Kringloop Omega echt of nep?

Als je het 100% zeker wilt weten moet die wel open. Als je het rustig doet en misschien met en beetje plastic ertussen kan het zonder krassen.

Ik doe soms nog wel een plakbandje op de kast.

1 like

Of je gaat gewoon even naar 'n horlogemaker. Die kan 'm openen, zonder 'm te beschadigen en je uitsluitsel geven. Dat zou ik doen.

3 likes

Dat is ook en goede! Ga ik onthouden

1 like

Ideaal vind ik dat zwarte plakband voor electronica.
Wat stugger en steviger dan regulier plakband.

Ik krijg hem wel open. Maar klemdeksel dames/midsize Omega’s kunnen vastzitten hoor. Ik heb drie kastmessen en een Horotec klemdeksel-opener. Met die laatste is uitschieten onmogelijk.

Is inderdaad wel zeker een echte Omega - ze waren niet altijd het A+ merk dat ze nu willen zijn. Zou best een handopwinder kunnen zijn, de kroon is groter dan-ie bij een kwarts zou zijn geweest.

Hier een lijstje van mensen die hem vrijwel zeker zonder schade open krijgen:

Check deze even of er iemand in je buurt zit!

8 likes

Dank voor je inbreng, @PeterLC

Wat betreft de kroon heb je gelijk, die was bij quartz vaak kleiner dan bij handwindertjes.

1 like

Omega de Ville - echt of nep? lijkt erg op deze.

1 like

Toch zie ik verschil in font

1025ff706b81c9391d931e1fcf078764e2ba6e4b~2
Dit is jouw voorbeeld.

En dit is voorbeeld topic starter:

9a795ba377362a4277af07bd0c46bfb037a46769~2

Hier is de verfkwast overheen geweest.

4 likes

Note to self! Ik ga ook eens naar een kringloopwinkel. Echt nog nooit, maar dan echt nog nooit binnen geweest! Ook al is het horloge nep, hoe fun is dit!

2 likes

Dit was voor mij m’n 3e keer. Horlogetripjenin Friesland (Vandergang voor m’n vader) en daarna op bezoek bij Kramer watches. We waren iets te vroeg en toen zei ik tegen m’n vader kom we gaan horloges zoeken in de plaatselijke Friese kringloop😂 sinds vanmiddag 12:00 al plezier van! En dat voor 50 cent😉

8 likes

I agree…

1 like

Heerlijk… dagje uit hoef niet duur te zijn.:grin:

Printwerk in de jaren 80 en 90 was nog niet op het huidige niveau.
Dameshorloges zijn kleiner en de print was gewoonlijk niet beter.

Ik heb erger gezien bij originele platen.
Ook merken als Patek… als je een oude wijzerplaat uitvergroot is het niet subliem.

Daarbij kijk je hier naar foto’s door glas.

Oh en kijk even hier:
Omega De Ville (Submodel)
€ 999

Zelfde kast. Kennelijk een handopwinder.

2 likes

Maar deze van @rutgerh die @Pieterswatch aanhaalt ziet er qua wijzerplaat en font toch super strak uit. Terwijl het horloge van 1980 is.

image

Herenmodel.

Verschil tussen 25 en 36 mm.
Dan is er nog de vraag welke leverancier de wijzerplaatjes maakte, er zit verschil in.

"

Vergeet niet, dat het een klein horloge is (32 mm)!

"

Aldus @harpoen

Ik denk dat het meevalt. Meer iets in de lijn van “is de foto gemaakt met een aardappel?”…

1 like

He he he😂 beledig mijn telefoontje eens niet zo op deze vrijdag avond😜 aan de versie van de telefoon ligt het niet, dan ligt het aan degene die ‘m vast gehouden heeft😂

2 likes