Komt er een HFLE 2022?

Deze blauwe is :ok_hand:

1 like

Qua kastvorm… heeft ie wel wat weg van de Instrument 2 met ā€œSmoothCaseā€ā€¦
Ik heb wel eens zitten denken… als je een Fieldwatch bouwt met een 24 uurs uurwerk… en je richt de urenwijzer op de Zon, dan staat de 12 richting het zuiden… en zo heb je feitelijk meteen een mechanisch kompas om de pols…

4 likes

Een Instrument 2 met SmoothCase komt er dan ongeveer zo uit te zien… als er dan een 24 uurs uurwerkje te vinden is, dan komt er natuurlijk ook een andere wijzerplaat in… die besteed ik dan wel uit…

14 likes

Nee lekker blauw!

Misschien nog iets doen met de crown. Blijft alles brushed?

1 like

Het idee was, om zo dicht mogelijk bij het origineel te blijven, met minimale aanpassingen als secondewijzer en ander achterdeksel. Mochten er echt waanzinnig goede ideeƫn komen, dan wil ik dit best bespreken met hen.

1 like

Moonphase :stuck_out_tongue:

1 like

Maar dan wel in kombinatie met een 24 uurs uurwerk?..

:joy: volgens mij is er een max. budget …

1 like

Snap ik, dan blijft ie bereikbaar voor vele leden ga ik van uit :v:

2 likes

Ja… maar dan moet je de hoek delen… bij een 24 uurs hoeft dat niet… daarom leek me een 24 uurs uurwerk juist zo gaaf voor een Fieldwatch
Urenwijzer op de Zon richten, en de 12 wijst naar het zuiden… en 24 naar het noorden…

3 likes

Het glas ligt hoger dan de bezel, kroonbeschermer kan ik voorleggen als idee, mochten daar meer liefhebbers van zijn.

1 like

Glas hoger : yes please
Kroonbeschermer : no need

2 likes

Precies, het is best veel horloge al, binnen het normale budget. Dit jaar is tenslotte het ā€œgoedkopereā€ jaar. Met sellita uurwerk en meteoriet dial… best een goede deal, mijns inziens. Daarom wil ik ook niet teveel veranderen, maar als er echt goede ideeĆ«n komen…

1 like

't is maar net wat je gewend bent… Ik heb ook nog een Subdelta Periscope die maar 1 wijzer heeft…Het Lollige van 24uurs horloges vind ik persoonlijk, dat je in ƩƩn oogopslag ziet hoeveel ā€œdagā€ je nog over hebt… omdat de urenwijzer maar 1 keer rond gaat…

Dat foefje om een horloge als Kompas te gebruiken… dat gebruik ik al bijna een halve eeuwigheid… op school in de introductieweek eens een Dropping gehad… in de duinen ergens… en we moesten onze weg naar Noordwijk zien te vinden… op ā€œkompasā€ rechtdoor naar het westen… dus binnen de kortste keren stonden we op’t strand… langs de vloedlijn in stevige pas richting noordwijk… neergestreken op een terrasje, en een biertje gepakt (dat mocht toen nog)…

Op de motor ā€œnavigeerā€ ik ook regelmatig op de zon… ik rij nog wel eens ā€œop de bonnefooiā€, en dan heb ik echt geen idee waar ik ben. maar ik weet wel waar ik heen moet…

6 likes

Heel tof! Ga je meedoen aan de HFLE race? :+1:

2 likes

Wie weet…
'k ben toch een keer door de tooltjes heen… :slight_smile: (er komt binnenkort weer een lading inzetjes aan, en dan ga ik weer verder uitleveren… 't zijn er nog maar een 130… waarvan een aantal onderdelen al gedraaid zijn… en een deel daarvan ook al afgewerkt… klaar om eventueel een kleurtje te krijgen, en de inzetjes… en dan kunnen ze op de post…

Daarnaast ben ik met een project bezig van een paar man die een merk willen opstarten, Kast engineeren…
'k heb nu een zwaardere draaibank, de rest van het machinepark is ook bijna op orde…
't wordt zo zoetjes aan eens tijd niet?

7 likes

I’m confused. Is het nu jouw mening of absolute waarheid? :thinking:

:point_up: One watch can do it all :rofl:

Laten we het erop houden, dat de Arctic een field watch stijl is, die aan zeker 50% van de door jouw gestelde eisen voldoet en als extra een meteoriet dial heeft. Voor de field watch puristen zal dit wellicht geen optie zijn dan.

:sweat_smile:gelukkig, ik werd al zenuwachtig…!