Laat je blijver zien!

Ja Leuk! Dan gaan we je ook enthousiasmeren voor Lammert Voos!

1 like

Hahahaha… Ik google dat omdat ik dacht “hee, dat horlogemerk ken ik niet”.

Misschien eens wat minder op dit forum rondlummelen.

Jason Bourne! Klassiekertje hoor, de Link. Of is dit de voorloper? Er waren twee ontwerpen. Ik vond ze ooit afgrijselijk, maar ergens kan ik dat blobby wel waarderen, tegenwoordig. Ben Ebel 1917 ook mooi gaan vinden, tenslotte.

1 like

Nieuw gekocht in 1991, veel mee meegemaakt, ben blij dat ie niet kan praten.

7 likes

Blijver sinds 1985

6 likes

Heel mooi. Fijn dat je hem nog hebt.

1 like

Het is een beetje een verloren kindje en ben hem hierdoor eigenlijk een beetje vergeten :see_no_evil: :man_facepalming: maar de SKX171 zit ook al weer een dikke 3,5 jaar in de collectie.

Zo nu en dan doet die wel eens wat aan gedaantewisselingen, want ik wissel regelmatig de originele bezel met een SKX007 bezel. Daarnaast heb ik er een Seiko kanji dagschijf in gezet en de boel wat robuuster gemaakt met saffierglas… een beetje modden dus. Mogelijk is die niet veel meer waard en heb daardoor totaal niet de behoefte om hem te verkopen en is daardoor een heerlijke beater geworden.

5 likes

Het is Tag Heuer S-EL chronograph uit 1995 :trophy: Het horloge heb ik vaak gedragen en netjes onderhouden ondanks alle avonturen van de jaren 90. Talloze swatches, 1 Hamilton en 1 Gucci hebben het niet overleefd en zweven ergens in het horloge walhalla :laughing:

https://www.tagheuer.com/us/en/vintage-collection/vintage-tag-heuer-sel.html

De Meistersinger
Ben nog niet zo lang bezig met de hobby, het is ook mijn eerste luxere aankoop geweest, maar wel na jaren er al één willen hebben.
Vooralsnog kan ik wel zeggen dat dit een blijver is door de connectie die ik met dit horloge voel.

De Seiko Arctura Kinetic.
Na 30 jaar elke dag om de pols bij mijn vader gezien te hebben ging hij ‘stuk’.
Reserve onderdelen online bij elkaar gesprokkeld en weer aan de praat gekregen en wat opgeknapt.
Hij was er erg blij mee, maar heb hem van hem gekregen.
Dus al met al een giga connectie met deze Seiko. Dus sowieso een blijver.

2 likes

Heb best wat verschillende horloges gehad en ook weer weggedaan.
Dit zijn mijn twee blijvers. Sub heb ik nog niet zo lang, de Explorer al meer dan 2,5 jaar.
Geen enkele behoefte om deze te flipperen :grinning:

Plan is dat er ooit nog een Speedmaster bijkomt als derde blijver :smile:

8 likes

Deze ging van opa op kleinzoon, ik ben erg gesteld op.
Gaat nooit meer weg, mijn zoon krijg deze ooit van mij.

1 like

En wat is die symbolische waarde voor jou?

Dat kun je hier lezen :wink:

:100:

3 likes

4 likes

Threesome bedoel je denk ik…

:grinning:

In Zwolle weer of zo?
Dat was pre Corona

In 2017 gekocht met één week wachttijd.

4 likes

Deze blijft ook!

:sunglasses:

4 likes

Dat was zelfs tijdens Corona, toch? Ik herinner me vagelijk dat het “even kon”, zeg maar, op dat terras. Ik heb er niks op tegen om diezelfde tent weer te pakken.

Je krijgt een PB. :slight_smile:

1 like

Mijn Gshock, heel simpel, want ik kan er alles mee doen (zwemmen, ravotten met de kinderen, klussen en andere rouwdouwerigheden) zonder zorgen en bij verkoop loont het zich niet qua restwaarde.
Ik dacht dat mijn Aquis altijd zou blijven, die is weg en ik sluit niet uit dat alle andere horloges die ik nu heb niet ooit een zelfde weg bewandelen. Behalve de Gshock want die gaat alleen eruit als ie stuk is, om dan vervangen te worden voor een nieuwe.

2 likes

Gekregen voor mijn verjaardag van mijn vrouw en zoon.
Gaat dus nooit weg.
Daarnaast vind ik het mijn mooiste horloge.

2 likes