Korting bij de AD, feit of fabel?

Ik heb geen idee wat die marges zijn. Daarvoor is de markt veel te ondoorzichtig. En de concurrentie te klein, omdat iedere AD dezelfde prijzen hanteert.

Iedere AD moet ook dezelfde inkoopprijs betalen, misschien dat de hele grote jongens een paar procentjes extra krijgen maar meer is het niet.

Dan kun je nog steeds via de marge concurreren. En dat gebeurt dus niet. Korting is wel een manier dat toch te doen.

Omega mainstream… ? Op Rolex na het grootste CH horlogemerk met heel veel macht/ power.

Hoe kreeg jij korting bij Porsche? De tassen set of een circuit dag gaat nog lukken.
Owja, een Porsche design horloge lukt jou misschien ook nog welšŸ˜‰

En ja, ik koop soms dingen gewoon voor de vraagprijs. Ik wil dat ding gewoon, kan mij die paar tientjes schelen.

Korting is echt wel mogelijk, maar je moet geen extreme percentages verwachten;)

Ik had eens een opa die zei ā€œrijk ga je niet worden als je geld uitgeeftā€. Ik geef gelijk toe, dat was de oud geld generatie en tegenwoordig wil iedereen op Insta etc. laten zien dat ze genoeg money stacks hebben om alles gewoon maar te kunnen kopen, maar toch … korting is lekker en ja, ook bij Porsche. Hoewel ik zelf liever iets anders rij, anders moet ik ook een Rolex gaan dragen. :wink:

Ik heb nog nooit, maar dan ook echt nog niet, een horloge zonder korting bij een AD gekocht. Ik vind het een sport! Oh enne, ben ook nog nooit als een minderwaardige klant behandeld. Marges zijn prima hoor, kan vaak best een paar tientjes vanaf.

1 like

Klopt helemaal ,denk dat je voor alle merken wel korting kan krijgen , op 1 na :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Vorig jaar op een nieuwe Lady Datejust keurig korting gekregen. Wel om moeten vragen uiteraard, maar met een praatje en een bakkie koffie erbij gewoon doen.

Gezelligheid, … Ć©n ze was er blij mee! :innocent:

1 like

Heel mooi :ok_hand:

1 like

Marge wordt bepaald door Rolex en waarom zou die veel marge aan de AD geven als er rijen mensen staan wachten om een Rolex te morgen kopen ?
Marge ligt vanzelfsprekend wel wat hoger dan 20% maar niet zo hoog als sommigen denken.

3 likes

Geen korting.

4 likes

Mijn ervaring is dat er altijd korting mogelijk is geweest. (retail loc. AD’s) sowieso 15% tot 20% (Breitling, Omega, Tudor)
Rolex niet, maar mag je natuurlijk blij zijn als je voor list mag kopen.

1 like

Tja, thatĀ“s life… wees geen mietje… in mĀ“n trots gekrenkt!

Je kunt erop een volwassen manier op reageren, of als een kleuter!

Als ik bepaalde dingen koop, vraag ik ALTIJD korting! Is mijn ding… als ik iets wil en de prijs past, vraag ik ook om korting! Lukt het, leuk. Niet dan niet… maar nooit geschoten is altijd mis!!

En dat ik om korting vraag, heeft niks te maken met het product slecht maken of iets anders persoonlijks… ligt gewoon in mijn aard!! En tot nu liep het eigenlijk vrij aardig… dus gewoon lekker vragen!! Vind het af en toe wel interessant hoe mensen erop reageren :slight_smile:

2 likes

Jij mag me een mietje vinden. Ik vind je een schraper met je altijd korting.
Ieder z’n mening hè… :innocent: that’s life tenslotte

3 likes

Kan daar totaal mee leven… ben geen schraper, gewoon iemand die niet teveel betalen wil!

Jij kan gerust overal lekker de volle prijs betalen… ik heb niet gezegd dat ik niet ergens de volle prijs voor wil betalen! Alleen ik probeer het gewoon… is een verschil!

2 likes

Ieder zijn mening, maar als ik een korting beding vind ik dat leuk. Dat mag jij mensen als ik schraper vinden, prima.

2 likes

Wanneer vind je iets ā€œteveel betalenā€?
Als je korting hebt op de adviesprijs?
Ik ken wel wat partijen (non horloge hoor) die weten precies bij welke klanten ze de prijzen wat hoger in moeten zetten omdat ze altijd perse korting willen en ze hen zo korting kunnen geven. Klant helemaal blij met z’n korting terwijl hij eind van de rit hetzelfde betaald als die diegene die er nooit om vroeg.
Natuurlijk gaat dit in veel gevallen helemaal niet op, maar zo kom ik wel tot m’n eigen manier van zaken dat ik geen korting vraag en/geef.
Mag iedereen wat van vinden. Ik doe waar ik me fijn bij voel.

1 like

Dat is prima… maar jij heb het over diensten waar geen ā€œvasteā€ prijs voor staat!

Een horloge heeft een prijs en de LP staat vast! Natuurlijk kun je meer vragen, maar als juwelier komt dat zeker niet zo goed aan!

1 like