Geen idee maar bij Breitling krijg je ook geen onderdelen terug. Wat moet je er ook mee?
Ja altijd.
De dealer is klant bij mij en betaald ook de aangeboden prijs
Genoeg mensen die het als bewijs zien dat ze krijgen waar ze voor betaald hebben, c.q. dat wat op de servicefactuur staat klopt.
Volgens mij kun je beter iemand hebben die korting bedingt, en dus een paar keer terugkomt, als iemand die geen korting krijgt, en de volgende keer naar een ander gaat. Ik was een trouw klant bij een juwelier, omdat hij altijd korting gaf.
Maar je raakt dus geĆÆrriteerd als iemand om korting vraagt, en als je het ongevraagd aangeboden krijgt. Ben je dan ook geĆÆrriteerd?
Ik zorg er liever voor dat onze diensten dusdanig goed zijn dat mensen niet eens verder zoeken.
Dat waren zijn diensten ook. Nooit een probleem.
Jij mag natuurlijk het volle pond voor een auto betalen maar de meesten die een auto kopen gaan uit van een korting of anders een hogere inruil prijs voor de oude auto. Dat is gewoon hoe de prijs systematiek in de auto branche opgezet is.
Dan niet, want dan bied diegene het zelf aan tenslotte, maar ik zeg wel dat het niet nodig is.
Ik koop nu meestal microbrands of zo, dus een mailtje voor korting naar Stowa of Sinn zal weinig zin hebben.
Iedere Powermatic 80 die ooit over de toonbank is gegaan illustreert dat het tikgetal van een uurwerk naar beneden bijstellen makkelijk gedaan is.
Maar ja, als ik mijn bronnen mag geloven is de 4130 een doorontwikkeling op de 4030 waar ze inderdaad een verticale clutch in hebben gebouwd.
Maar wat mij frappeert is dat ik voor dit verhaal geen enkele bevestiging kan vinden:
Heb je daar een bron voor? Want ik dacht altijd dat Breitling hun caliber 01 in 2004-2006 zelf ontwikkelden.
Nu zijn er bronnen op internet te vinden die claimen dat dat Breitlingās eerste in house uurwerk was, maar die bronnen vergeten dat Breitling de chronograaf zoals we die kennen in de jaren twintig en dertig zelf uit had gevonden.
Voor LEās is het ook onmogelijk.
Dan is het inderdaad aan jezelf of je vanwege die korting wil overstappen naar een andere dealer. Uiteraard je goed recht.
De een gebruikt korting als klantenbinding, de ander probeert het op andere manieren. Voor beide gevallen is genoeg animo schat ik.
Zonder prijs onderhandelingen is het toch maar half zo leuk. Bij ons hoort het er gewoon bij, en wij leveren ook een goed product daarnaast. Met garantie ongeacht de korting.
Laat ik het dan zo formuleren.
Ik reken (mijns inziens) eerlijke tarieven. Ik zet er geen 20% bovenop om daarna 15% korting te geven.
Zodoende heb ik ook niet de marge om korting te geven dus.
Zeg dan maar bij welke wijze je een beter gevoel hebtā¦
Ik betaal liever de vraagprijs dan dat ik naar een ander ga voor korting. Vaak genoeg meegemaakt dat als iemand overstapt naar een andere zaak, ze na de eerst volgende keer gewoon terug komen omdat zij toch de service missen die ze verwacht hadden.
Wij Nederlanders zijn natuurlijk mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten en denken dat alle instanties filantropische instellingen zijn.
Als je stucwerk doet wordt je gewoon voor time and materials betaald, daar zal ik niet op af gaan dingen. Tenzij je met opgeblazen vaste projectprijzen aan komt. Maar dan ben je geen dealer die gewoon een doos schuift he?
Als wij het over ADās hebben zijn dat negen van de tien keer dozenschuivers en geen vakmensen die gewoon een uurloon moeten krijgen wat fair is.
Zodra een AD ook horlogemaker is zal ik nooit over uurtarieven voor gedane arbeid gaan lopen zuigen.
Voor beide valt iets te zeggen, maar onderhandelen over de prijs is gewoon ook leuk. Uiteindelijk moet je er zodanig uitkomen dat beide partijen tevreden zijn.
Zie⦠we begrijpen elkaar wel
Bij ons is het inderdaad de tijd, materialen en overhead wat betaald moet worden.
klant moet niet teveel betalen en ik moet er wat aan kunnen verdienen.
Geen adders of bijzondere rip-off upselling of toeslagen.
Op de bron zal ik terug komen, niet nu als je t goed vind maar later deze week, aangezien ik hier niet zomaar zonder toestemming de namen van horlogemakers ga gebruiken maar je bent het vast met me eens dat zenith dus niet heel veel met breitling b01 te maken heeft, ondanks dat de ontwerpers van de B01 eerder gewerkt hebben aan een Rolex chronograaf al dan niet gebaseerd op een zenith