Korting bij de AD, feit of fabel?

Klopt wat je zegt. Daar kom je in een horloge markt met bekende vaste prijzen niet mee weg. Tenzij grijze dealer icm rolex

1 like

Dat korting wel / steeds vaker deel uitmaakt van een aankoop, leid ik af uit het feit dat je ook bij steeds meer webshops een prijsvoorstel kunt doen. Staat bij hen dan standaard op de site.

Daarbij realiseer ik me wel dat zij vaak minder overhead hebben dan een fysieke winkel.

Doe ik al jaren bij grote aankopen. Coolblue etc staan daar gewoon voor open.

Ja, maar denk af en toe hebben ze dat voor de grap! Want eigenlijk accepteren ze alleen de prijs die ze vragen
 dan maak er meteen een vraagprijs van!

Volgens mij heeft de Tudor Black Bay Chrono ook het eea aan Breitling techniek :thinking:

Blijft een gevoelig topic

Korting vragen, wij Hollanders zijn er beroemd om. En ja, ik ‘schraap’ (weer een nieuw woord geleerd) me dan suf als er weer een nieuwe auto gekocht moet worden. Daarbij is het bij andere (grote) uitgaven ook het spel wat aan beide kanten gespeeld kan worden. Het motto is: niet geschoten altijd mis. Korting vragen is niet ‘vies’ maar sommige mensen durven het gewoon .niet. Mijn vrouw schaamt zich soms rot voor mij

NB In het handelsverkeer was het vroeger heel normaal als je vanuit Duitsland 2% korting contant kreeg als je binnen een paar dagen de factuur betaalde. Heel veel geld mee ‘verdiend’

1 like

Met of zonder broek?

2 likes

Vind er niks gevoeligs aan
 is over de hele wereld de normaalste zaak van de wereld!!

Ligt er aan hoe beide ermee omgaan
 verder niks!

Dus jij gaat in de supermarkt met een pot pindakaas naar de manager en vraagt:

‘Kunnen wij hier met zijn tweeĂ«n uitkomen vandaag of moet ik naar de volgende buurtsuper?’

Korting is niet overal, en korting is een gift, niet iets dat je kan opeisen.
Tenzij er iets niet aan het product klopt.

Het is ONZE taak als consument om het voordeligst uit te komen. Korting vraag je niet die zoek je.

Vind ik.

2 likes

Ik had een broek aan toen ik er heen reed. Maar had er plots drie toen ik er weg kwam. :slight_smile:

2 likes

Ja klopt het uurwerk word ook gebruikt in de Tudor horloges.

1 like

Je krijgt gewoon korting. Beetje huiswerk doen. Elders goedkoper dan komen ze je zeker tegemoet is mijn ervaring.

1 like

Je kunt ook wel weer alles verkeerd willen verstaan
 denk je weet best was ik bedoel!

1 like

@ferry1959 korting uiteraard (mij. horloges komen bij AD’s waar ik korting genoot tussen deze percentages, merkafhankelijk).
Marges dus idd veel hoger zoals je aangeeft. Korting uiteraard op de grotere/mainstream merken (Rolex helaas niet meer nee).

1 like

:joy:

Nou hù! Enne je haalt ‘de ondernemers’ er zo uit in deze discussie, die vragen namelijk zelf uiteraard nooit om korting. Allemaal heel erg rooms. Klanten vragen wel om korting en dat vinden we dan ook ergerlijk. Hoewel? Als je het spel, ook als ondernemer, een beetje begrijpt is het best leuk. Korting geven is een deel van je marge en/of winst weggeven, de een heeft daar wat meer gevoel bij dan de ander en bij een schaars product zal de verkoper sneller geneigd zijn om te zeggen “sorry meneer, doen we niet aan.” Prima toch.

Ik laat je morgen weten hoe dit is afgelopen. Lijkt me heerlijk om dit gewoon eens een keer te doen! Haha, mooi. Oeps, ik zie net dat ik de tweede pot pindakaas gratis krijg. Wat nu? Lijkt me wel leuk, koop je een Suppie krijg je de tweede gratis. Moraal van het verhaal: Appels en peren, beide fruit maar met een ander uiterlijk.

@HorloG, goeie vent die Jos! Die ritselt er ook een pak wasmiddel bij hoor, als hij een Mieke 
 ûh Miele koopt. :wink:

2 likes

Ik versta je goed, maar ik vind korting niet de normaalste zaak van de wereld. Dat is alles.

2 likes

Ik vind korting ook niet de normaalste zaak. Mijn prijzen zijn vast, take it or leave it en dames die pas na het passen om korting vragen lopen het risico om uit het bestand te gaan.

Wanneer ik geen korting beding (en krijg) bij iemand die voor z’n inkoop teveel betaalt. Want iemand die de catalogusprijs (=brutoprijs) betaalt voor z’n auto (en zo overal teveel voor betaalt) rekent mij waarschijnlijk teveel door in zijn verkoopprijzen. Ik betaal niet graag extra zodat jij iedereen bonussen kunt uitdelen

Of een partij zijn inkoop niet op orde heeft of een ander proces in zijn bedrijfsvoering niet op orde heeft, ik heb weinig trek om daarvoor een opslag doorberekend te krijgen.

Maar naast bovenstaand verhaal, is het natuurlijk ook een kwestie van gunnen, (aankoop)beleving, noodzaak etc.

1 like

Wat een flauwekul. Waar denk je dat ik mijn bedrijfskosten, zoals huur en lonen, van betaal?
Van mijn brutomarge.
En dan houd ik onder aan de streep nog een beetje over voor mezelf.

En al die gasten maar klagen dat het winkelaanbod verschraalt
.

3 likes

Er lopen trouwens twee zaken door elkaar, korting vragen en korting geven.

Ik vraag er eigenlijk altijd wel om, omdat ik dat leuk vind. Het artikel of de dienst moet wel ‘passend’ zijn (dus niet bij een potje pindakaas, wel bij een horloge of een automobiel) en als ik het niet krijg is het niet zo dat ik stampvoetend wegloop ofzo 
 dat hangt helemaal van de sfeer af.

Overigens, als dit de sfeer is 

leave ik en ga ik naar de buren.
Het is een keus, ook van de ondernemer.

2 likes