Ja, maar misschien kan je bij hen ook een 2200 euro horloge kopen en 300 euro opleggen voor het papiertje.
Ik heb deze ook gezien. Hij staat op mijn lijstje mocht ik ooit de loterij winnen!
Ik bedoel dus, een tourbillion heb je niet voor 7000 euro bij Omega, enkel voor een veelvoud hiervan, maar Ok dan heb je wel het papiertje er bij.
Of het nu een tourby, chrono, gmt,… is. Of deze nu 700€ of 7000€ kost, da papiertje moet gratis zijn.
Gekopieerd vanuit WikiP: In moderne mechanische polshorloges heeft de tourbillon nauwelijks nog een praktische functie, behalve dan de voldoening van een mooie technische toevoeging.
Koop deze voor minder dan de helft incl. cosc certificering.
Wat dacht je van de maanfase, het Heliumventiel, de jump hour etc… zinvol? nog even afgezien van de chronograaf?
Klopt praktische toepassing of noodzaak is nihil. Ik kan er slechts eindeloos naar kijken
De vraag van de TS is niet of het een mooi horloge is, of dat er nauwkeuriger of goedkopere opties zijn. De vraag is wat de meerwaarde van een COSC certificering is!
COSC certificering betekent in dit geval dat de fabrikant een uurwerk reguleert, instuurt naar COSC en getest/gecertificeerd retour krijgt voor montage. Dat is extra werk, tijd logistiek etc., dus meerkosten. Die 300 extra is dus logisch en mi. niet onredelijk.
Heb je er iets aan? In praktische zin waarschijnlijk niet zoveel, maar als TS een praktische oplossing zocht kocht ie wel een Chronomaster… In emotionele zin dan? Als ik 7000K ging uitgeven deed ik die 300 piek er ook maar bij voor “het beste van het beste”…
Ik vind hem niet zo mooi (lees knetterlelijk), maar over smaak valt, heb ik me laten vertellen, niet te twisten…
Ik heb geen smaak. En geen ziel. Maar zonder dollen, ik snap jouw punt. Het is wel een verre variant van extreem dit. Misschien dat ik mijn grenzen aan het opzoeken ben (heb een vrij burgerlijke collectie zonder rariteiten). Ik ga d’r eens goed over nadenken…
Ik zou geen 300 euro gaan betalen voor zo’n certificaat.
Je mag er toch vanuit gaan dat het sowieso op tijd loopt als je een nieuw horloge aanschaft.
Besef je wel dat mocht je het ooit willen verkopen, je dit horloge waarschijnlijk aan de straat stenen niet kwijt raakt.
Het is een wit papiertje met veel blauwe lijntjes. Toont ook ongeveer 8 metingen van het horloge in bepaalde standen. Stelt niet zoveel voor.
Stel boeven is het toch ook!
COSC certificering kost een dikke 5 SFr. per uurwerk in grote series tot zo’n 120 SFr. per uurwerk voor individuele uurwerkjes. Eur. en SFr. is vrijwel gelijk. En die boeven willen daarop nog eens 100% extra pakken, op een horloge van 7k…
Ik weet een plek waar ze dat horloge van mij zouden mogen steken. Een plek die in een Quentin Tarantino film uitvoerig is besproken.
Linkje:
In dat geval hoef je je ook niet druk te maken om een papiertje met cosc er op. Gewoon in stilte genieten van je tourbillon.
Zit jij in de non-profit? . Ik heb wel eens een toetje genuttigd dat me minstens vijfmaal de inkoopprijs van de ingrediënten kostte. Daar schrik je zeker van?
Ik zou het erbij doen. Of, zoals geopperd, vragen of de prijs naar 7.300 mag en dan het certificaat zonder meerprijs…
Wel gaaf, iets anders dan anders. Mooie voor de topic Laat je Off HF horloge zien
Op dit prijsniveau hoort 't inbegrepen te zijn.
Gezeik van het merk en een afknapper.
Zou het erbij willen hebben maar dan zonder kosten… Klinkt een beetje zoals een afleverbeurt bij een auto. Het eerste wat je van de prijs afhaalt
Al met al is het wel prettig als een horloge de juiste tijd aangeeft zonder dat men dat na een paar dagen al moet bijstellen.
Afgelopen week een hommage uit China om de pols gehad omdat ik het origineel overweeg aan te schaffen.
Geen idee hoelang dit ding het volhoudt maar tot nu toe slechts een paar seconden afwijking.
Welke hommage als inspiratie van welk horloge? Ben nieuwsgierig