat vind ik eigenlijk ook, maar wilde de bal toch even opgooien om de mogelijkheden te verkennen.

Willen we de prijs lager, zodat (bijna) iedereen mee kan doen, dan is de Timex Navi XL automaat bijvoorbeeld een optie. Prijs van < €300 en 41mm. Timex vragen de 22 oranje te maken (waarom toch altijd dat oranje :slight_smile: ) als “special edition” en gravure op caseback…

7 likes

Om die Belgische forumleden op de kast te jagen. :rofl:

8 likes

Oh ja hahahaaha da’s waar ook! Maken we er rood van. Oranjerood. Hebben we beiden wat.

3 likes

Dit lijkt me wel gaaf ja een Unimatic. Dan heb ik misschien weer eens interesse :slight_smile:

Een ander idee is Yvo Staudt misschien :slight_smile:

Of Serica watches met hun diver alhoewel dat boven 1k gaat

5 likes

Ik denk dat dat pas een optie is wanneer je daadwerkelijk een concreet voorstel hebt. De huidige prijsrange is vorig jaar pas zo bepaald, als ik het me goed herinner. Ik vermoed dat er weinig animo is om op voorhand hiervan af te wijken. Wellicht met een mooi plan/voorstel. Voor nu is er immers houvast.

1 like

Dat even jaren max € 500 en oneven jaren max. € 750 is echt lekker duidelijk. :grimacing:

1 like

De eigenaar en moderators van HF zijn niet op hun achterhoofd gevallen, die moeten op een gegeven moment ook inzien dat je een horloge niet kunt kopen voor de prijs van een witbrood, en dat welk arbitrair bedrag je ook kiest als maximum op een gegeven moment niet meer houdbaar gaat zijn.

Die groep bestaat bij horloges van 500,- Euro ook al. En merk op dat het sociale bestaansminimum in dit land als het goed is ook geïndexeerd wordt.

Allemaal mooie opties. :+1: Ik denk dat we bij Stowa, Squale, Baltic en Archimede meer kans hebben, ik geloof niet dat Tissot limiteds gaat maken voor een club Nederlandse heren die er 50-100 afnemen.

Aan de andere kant:
Stowa, Archimede, Squale en Baltic doen niks voor minder dan 750-1200 Euro. :slight_smile:

Bovendien: Ik vind de getoonde horloges cool zonder het fucking obligate “oranje accentje” (waarom moet dat toch steeds? Kan het oranje accentje niet eens een zachte dood sterven? Leve de Republiek!), en zou dus eerder geneigd zijn om er gewoon eens eentje te bestellen zonder de misere van een limited proces waarbij inspraak van het halve forum komt kijken.

Dus: een limited prima. Pak dan een commissie die er zich over buigt, en verbied stemrondes over het ontwerp, inspraak en plenaire topics gewoon mordicus. Want dat wordt echt altijd kut.

Dan kun je gewoon twee opties uitkakken die zijn wat ze zijn, en dan kun je daar over stemmen.

10 likes

voor een Myota movement ben ik te vinden voor een chinese Bicompax st pas ik!

daar ben ik het grotendeels mee eens :slight_smile:

1 like

:+1:

5 likes

Volgens mij heeft Henrik er al op gereageerd in een van de berichten hierboven.

O wacht, dat was Hendrik.

2 likes

Ach joh geen idee ik had het topic niet eens helemaal gelezen. Foei dat ik me niet aan de regels hou….