Komt er een HFLE 2022?

Niet op dit moment. Drie weken geleden toen dit topic werd geopend had ik de spirit. Maar ik heb me er inmiddels bij neergelegd.
De vraag die rond ging was; of de prijs dit jaar 500 is, of bij uitzondering vanwege een jubileum misschien wel naar 750 verhoogd kon worden ?

Via via komt er dan uiteindelijk bericht: “Er moet eerst nog een HF brunmontagne 2021 aan de man gebracht voordat er aan een nieuwe hfle gedacht kan worden”. Met gevolg dat er, gezien de tijd, helemaal geen 2022 hfle komt.

Maar … omdat er eerder al wat lijnen uitgezet waren kwam er vandaag een voorstel vanuit RZE wat ik op zijn minst wilde delen. Kleur/model… Het zal wel. MAAR Tof dat een bedrijf de moeite neemt en mee wil denken om een gaaf en uniek horloge voor het HorlogeForum te produceren.

@jur @henrik Mods en eigenaar vinden het blijkbaar niet nodig om persoonlijk in deze topic te reageren en duidelijkheid te scheppen. Dus klungelen we maar wat aan zonder te weten wat de mogelijkheden zijn voor 2022.
@Jat1708 ik zou er voorlopig niet te veel moeite aan besteden.

12 likes

Zou Yema geen optie zijn? Hebben ook kickstarter acties en doen ook aan colabs volgens hun site. Gerenommeerd bedrijf.
https://www.kickstarter.com/projects/yemawatches/yema-wristmaster-classic-dress-watch-collection?ref=7m2plt&token=036a0345
Stowa is super. Leuk idee om 2-22 uit te lichten.
Arctic is zeker interessant voor wat je krijgt.

Anders geckota wellicht. Veel modellen te kiezen en zij werken met kleine batches als je hun serie nummers mag geloven

Wel echt zonde als het op dit soort kennelijke futiliteiten niet door kan gaan…

1 like

Als het deze wordt doe ik mee.

2 likes

Stowa zou echt super zijn en in het verleden was dit sympathieke merk willing om mee te werken.
Eerder in het topic al genoemd maar weer even naar boven halen met een plaatje!

18 likes

Ja dit is echt gruwelijk!

Hallo Paul, ik begrijp dat de regels door de mods vastgelegd zijn, maar daar is destijds geen rekening gehouden met pandemiën e.d., waardoor @Brunmontagne nu dus later levert dan gepland. Het zou wellicht fijn zijn, als deze alsnog dit jaar uitlevert I.p.v. te wachten tot de stalen bracelets er zijn, dit enkel om een evt. HFLE 2022 te kunnen organiseren, maar daar ga ik verder niet over.

Wellicht dat de mods @Jur en @Henrik een voorstel kunnen accepteren, waarbij hetzelfde traject gevolgd wordt, start op 1 februari, levering in het 4e kwartaal 2022?

4 likes

Ohhh nice! :slight_smile:

Deze is ook echt prachtig!

2 likes

Neem de volgende keer dan even rechtstreeks contact met mij op als je hier twijfels over hebt. Ik had je kunnen bijpraten namelijk en had je kunnen vertellen dat jullie gewoon met de HFLE22 aan de slag kunnen. Ik ben in de afrondende fase en wellicht lever ik ze dit jaar zelfs nog uit. Ik heb achter de schermen al contact gehad met @Jur over jullie project voor 22 en daar kwamen we al tot de conclusie dat jullie gewoon van start kunnen. Ik wou jullie immers niet in de weg zitten dus vandaar dat ik al contact gezocht had.

Exact, dat zijn we nu aan het bespreken in het andere topic. Echter kunnen jullie hoe dan ook lekker van start voor de 22 editie. Als bij mij alles tegen zou zitten wat er maar tegen kan zitten dan zou het evt januari/februari worden en heb al overlegd dat jullie evenwel gewoon van start kunnen. :slight_smile:

15 likes

Goed dat je reageert hoor, maar onnodig. Want voor dit soort zaken zie ik een moderator/ beheerder als autoriteit. Zij zijn degene die verantwoordelijkheid hebben om ons hierover te berichten en niet een welwillend lid die ineens de kaarten op tafel legt en verteld hoe we het gaan doen. Als dat bericht via @Motormuis als topic starter was gekomen had ik dat begrepen. Maar nu vind ik het echt raar.

3 likes

Bedankt voor je snelle reactie en input, Pascal!

En verder sluit ik me aan bij wat Paul zegt…

3 likes

Kleine moeite! :slight_smile:
Ik hoop dat er een leuke HFLE22 mag komen!

Dat snap ik ook. Echter werd ik benoemd en zie ik dat er twijfel is over de voortgang van de 21 en wellicht de opties voor de 22. Vandaar ook dat ik er al achter aan ben gegaan en heb ik de toezegging gekregen dat mijn voortgang jullie niet in de weg zit. Wellicht dat dit nog extra bevestigd kan worden.

7 likes

Ik ben ook wel voor een Stowa flieger, maar ajb dan niet dit grijze-muizen-exemplaar :nauseated_face:

5 likes

Er is een verschil tussen het “voorspel” voor een HFLE (dat kan nu al van start gaan) en het officiële startsein. Dat geeft de forum eigenaar na uitlevering van HFLE 2021, en ik vrees dat hij de volledige uitlevering bedoelt.

Mij is verzekerd dat de “21 niet lang meer op zich laat wachten. Het is natuurlijk raar als de “21 en de “22 kort na elkaar worden uitgeleverd.
Het zou namelijk jammer zijn om de “22 over te slaan gezien het jubileum etc.
Er zijn echter wel wat hordes die eerst genomen moeten worden.
De forum-eigenaar moet formeel toestemming verlenen;
De organisator moet het weer op zich willen nemen;
De producent/leverancier moet akkoord gaan met de voorwaarden van de forum-eigenaar.

En ik moet de regels nog even ombouwen naar 2022 :sunglasses:

En nu moet ik weer snel aan het werk :sweat_smile:

28 likes

succes @Brunmontagne - en we wachten in spanning af @Jur. Dank!

1 like

Hoi Jur, dank voor deze reactie.

2 likes

In quartz, maar dan met een aangepaste date-wheel (niet zwarte cijfers op wit, maar oranje cijfers op blauw?) custom datewheel extra kosten, wellicht secondewijzer oranje getipt en dan zorgen dat het uurwerk precies tikt op de seconde indicatie (extra werk soms!). Dan is hij echt wel limited…

Het is goed en zeker niet onnodig. Je weet nu wat er achter de schermen afgesproken is. Dat je dit soort informatie direct van de forumleiding zou moeten vernemen is een andere zaak. BM is behulpzaam IMHO.

5 likes