Korting bij de AD, feit of fabel?

Ah mode.
Lang leve Zalando …

Geintje man, kom op nou. :joy:

2 likes

De een een student noemen en dan zelf als een schoolkind afsluiten. Poeh poeh.

Heb je ooit gemeten of je nog succesvoller in het vak zou kunnen zijn? Tientallen jaren succes zegt niets, wat zie je als succes? Is er dus geen ruimte voor verbetering?

Allemaal vragen die ik mezelf zou stellen als student.

5 likes

We dwalen een beetje af …
Wel of geen korting bij je AD? Vragen en/of krijgen.

2 likes

Hangt er van af wat je verkoopt (ik reageer op ‘mijn prijzen zijn vast’)
Als je spullen verkoopt van (in mijn ogen) weinig waarde, dan neem ik de moeite niet op te onderhandelen. Ik onderhandel alleen boven een bepaald bedrag voor een bepaald goed. Anders is het zielig.

Maar alles samengevat

Is er nog ergens korting te krijgen of wat?

3 likes

Ja hoor. Tenzij dan bij Rolex.

Door dit topic ben ik dus ook es in het breitlingdraadje wezen neuzen.

Ik onthou die ene zin van @Fate_Amenable_To_Change : elk merk heeft wel een mooi model in collectie

3 likes

Ja, was 2 wkn terug bij een AD en er was wat mogelijk op een Omega Speedmaster FOIS Sedna goud en volgens mij was er ook wel wat te doen op een JLC Reverso.

1 like

:point_down:

1 like

Ja, overal. Ook Rolex. Overal.

1 like

Als een ‘lady Datejust’ 36mm is, ik ook, begin dit jaar.

1 like

Nee, de ‘lady’ is 28mm.
Maar dat doet er verder niet zoveel toe. Moraal van het verhaal is, gewoon proberen want ondanks dat iedereen roept dat het niet kan lukt het soms toch gewoon en dat is leuk. Vind ik. :wink:

1 like

Dat is idd leuk.

Dora, heb jij toevallig een Explorer?

3 likes

Kan ook zijn dat ze dat vergeten is. :joy:

2 likes

Ik kan me goed vinden in je verhaal vanaf consumenten kant.
Zelf sta ik in veel gevallen aan de verkopende zijde.
Dat ik vanwege je omschreven verhaal niet goedkoop ben/kan zijn is helemaal waar. Ik zit niet messcherp op m’n inkoop omdat ik de leveranciers, groothandelaren en m’n personeel ook een goede boterham gun.
Uiteindelijk komt het prijskaartje ervan inderdaad bij de consument te liggen.
Dan moet een klant het ons echt gunnen om een hogere prijs te betalen. Aan mij dan de taak om dat verkocht te krijgen natuurlijk.
Betaal je dan als consument teveel?.. dat kun je je afvragen. Ik noem het een eerlijke prijs, waar een ander het teveel vindt.

4 likes

En ik maar denken dat de vraag naar ondergoed voor grotere mensen met al die Covid-kilo’s en lockdown-lubbertjes juist toe zou nemen.

De meeste winkels zijn ook al jaren kut. De mensen die er staan weten negen van de tien keer niet waar ze het over hebben, ze hebben vaak net niet het aanbod wat je zoekt, en dan zijn ze nog duurder dan de internetboer ook.

Zodra ik een winkel zie die me daadwerkelijk op een zinvolle manier kan helpen bij de keuze, en waar het aanbod is wat ik wil, ben ik ook bereid om voor die kennis en kunde wat te betalen.

Maar het kennisniveau bij de gemiddelde horlogeboer (en ook zeker de upmarket horlogeboeren zoals S&C) is dermate bedroevend dat ik die mensen die marge niet gun om die winkel maar met marmer te kunnen blijven bekleden. Daar is de koffie zelfs niet goed genoeg voor.

Dus ik zeg: Laat ze maar kapot gaan. En ga dan winkelgebieden actief subsidieren om iets te doen met leuke horeca, plaatsen die een sociale functie kunnen vervullen en echte echte niche-zaken.

Zo zie ik graag dat we een ouderwetse goudsmit hebben in dit dorp. Nogmaals, niks tegen die juweliers die wel enthousiast zijn over hun waar. Die weet ik te vinden, en die gun ik business, maar de dozenschuiver heeft wat mij betreft minder bestaansrecht dan een Cooblue.

Die laatsten hebben een retourbeleid en uitstekende service. En ze maken video’s over hun producten waar ik wat aan heb. :slight_smile:

4 likes

Whahaahaaahaa!

1 like

Daarom ook m’n afsluiting, het gaat natuurlijk ook om gunnen en beleving. Ik probeer niet iedereen uit te knijpen, noch zakelijk, noch privé. Maar veel prijzen lenen zich wel degelijk om er iets vanaf te willen l*llen. En ik wil graag een goede deal. Dat betekent niet dat de andere kant van de tafel op een houtje moet bijten.

Een horloge koop ik daarbij liefst ‘om de hoek’. Vier keer terug om een band te laten stellen en een extra (halve) schakel te regelen…. Da’s wel zo makkelijk dichtbij (mede gezien mijn onkunde, zeker tot voor kort) :joy:. Dan zit het niet op het laatste tientje.

2 likes

I see what you did there.

1 like