na aanleiding van een NA topic van onze forum type verslaafde @Fate_Amenable_To_Change werd ik een tikkeltje benieuwd naar de belevingen van andere forum helden.
JIJ DUS.
Welk horloge is het minst lang in jou collectie aanwezig geweest en wat is de oorzaak van het snelle verdwijnen van deze aanwinst?
Dacht dit is wel een cool werkhorloge!
Besteld, opgehaald bij ophaalpunt, auto ingestapt, doosje open, , terug de doos in en weer naar binnen gewandeld op de doos met horloge retour te sturen.
1 dag om gehad.
Prachtig op foto’s, maar vond 'm in het echie een hoog Flik Flak gehalte hebben.
Vooral ook veel te lange lugs voor mijn bescheiden pols.
Dat was zoiets.
(Foto slechts ter illustratie)
Op mijn werk waarschijnlijk ergens achter blijven haken, een.spring bar kapot, ding verloren, en teruggevonden nadat er een vijftonsheftruck met massieve banden overheengereden was. Was toen denk ik het dunste horloge ter wereld.
Is misschien niet helemaal wat je bedoelt, maar korter heb ik er nooit een gehad.
Oei wat een ‘naar’ onderwerp. Maar wel heel nuttig!
Op nummer 1 staat bij mij de zwarte CasioOak. Uit het blikje gehaald en m’n eerste indruk was “wat een plastic kermisding”. Paar dagen laten liggen en nog eens goed gekeken … werd er niet beter op. Wijzerplaat niet afleesbaar, verlichting slaat nergens op enz. Kon er gelukkig een neefje heel erg blij mee maken. Voel me teleurgesteld in Casio. Heb twee Oceanus (what a name) die super mooi zijn, aar G Shock … nooit meer.
Nummer 2: Patek Aquanaut groen. Vol verwachting pakje open gemaakt. Wat een teleurstelling. Ziet er ‘goedkoop’ uit. Handelaar wilde hem terugnemen met een flinke ‘restocking fee’.
Nummer 3: IWC Ingenieur. Ziet er top uit op de foto en in de hand maar om de pols is het lomp en topzwaar. Stickers er niet eens afgehaald en doorverkocht.
Nummer 4: Gruppo Gamma Field Watch. Typisch geval van mooie foto’s maar in het echt is het een oncreatief recht kastje waarin het uurwerk ‘hol’ klinkt.
Junghans Meister Driver. Heerlijk horloge, drie keer gedragen en toen ontdekt dat er ook de Telemeter is. Die voor mij zoveel meer klopt vanwege de kleuren. Dus de Meister Driver geveild, het verlies op de transactie weggeslikt en alsnog de Telemeter gekocht. Die gaat niet meer weg. Een van mijn lievelingshorloges.