Nog een alternatief, op de achterkant:
Altijd handig om de eierwekker in de buurt te hebben
Nog niet eerder gezien !
Leuk
Ik ken het ook alleen van foto’s, maar ik kan mij niet voorstellen dat het prettig werkt.
Dan maar liever de kroon op de 18
Denk dat het met name esthetiek is. Wel is het zo dat een kroon op 4 uur minder in je pols drukt dan een op 3 uur.
Een kroon op 8 of 9 uur dus aan de andere kant drukt helemaal niet in je pols. Voor sommige dus wellicht een comfort overweging.
Ik geloof dat seiko van 4u naar 3.18u is gegaan zodat de date disk van het uurwerk hetzelfde kan blijven voor horloges met de kroon op 3u en 3.18u.
De meeste van mijn horloges gaan maar tot 12. Waar laat ik die kroon dan?
Hahahah zo grappig
Mooie collectie !
Ik denk dat ik dit mooier vind dan de kroon op de 3. Apart !
Doe dat dan ook niet. Het is slecht voor je kroonstam en slecht voor je uurwerk. Beter doe je je horloge af wanneer je het verstelt.
Zodra je ziet dat @PLP en ik het meer dan roerend eens zijn moet je je achter de oren gaan krabben, dan zijn we 1+1=2 statements aan het maken.
Juist. Bij een 12-uurshorloge zit de kroon gewoon op 2, 3, 4, 8, 9 of 10 en bij een bullhead op 12. Ik heb nog nooit een horloge met de kroon op zes gezien, dus kom maar door met die foto’s.
Zoals ik zei: Foto’s. Maarreh,
Je bedoelt dus ordinair op negen? Daar zijn er plenty van, die worden vaak als lefties verkocht.
Deze telt niet mee, dit horloge bestaat niet echt
Op het moment dat het ons beiden lukt om een zinnig antwoord te geven zal dit best vaak het geval zijn.
Kijk. En Bulova, no less.
Mooi man. Wel raar bedienen met de knoppen bovenop.