Laat hier je ultieme dresser(s) zien

Daar is dit topic ook voor.
Als je wilt dollen moet je naar offtopic.

Lets forget about this.
Deal?

2 likes

Sure :+1:

2 likes

Top :+1:

2 likes

:joy:

2 likes

Wauw. Meer kan ik op dit moment niet zeggen.

1 like

Dus. Mocht iemand nog de behoefte hebben dresswatches, dressers of gewoon 'n schon lozzie vur onder oew pak te posten: voel je niet tegengehouden. Zelfs niet als je hier pas net komt kijken!

4 likes

nou hier die van mij dan…cosmo king net vandaag binnen.

1 like

12 likes

2 likes

Dresser? :face_with_monocle:

Nee, een diver chrono, is toch lachen joh? :grin:

En nee, een dresser is het zeker niet :laughing:

Sorry, sorry sorry… :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Deze is het voorlopig voor mij

14 likes

Er is al een taalpuristen topic.
Na anyways komt trouwens een komma.

groetjes Lenno

2 likes

Voor mij is het deze. Uit mijn geboortejaar en maand.

15 likes

Mijn Sonntags-uhr:

3 likes

Jij bent af :rofl:

1 like

En jij ook… :zipper_mouth_face:

die is echt prachtig. heb je meer info over dit horloge?

1 like

Ja hoor, dit is een 1956 Constellation ref. 2852, de allereerste Constellation met rotor-automaat, en opvolger van de 1952-4 2782 met cal. 354 bumperautomaatje. Bijnaam voor dit type model is de ‘big arrowhead’, naar de vorm van de indices. Dit exemplaar heeft geen ‘pie-pan’ plaat, die kwam nog iets later bij ref. 2852-x, dan wel een bicolor ‘dome dial’. Belangrijk detail; de arrowhead indices op de plaat, en de dauphine wijzers, zijn van 18k volgoud. ‘Observatory’ medallion op de achterzijde, dat wijst op de vele successen in accuraatheids-wedstrijden van Omega met hun chronometer werkjes in Zwitserland, is ook van goud, maar dat is best een dun laagje. Dit is de laatste generatie Constellations met klikdeksel in plaats van schroefdeksel. Klikdeksels zijn minder waterdicht, waardoor vele van de ‘arrowhead’ wijzerplaten gesneuveld zijn.

Dit specifieke exemplaar loopt na ruim 60 jaar nog steeds binnen COSC specificaties.

5 likes

Hier in dresser-actie op onze bruiloft:

Ik zou ook nog graag eens een UG Polerouter proberen. Of eigenlijk het liefst een Tudor met Tuxedo dial zoals Roger Sterling in Madmen.

19 likes