Of een “koffie roerstaafje” als seconde wijzer gebruiken
Nouja bijvoorbeeld. Dat maakt het al onderscheidend en iets waar de community voor gekozen heeft. Een eigen inbreng dus in het uiteindelijke product.
Nu voelt het gewoon als een “off the shelf” dingetje.
Hij wordt op details aangepast. Een compleet nieuw horloge is een alternatief, wellicht dat iemand met een voorstel daarvoor komt. De Arctic is ook een nieuw model, echter wel zodanig ver ontwikkeld dat een levering ook gewoon in dit jaar gedaan kan worden. Ik denk dat dit bij een volledig nieuw concept erg moeilijk zou worden en we hebben tenslotte al wat vertraging t.o.v. de voorgaande jaren. Bovendien is het slechts een voorstel, het is maar de vraag of dit de HFLE2022 wordt… (de getoonde foto’s zijn van de standaard versie, dit ter verduidelijking)
Mooi ! Dit zou een eerste HFLE zijn die ik ook wel zie zitten…
(Maar dan moeten er geen vlaggetjes in 3 kleuren op komen )
Idd een goede aanrader, en volgens mij goed verkrijgbaar.
Dank Rik, blijk ik toch zonder het te weten aardig wat Fieldwatches te bezitten
Jawel hoor.
Dat staat in algemeen, want, horloge gerelateerd.
Zijn de handen nog op elkaar te krijgen voor een Halios Seaforth? In het begin van dit draadje nog langs gekomen en volgens mij wel een paar enthousiastelingen.
Als dat lukt neem ik hem zeker.
Als dat niet mislukt neem ik hem ook.
Heeft iedereen de EMG ontvangen inmiddels?
Handen, klauwen, poten… we gaan ervoor!
Voor een Halios doe ik mee,als je het binnen de prijsrange krijgt en de eigenaar niet al moe wordt bij het idee alleen al.
Ligt in de kast
Heb er nog 7 af te leveren
Is dit iets waar alle HF’ers zich voor kunnen inschrijven? Ook rookies zoals ik?
Mijn idee past denk ik niet binnen de HFLE regels, maar het geeft mij wel wat meer jubileum gevoel. Het Arctic horloge vind ik trouwens erg mooi, maar past m.i. meer bij een normaal jaar.
Met Ketelaars en Dumet hebben we al 2 leden die een prachtig en uniek horloge kunnen maken. Wellicht hebben we meer leden die een dergelijk project aankunnen. Ik denk niet aan een serie, maar aan een one off - echt uniek horloge. De leden (met inleg & lot) bepalen het winnende ontwerp.
Vervolgens maken we er een soort jubileum loterij van.
Met een inleg van € 10 - 30 (geen idee, maar het moet m.i. een vriendelijk bedrag blijven) doe je mee. Ben je de winnaar, dan krijg je een jaar draagtijd. Daarna volgt er een nieuwe loterij, met een nieuwe eigenaar voor een jaar.
Als de totale inleg boven de waarde van aanschaf en onderhoud uitkomt gaat het restbedrag naar een goed doel. Ook hier bepalen de leden het goede doel.
Over het risico van diefstal, verlies en schade moeten we nadenken, maar daar komen we denk ik wel uit. Mogelijk is e.e.a te verzekeren en anders hebben we iets van een borgstelling of -potje nodig.
Dit overstijgt de gemiddelde levensverwachting van Nederlanders al snel al je dit afzet tegen de forumpopulatie en er doen meer dan 15 mensen mee
Dan moeten er 1000 leden meedoen
Houdt rekening met de hoge inflatie op het moment en het effect van compounding. Oh ja, en het eerste punt betreffende levensverwachting.
Sorry man, leuk gedachte-experiment maar ik doe niet mee. Als ik wat koop/bestel wil ik het gewoon zelf hebben en niet als timeshare.
Denk dat met name de looptijd/draagtijd van telkens een jaar wat onrealistisch is.
Qua concept : leuk voor een “fiffer”, als in een horloge wat je zelf niet direct (meer) draagt en op die manier beschikbaar wil stellen aan anderen.
Voor mij persoonlijk geen “optie” als het gaat om een HFLE; aanschaf past daarbij m.i. beter bij het concept.