Komt er een HFLE 2022?

Ik denk dat je Henrik en Hendrik verwisselt. Klein verschil maar ook weer niet.

1 like

Het zijn de regels van de eigenaar van het forum dus of jij of wij ons daar aan willen houden is niet echt van belang. Hij is de eigenaar.

Lukt niet. Op de stowa vind ik het wel passen. Je zou zelfs de link niet leggen naar een Nederlands forum. Mooie optie. :+1:

Ook mooie keuze, zeker met de wijzers die je voorstelt.

Ook mooie keuze. Moet te doen zijn voor 500 toch?

Zou CWC een optie zijn? Ik denk aan een G10 met safier bijvoorbeeld.

10 likes

Echte democratie :joy: is al goed joh

1 like

Maar wat @Zulu in z’n ā€œgeeltje van de prijs af lullenā€ even niet meeneemt is dat het maken van limited runs met een wijziging dus duurder is dan de kostprijs van de normale, reeds ontwikkelde horloges.

Als ik een wijzerplaat moet gaan zitten ontwerpen, prototypes moet maken, kijken hoe dat uit komt, etc etc etc… dan kost dat gewoon geld.

Bovendien, en ik weet niet of ik dat goed inschat, maar ik wens je veel succes bij Jerome Burgert van Serica. Die man heeft akelig exacte ideeĆ«n over hoe z’n horloges er uit horen te zien, het zou mij ten zeerste verbazen wanneer die ingrijpende wijzigingen zou accepteren omwille van een limited.

Ik kan me daar in vergissen, maar ik denk het niet. Ik laat me graag corrigeren, in dat opzicht. Of misschien juist wel niet. :slight_smile:

Er zijn sluitende argumenten aan te voeren waarom indexering nodig is. Al is het maar om over vijf jaar de reputatie-schade te vermijden dat hij uit hoofde van eigenaar van een webshop in verband gaat worden gebracht met allerlei low-budget shitters met dubieuze ontwerpkeuzes.

2 likes

afbeelding

Zo prettig als mijn genialiteit eindelijk wat erkenning krijgt. Ik ga even een momentje voor mijzelf pakken. :shushing_face:

Dat zie ik niet echt als een goede reden, er zijn ook sluitende argumenten aan te voeren dat Ajax op dit moment de beste voetbalclub van Nederland is. Maar ik ben er nog geen fan van, ik heb meer met PSV.

2 likes

Ja ook ijzersterk.

1 like

Zou G-shock aan een limited meewerken?

Kijk, dat jij het niet met mijn redenatie eens bent is prima, maar jij bent de forumeigenaar niet.

Die gast heeft een gewoon een eigen bedrijf en is zich bewust van prijsbewegingen, inflatie en de invloed van de conjunctuur op zijn umfeld. Ik ga er gemakshalve dus even van uit dat de eigenaar niet op z’n achterhoofd is gevallen, en dat er een casus gepresenteerd kan worden.

Als hij daarna nog steeds vasthoudt aan dat prijsniveau is dat zijn beslissing, dan heeft ie die genomen op basis van diverse input. Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat we het idee niet eens kunnen bespreken ā€œomdat het nu eenmaal zo isā€.

Dingen doen ā€œomdat dat nu eenmaal zo isā€ is dom en stagnant. Ik kan er geen andere koek van bakken.

Mag ik de heren er opmerkzaam op maken dat het HFLE logo rood is? Pak dan die Timex en maak het uiteinde van de uren- of secondewijzer rood (of misschien wel de hele minutenwijzer, om er een soort Squale-sausje over te gieten).

3 likes

En daarom is Henrik de grote baas ook gepolst.
Jij ouwe woordkunstenaar.

1 like

Zie mijn eerdere post, ik vind niet lezen maar wel een conclusie hebben dan weer heel dom.

Kunnen we in China iets helemaal op maat laten maken?

Eerst maar eens consensus krijgen over:

• budget: max. €500 :white_check_mark:
  • merk: :question:
  • model: :question:
  • uitvoering: :question:
  • modificaties: :question:
2 likes

Neen. Been there, done that. Minimum oplage is zeker 500-1.000 stuks.

Mooi hoor, al die nieuwe plannen. En om een paar HF-ers een plezier te doen, graag de volgende opmerking! De HFLE 2022 is toch wel op tijd klaar, hĆØ?!

7 likes

Is er toevallig een lijstje met merken die al eerder een HFLE hebben gemaakt/zijn geweest? Ik neem namelijk aan dat het de bedoeling is dat de HFLE telkens een ander merk wordt?

Als Vacheron ieder jaar er eentje wil maken voor € 500 ga ik niet klagen hoor, ok af en toe mag Patek het doen.

Niemand kan dat beter dan jij het doet, die rol moet je vasthouden.

4 likes

Bijna compleet.

2 likes

Ik had dat wel gelezen, maar uit dezelfde post:

en later nog weer dit:

Tja, dan ga ik mijn positie iets steviger verwoorden. Evengoed: Lood om oud ijzer verder hoor, er komt voor mij geen bloed uit de vraag.

Ik vind Timex en CWC aardige kandidaten die binnen de huidige prijs vallen. En het zijn nog geen slechte horloges ook. Denk je dat er met Timex te praten valt?

1 like

Vast, maar of ze happen… Wel een vet horloge, heerlijk onder budget en totaal iets anders dan we gewend zijn (verwend).

Even dit: ik heb niet de ambitie om mij (weer) op te werpen als lid van een werkgroep HFLE. Ik heb al meermalen aan dit feestje mogen meedoen (erg leuk!), maar nu zijn anderen aan de beurt.

Vraag aan eenieder: wie wil een groepje HFLE oprichten en een paar medeleden verzamelen, zodat de taken worden verdeeld? Denk bij taken aan het contact opnemen met een fabrikant van jullie keuze, modificaties voorstellen en bespreken met fabrikant, prijs afspreken bij (ik meen) minimaal 25 stuks, maximaal 99 stuks, de boel visueel maken voor ons HF-ers en oh ja jullie werkgroep eerst ā€œeven officieelā€ aanmelden bij @Jur. Dan komt alles goed.

1 like