Timex is sowieso een heel leuk merk. Designs vaak heel tof.
Verder is discussiëren over prijs/kwaliteit bij horloges weinig zinvol. En meteen over Rolex beginnen ernstig vermoeiend.’ Dit is maximaal x waard…’, allemaal nogal stupide.
Ben het helemaal eens met TS, natuurlijk kan je ook leuke horloges kopen voor een betaalbare prijs. Die Timex is daar een goed voorbeeld van. En zoals bij alle luxe produkten betaal je natuurlijk ook gewoon een groot deel voor de naam. Geldt niet alleen voor Rolex maar ook voor andere luxe merken. Wat betreft Citizen en Seiko, prima horloges en betaalbaar. Het gaat er natuurlijk ook om dat smaken verschillen. Ik heb echt van alles wat, van Vostok tot Rolexen en ze doen allemaal hetzelfde. Geven de tijd aan .
Wat betreft hacking, in het begin vond ik dat een must. Mijn automaat gelijk zetten met de atoomklok, maar als je zoals ik praktisch dagelijks van horloge wissel maakt dat dus geen ene moer uit. Wil je een horloge dat bijna gelijk blijft lopen met de atoomklok, neem dan een GPS of radio controlled en draag dat dagelijks
En @Ruud, geloof mij niet iedereen wil een Rolex. Dat wij dit willen is gewoon een keus van onszelf. Kan vaak echt genieten hoe iemand over een “goedkoop” horloge schrijft en hoe blij ze ermee zijn. Ook daar heb ik respect voor, jij toch ook?
P.s
Ts, mooie foto’s heb je van je Timex gemaakt, mag ook wel gezegd worden
Draait allemaal om smaak Chris, een Breitling duiker liefhebber zal weer een hele andere mening hebben, net zoals bij andere merken.
Wat betreft Rolex, die geven echt niet alles prijs wat de werkelijke verhouding is tussen prijs/kwaliteit. Die geven wij er zelf aan, kijk bijvoorbeeld eens wat Omega doet. Ineens zijn die horloges in hun optiek gelijkwaardig aan Rolex. Uiteindelijk bepalen wij als consument wat wij er voor over hebben. Ik heb persoonlijk meer met Seamaster en vindt bijvoorbeeld de Speedmaster een beetje saai, smaak dus en wat je er voor over hebt. Een JLC Reverso vind ik bijvoorbeeld best een mooi horloge net zoals de Cartier maar kopen zou ik ze dus ook niet. Dan maar een Nomos of een TIMEXS1, ben niet zo moeilijk
Haha Chris, wist wel dat je met die argumenten zou komen . Maar wat ik al zei, smaak. Een ander kijkt weer minder nauw dan jij, afhankelijk van het horloge natuurlijk. Heb ook wel horloges met mooi gepolijst en gebrushed kasten, complicaties, ar coating, dikte van 11mm en mooie afwerking,enz. Maar draag net zo makkelijk een Citizen Bullhead met een dikte van 15mm die ik net gewisseld heb met mijn Seamaster (trouwens die staat nu voor €8800,00 list).
Het is maar net hoe je naar een horloge kijkt, zo heeft elk horloge in mijn optiek zijn charme. En maakt het mij geen drol uit of het een duur of goedkoop horloge is. Je weet wat ik zoal in mijn kleine collectie heb, en zoals gezegd “ben niet zo moeilijk, maar ben ook een A-technische kneus” .Maar je bent nog steeds mijn vriend, beide gesjeesd op een andere manier
Weken hetzelfde horloge, je bent een held voor mij Ruud. Ik vind 2 dagen al lang, maar ja gesjeesde verzamelaar he .
Maar eerlijk is eerlijk Ruud, je hebt het wel vaak over Rolex