Kruising tussen Breitling, Rolex, en nog iets

Jouw bandje doet dat natuurlijk niet!?

Ach, zo postte ik eens een leuke Duitse Chinees van betere kwaliteit, WR 200 en Sea Gull, saffier en keramische lunette en zo vond een een bekende poster het “bagger”. :unamused:

1 like

Voor dat geld? Toch leuk? Als hij het bij nader inzien niet zo mooi(afgewekt) vindt wat dan nog? Al doende leert men.
We kunnen niet allemaal honderden /duizenden Euro’s uitgeven.

Dat mag toch? Lijkt me dat je gewoon je eigen mening mag geven, ongeacht of dit positief of negatief is.

Het maakt het niet altijd leuk, maar wel eerlijk.

1 like

Eerlijk gezegd, ben ik ook begonnen met een heleboel Chinese goedkoopjes, inmiddels 2e hands Japanners en wat nieuwe Chinezen van betere kwaliteit. Een enkele (vintage) Zwitser.

Ja, maar als je niks goeds te zeggen heb, houd dan je mond, vind ik. Onnodig kwetsen is tegenwoordig “bon ton” onder de noemer van “vrijheid van meningsuiting”. Maakt een forum mijns inziens niet leuker.

2 likes

Dus alleen nog maar?

1 like

Nee hoor, door de kritische blik van anderen krijg je een realistisch beeld van de werkelijkheid. Als “hij werkt” je eis is, dan is het prima. Maar als je even verder wordt gewezen op de goedkope afwerking en het feit dat het waarschijnlijk een pauper uurwerk heeft, dan zet het je weer met beiden benen op de grond.

oftewel, realistisch beeld.

1 like

Ik neem aan dat je het horloge post om reacties te krijgen? Dit kan zowel positief als negatief zijn natuurlijk. Als je alleen positieve reacties wil, moet je het niet op een openbaar forum plaatsen.

2 likes

Iemand die niet tegen kritiek kan moet niet naar meningen vragen…punt

4 likes

Natuurlijk mag je je mening geven :smile: Alleen maar roepen dat je hem lelijk vind schiet niemand veel mee op.

De afwerking is ook slecht maar het is een klokje van 20 euro. Wat verwacht je dan? Alle waar naar zn geld he behalve Rolex dat is gewoon overpriced. Even lekker mn mening uiten :imp: (laatste is natuurlijk gekscherend heb nog nooit een rolex in mn handen gehad dus kan daar geen uitspraak over doen)

1 like

Zou ik toch maar eens doen…stap eens naar een dealert en bepotel die Sub of Daytona…

1 like

Allergoedkoopste klokje wat er is…
Mooie tweedehands Sub kopen, paar jaar dragen en vervolgens voor meer verkopen :sunglasses:

1 like

Ben meer van de datejust 1601 dan of een explorer II 1665 is ook leuk :sweat_smile:

[quote=“koekoek, post:52, topic:90206”]
Alleen maar roepen dat je hem lelijk vind schiet niemand veel mee op.[/quote]

Je hebt gelijk, met de opmerking dat de afwerking slecht is ben ik idd erg veel opgeschoten!

:smile::wink:

Maar toch overpriced?..je wil die Rolex wel,maar je probeert jezelf te overtuigen dat het overpriced is…
Het is niet overpriced…hij is voor jou te duur…(nu nog)

Ik zou juist nu toch eens die EXpII of Datejust eens vasthouden.

2 likes

Rolex is gewoon overpriced hoor…
Dit wordt in stand gehouden door de consument.

Dit betekent echter niet dat de vraagprijs in verhouding is met de kosten die Rolex ervoor maken.

Rolex is wel erg waardevast. Wat dat betreft is een Rolex “goedkoper” dan het gemiddelde merk waarbij de afschrijving veel hoger ligt.

Ergo: Rolex is in zekere zin goedkoper dan bijvoorbeeld een Hamilton.

Paupermerk :stuck_out_tongue:

1 like

Ik zet er nog zelfs achter dat de opmerking niet serieus bedoelt was :smile_cat:

Maar je hebt gelijk voor mij is een Rolex financieel onhaalbaar. Geen idee of als ik het geld wel heb ik het waard zou vinden.

Rolex is in ieder geval wel redelijk waarde vast. Dus dan is het ook niet heel relevant verder of de intrinsieke waarde van het product word gereflecteerd in de prijs. Je krijgt toch een groot deel van je geld weer terug als je de Rolex verkoopt. Of mensen nog steeds 8.000 euro zouden neertellen voor een Sub als ze er als ze hem zouden verkopen 100 euro voor terug kregen is een heel andere vraag natuurlijk :sweat_smile:

Als je het zo wil stellen zijn je paar sokken van de Hema ook behoorlijk overpriced. En eigenlijk zo goed als alle producten wel.

Bizar hé, maar dat maakt het niet minder waar :wink:
Al gok ik dat de winstmarge bij een Hema sok wel iets lager ligt.