Komt er een HFLE 2022?

Hahaha je hebt gelijk, waarschijnlijk gaat Omanido zo vragen of de levertijd wel gehaald gaat worden.

5 likes

Tissot = grote club = heeft HF niet nodig = korting “was ist dass” :slight_smile:

1 like

Die staat al tijden in mijn bookmarks… met handwinder en oude Stowa logo graag :slight_smile:.

1 like

Ik heb drie keer zo’n ding gedaan, en twee keer werd het het net niet voor mij, dus heb ik één keer de optie verkocht, een andere keer gewoon een non-limited uitgeleverd gekregen en de derde keer de limited met gepaste afschrijving verpatst.

Daarom laat ik het even aan me voorbij gaan, waarbij ik wel keurig zit te wachten op een spring bar tool van ome Kabaalstra, dus iets anders dan een horloge lijkt mij een aardig idee.

Ik ben inmiddels zover dat ik in dat segment echt heel hard m’n best moet doen om nog iets te vinden wat interessant is. De wereld tussen 600-1200 Euro wordt door heel, heel veel coole horloges bevolkt, maar voor 500 ballen gaan we nooit, maar dan ook echt nooit meer iets maken waar we mijn handjes nog voor op mekaar krijgen.

Misschien is het een idee om die 500 gewoon los te laten, want limited runs bij dat budget, dat wordt gewoon knakenzooi in de huidige markt. Ik vind dat je op het HFLE budget inflatiecorrectie toe moet passen.

Dus ik stem voor het indexeren van dat bedrag. En dan het liefst retro-actief sinds het jaar waarin die 500 verzonnen is. Als ik platte inflatie-correctie doe zonder naar de horlogemarkt te kijken, dan kom ik op 555,- Euro uit voor een limited die in 2015 500,- kostte.

Daarbij neem ik de prijsstijgingen in horlogeland even niet mee, maar kijk ik puur naar de door de CBS gepubliceerde gemiddelden. Als je de gemiddelde prijsstijging van een horloge tussen 2015 en nu bekijkt, dan kom je nog een tikje hoger uit.

8 likes

Vario werkt aan een Dirty dozen Hommage ik wil daar mijn licht wel eens opsteken anders

4 likes

Ik vond het idee van Yvo Staudt best ok met die duiker, maar deze Stowa was voor mij de uitgelezen kans om een keer mee te doen.
Wat een leuk ontwerp :partying_face:
Helaas vond de meerderheid de EMG een beter idee dat jaar. :see_no_evil: Later kwam men er pas achter dat de afkorting EMG betekende Echt Matig Gemaakt.

6 likes

Alleen valt er niks te stemmen zolang dit vanuit het beheer bepaald wordt. Maar onder de € 500 is er voor mij ook niet veel leuks te vinden.
Als je het bedrag echter gaat ophogen is er waarschijnlijk ook een groep die daardoor niet de mogelijkheid heeft om mee te doen.
En dat is denk ik ook niet de bedoeling van een HFLE.

2 likes

Die Stowa zou ik misschien ook wel voor te porren zijn, afhankelijk van de maatvoering! :ok_hand:t3:

2 likes

40mm

1 like

Het is des te uitdagender om binnen €500 iets te vinden. Er is best wat aanbod van horloges die niet 1-2-3 voor de hand liggen. Denk aan de Marathon (wat je er ook van mag vinden natuurlijk). HF bepaalt de regels en ik denk dat zij dit antwoord zullen onderschrijven.

3 likes

een 4512…echt wel heel bruut!

1 like

Eens

Kunnen we Baltic niet benaderen. Ik heb het idee dat dat een merk is wat redelijk populair is op het forum, maar toch klein genoeg om het voor hun ook interessant te maken. Daarnaast vind ik hun horloges altijd precies de goede maatvoering hebben.

13 likes

Leuk idee! Welke Baltic heb je in gedachten, heb je een plaatje?

2 likes

De Aquascaphe in het blauw is echt prachtig :heart_eyes: als het een strijd zou worden tussen die en de PRX krijgen beide waarschijnlijk mijn stem :wink:

2 likes

Dit zijn natuurlijk retailprijzen. 5 stuks van zo’n automaat aan de juwelier verkopen voor € 380,- per stuk of 30 aan HF-leden voor € 480,- per stuk…

De vraag is of ze er trek in hebben natuurlijk. Maar voor een vertegenwoordiger/verkoper is dit een leuk project lijkt me.

3 likes

Baltic, had er nog nooit van gehoord.
Chinees met een Franse band, wel fraai!

1 like

Een poll over het te besteden bedrag?
(Verder supergaaf idee)

Nee, even jaren max € 500 en oneven jaren max. € 750 zo zijn de regels vanuit het forum op dit moment.

2 likes

Is Dan Henry geen optie? Wat betreft het budget is dat prima te doen lijkt mij…

1 like

Misschien dat er een bonus komt voor eht 20 jarige bestaan :stuck_out_tongue: