Kwantiteit over kwaliteit (Federico talks watches)

Achter vandaag is er iets geblurd, dit was een smiley waardoor iemand kon herkennen dat het sarcastisch was. Maar goed, de laatste reden was dus niet serieus en alleen om de boel op stang te jagen :innocent:

:laughing:

Oeh jee… mobiel hier niet zichtbaar :see_no_evil:

2 likes

Ik heb liever wat variatie…

Van ongeveer 10 naar nu 4 horloges. De totale waarde is nu wel hoger. Droeg er eerder 2 frequent en de rest niet of nauwelijks. Nu draag ik er nog steeds 2 frequent en de andere 2 soms bij de juiste gelegenheid.

1 like

Vandaar, moet wel toegeven dat je een mooi pleidooi hebt gehouden.

2 likes

Ik verzamel Seiko’s in een breed prijsspectrum, en ik zie z’n argument niet. Ik heb meer dan een paar goedkopere, heb een paar dingen na veel dragen met wat afschrijving geflipperd, maar “cents to the dollar” is erg overtrokken.

Wat je ook verzamelt, je moet nooit met dealers en handelaren over inruil praten, want ze naaien je waar je bij staat. Dat geldt voor auto’s, motoren en horloges.

Dat ie Oris als onverkoopbaar wegzet vind ik ook een beetje raar. Blijkbaar is het in zijn ogen een fout als je geen Longines of Omega verzamelt.

Heel raar verhaal, maar wel een mooie illustratie van de redenen waarom ik de goede man niet volg en niet interessant vind.

5 likes

En hoe definieer je shitter?

:roll_eyes::upside_down_face::hugs:

1 like

Da’s gewoon een typo. :joy:

Ik weet hoe t heurt.

1 like

Off course you do. Mijn excuses. :pray:

1 like

Een klatser, wat een leuk woord.
Wat is een klatser? Een horloge waar het gros van vindt dat het een klatser is denk ik.
Als er hier liefhebbers zijn die daar totaal geen waarde aan hechten dan heb ik daar respect voor.
Ik ben echt gelukkig met mijn seiko 5 snxs en die draag ik 3 of 4 dagen per week. Ik verheug me op de SKX007 die ik besteld heb. Voor mij zijn dat ook klatsers.
Ik heb ook respect voor mensen die sparen en toewerken naar dat ultieme horloge.
Ieder zijn ding.

2 likes

Heb het filmpje niet bekeken want heb al eens iets gelezen en gezien en dat was genoeg.

Heb redelijk veel horloges en koop wat aansluit bij wat ik zoek in een horloge. Ik geniet van elk horloge dat ik heb.

1 like

Daar gaat het om!

Sterker nog, ik denk dat de afschrijving van goedkopere horloges zeer gering is. Als je bijvoorbeeld een vijfje scoort voor 75 euro nieuw schrijf je daar na een paar jaar wellicht 2 tientjes op af. En als je hem al tegen een tweedehands prijsje scoort schrijf je vaak helemaal niks meer af. De SKXen zijn zelfs in prijs gestegen.

1 like

Het is maar net waar je blij of tevreden van wordt. Lukt je dat niet van een horloge van bijv € 500, kun je beter doorsparen.

Ik heb gelukkig een bescheiden smaak, en zal echt niet blijer worden van een Patek van 30k. GS is wel een graal, maar ik kies toch eerder voor 10 mooie horloges van zeg € 500 dan 1 GS van € 5.000.

We delen de passie middels dit forum. Zolang je elkaar iets gunt is hier toch alles een beetje van iedereen.

Ik heb dus liever 2x 500 euro horloges, dan 10x 100.
Liever 2x 5k klatser, dan 10 horloges van 1k.

En dat schaalt. Enige uitzondering zijn polerouters.

1 like

Ik merk dat je je vooral moet richten op naar wat verschillende AD’s gaan, veel online kijken naar wat je nu écht mooi vindt. Sinds ik de Tudor BB samen met de DJ 126234 heb, merk ik dat de rest er naast meer voor de ‘heb’ is. Leuk om een keer wat anders te kunnen pakken. Soms wat meer bescheiden & soms juist de dikke Gouden Zenith.

Dus, mocht ik dit op mijn collectie betrekken dan is het voor mij;

Als ik moet kiezen voor 10K dan alleen de BB & DJ. Verreweg het meest plezier van. Maar ik hoef niet te kiezen voor 10K & daarom heb ik vooral ernaast wat ik gewoon érg leuk vind om te proberen.
Dus -als we de waarde weglaten zoals bedoeld- dan ga ik voor mijn boxje met 10 stuks. Want daar heb ik gewoon het meeste schik van. En niet 1 DD met een Submariner. Daar zou ik minder blij van worden.

1 like

Zie hem regelmatig op youtube voorbij komen… Vrijwel alle clickbait YT-titels gaan over ‘money’…
Ik skip ze.

2 likes