Kroon op de 15 - 18 of 20

Nog een alternatief, op de achterkant:

5 likes

Altijd handig om de eierwekker in de buurt te hebben :slight_smile:

Nog niet eerder gezien !
Leuk

Ik ken het ook alleen van foto’s, maar ik kan mij niet voorstellen dat het prettig werkt.

1 like

Als je toch een plaatje va een Bullhead plukt neem dan deze, zo’n mooi ding

2 likes

Dan maar liever de kroon op de 18 :slightly_smiling_face:

Denk dat het met name esthetiek is. Wel is het zo dat een kroon op 4 uur minder in je pols drukt dan een op 3 uur.

Een kroon op 8 of 9 uur dus aan de andere kant drukt helemaal niet in je pols. Voor sommige dus wellicht een comfort overweging.

4 likes

Ik geloof dat seiko van 4u naar 3.18u is gegaan zodat de date disk van het uurwerk hetzelfde kan blijven voor horloges met de kroon op 3u en 3.18u.

1 like

De meeste van mijn horloges gaan maar tot 12. Waar laat ik die kroon dan?:worried:

Bedoel je dit met de kroon op ‘18’?

1 like

Hahahah zo grappig :joy:

1 like

Mooie collectie !

1 like

Kroon op 2 :sunglasses:

1 like

Ik denk dat ik dit mooier vind dan de kroon op de 3. Apart !

Doe dat dan ook niet. Het is slecht voor je kroonstam en slecht voor je uurwerk. Beter doe je je horloge af wanneer je het verstelt.

Zodra je ziet dat @PLP en ik het meer dan roerend eens zijn moet je je achter de oren gaan krabben, dan zijn we 1+1=2 statements aan het maken.

Juist. Bij een 12-uurshorloge zit de kroon gewoon op 2, 3, 4, 8, 9 of 10 en bij een bullhead op 12. Ik heb nog nooit een horloge met de kroon op zes gezien, dus kom maar door met die foto’s.

Zoals ik zei: Foto’s. Maarreh,

Je bedoelt dus ordinair op negen? Daar zijn er plenty van, die worden vaak als lefties verkocht.

Deze telt niet mee, dit horloge bestaat niet echt :rofl:

Op het moment dat het ons beiden lukt om een zinnig antwoord te geven zal dit best vaak het geval zijn.

2 likes

2 likes

Kijk. En Bulova, no less.

Mooi man. Wel raar bedienen met de knoppen bovenop.

2 likes

afbeelding

2 likes