Kunstmatig verouderde horloges

Nee althans voor mij niet.
Maar daar is iedereen verder vrij in.
De herinnering aan de deuken en krassen maken het voor mij een persoonlijk verhaal dat bij een horloge hoort.

Disclaimer: ik draag mijn horloges ook gewoon en kan prima leven met krasjes en butsjes

Nice. Heb je nog foto’s?

Tegenwoordig heb je hetzelfde met de bronzen horloges. Die gaan uit zichzelf verouderen door het dragen. Ik vind het best mooi.

Ik zag hier een oude Polar met beige verkleurde indices.
Die contrasteerden prachtig met de witte plaat. Ik zou zonder bezwaar de moderne witte indices aankleuren met verf, zelfs als de lume-eigenschappen slechter zouden worden!

Ziet er erg goed uit!

1 like

Een tijdje geleden heb ik me daar eens aan gewaagd:

:stuck_out_tongue_closed_eyes::rofl::rofl::rofl:

1 like

Deze maakte ik een paar jaar geleden. Waren nog best liefhebbers voor. Mijn mini Dremel en aansteker had ik er voor nodig. En hij werkte nog…

als het smaakvol gedaan is, dan is het smaakvol gedaan
maar niet mijn smaak
deze Explorer werd onder handen genomen met scotchbrite, plooitang, fijn schuurpapier, dremel en polijstpasta …

5 likes

Eentje nog, uit een oud verkoop-topic. Het groene was me te gortig, dus gepoetst en nog een keer gedaan, een tandje minder:

Gaat snel hoor, boven kokend azijn.

2 likes

Ik schrok even …

3 likes

Ik hazd al gehoord over het kunstmatig verouderen van markers, wijzers en dials met koffie
hier een hele handleiding
er is geen Explorer mishandeld voor het maken van deze handleiding

Explorer met koffie

1 like

Leuk projectje toch. Dat hele groene is wel leuk voor een keer maar niet voor om de pols inderdaad. Ik gebruik mijne ook alleen maar als werkbeater.

Hoeft niet, die foto’s zijn per PB verzonden en zal ik hier niet tonen :laughing:

1 like

Een Spinnaker Wreck is dat dan een wrak ?

1 like

:scream:

1 like

You spiek jor languages!

@Chlorophyl wil je even de secondewijzers laten verder lopen dan kan ik zien wat ze in Italia uitgespookt hebben met die OOO 's. Bij één is genoeg hoor.

1 like

Ik heb ze gelukkig niet zelf. Is screenshot van de website.

Ze zijn niet alleen damaged (horloges dan) maar ook deranged ( :crazy_face:)en dit laatste gaat niet meer over de horloges .

1 like

Maar er zijn toch veel mensen die het leuk vinden.
Anders hoef je niet eens te produceren.