Kortste horloge bezit.

Scheelt je mega-duur toekomstig onderhoud. :wink: 800 euro is niets. :sweat: :sweat_smile: Uit betrouwbare HF-bron…

1 like

Deze. Een Rolex, 41mm, datejust met blauwe plaat en een jubilee band. Paar weken gehad of zo.

3 likes

Seiko chrono titanium: 1 dag gedragen en uiteindelijk 4 maanden later verkocht. Ziet er leuk uit, lage gewicht is een voordeel. De blikkerige looks in de realiteit vielen me vies tegen

3 likes

3 dagen - speedmaster pro.

En een jaar later weer gekocht, maar nu erg happy mee.

1 like

An acquired taste. :slight_smile: Heb er ook een haat/liefde verhouding mee hoor. Maar kan niet zonder. Zoals een vrouw, denk ik. Maar daar ben ik zelf te lelijk voor. :roll_eyes:

1 like

Ja dat scheelt inderdaad een hoop!

1 like

Ca 15 minuten…
Oris Aquis blauw gekocht en bij het verlaten van de winkel nog even kort de nieuwste Meistertaucher bekeken. Naar parkeergarage gelopen…en weer terug.
Nu dus trotse bezitter van een Meistertaucher. Cool ding man…draag m praktisch nooit want niet af te lezen. Maar sowieso cool

3 likes

Als je echt goed research doet naar een bepaald model en je
zet de pro’s en con’s op een rijtje dan zijn miskopen helemaal
niet nodig.
Bij de geringste twijfel gewoon niet kopen plus niet luisteren
naar dat stemmetje dat zegt 'koop toch maar misschien valt
het mee.
Want je gaat juist letten op de minpuntjes die je al vermoede.

7 likes

Tja je hebt wel gelijk hoor maar toch…

1 like

op zich ben ik het daar mee eens; alleen kan het op papier allemaal kloppen, maar heb je er geen klik mee. Ik heb wel meerdere horloges online gekocht welke ik nog nooit eerder had gezien in levende lijve. Het is niet echt een miskoop te noemen misschien (ik heb er ook geen spijt van) maar die verlaten snel het nest, of worden iig weinig gedragen.

2 likes

Voor mij toch wel deze … Een paar weken in bezit gehad. Achteraf wat fragiel en banden wisselen haast onmogelijk maakte dit voor mij een goede les.

1 like

Russel Crowe verwoord het erg leuk in dit filmpje waar hij een deel van zijn collectie verkoopt (om z’n echtscheiding te betalen is de roddel).

I only buy what I have had on my wrist and I really love. Sometimes that love lasts forever, sometimes just a day.

4 likes

Sea Gull 1969 denk ik.

Nieuw gekocht, had bij binnenkomst meerdere ‘vlokken’ onder het glas, leken wel huidschilfers ofzo :nauseated_face:. Meteen retour gestuurd. Tegen de tijd dat hij terug was, was de liefde helemaal bekoeld. Nog een keer gedragen, daarna in het blauwe gedeelte gezet.

Deze J. Springs heb ik hooguit een week gehad, maar wel iets vaker gedragen:

Zelfde verhaal met deze bekende Invicta:

Ik bleef het gevoel hebben met een nepper om te lopen, terwijl ik toch maar tevredenheid een uiterlijk vergelijkbare Squale en een Steinhart heb gedragen. Is uiteindelijk ook de reden geweest dat ik niet heb meegedaan met de Invicta 1953 inkoopactie.

1 like

NEEEEEE !!! dat meen je niet !
auw auw auw …

Nee, nog niet… nu is de plek nog bezet door een seamaster 2531 james bond. Elke keer als ik denk over verkoop kijk ik er naar en dan is hij opeens een stuk mooier :rofl:

Begrijpelijk… een paar weken terug ook zo’n seamaster gepast van een kennis en die droeg wel fijn :grinning_face_with_smiling_eyes: (of het een james bond was weet ik niet)

FTFY; Die 2531 is echt telkens weer een stukje aan het stijgen. Ik vind hem best leuk en had drie jaar geleden moeten toeslaan.

deze hiero. Leuk horloge maar na 2 weken begon ik al te merken dat dat moderne gedoe niks voor mij was.

3 likes

Dit horloge. De foto die je ziet maakte ik bij de juwelier toen ik het impulsief kocht. Ik stuurde de foto gelijk door naar een paar horlogevrienden.
Terwijl ik afrekende vroeg een van hen of hij het mocht kopen van me en heb daarmee ingestemd (zelfde prijs als ik moest betalen). Dus verkocht voordat ik weer naar buiten op mijn fiets stapte.

Drie maanden later opnieuw hetzelfde horloge voor mezelf gekocht.

10 likes

Snap ik, prachtig horloge :heart_eyes:

2 likes