Laat je blijver zien!

Dat moge zo zijn, maar zonder enig criterium roepen dat iets een blijver is hebben er al heel, heel veel gedaan. Ik besef dat drie jaar arbitrair is, maar je moet ergens beginnen.

Zonder criterium zou de titel van dit topic “Verzamelplaats der verbroken beloften” moeten gaan heten, over een dikke drie maanden. Iets wat veel mensen die hier posten ook aangeven.

In Oktober en November van dit jaar mag ik weer twee drie jarige jubilarissen bijschrijven in mijn topic, want dan hebben de King Seiko en Serica 5303 de drie jaar bereikt.

3 likes

Ik heb meerdere horloges die misschien wel “blijvers” zijn maar ik ben het eens met Fate Amenable dat er een criterium moet zijn. Daarom plaats ik maar 1 horloge omdat ik die meer dan 3 jaar in bezit heb. Foto uit 2020.

7 likes

Enkel deze, en moest het mijn trouwhorloge niet zijn lag hij al lang buiten.

De rest is korter in de verzameling. Maar wel allemaal gerief om te houden.

7 likes

Voor mij begint het bij een intentie om iets een blijver te laten zijn. :wink:

Trouwens wel een leuk topic die je was gestart in '21. Krijgen we een gezicht achter de naam @Fate_Amenable_To_Change.

1 like

Herkenbaar. :sweat_smile: Maar juist om die reden nooit weg doen. :ok_hand:

1 like

Pas maar op! De metaalbewerking is van een geweldig niveau en de wijzerplaat, die met het uurwerk zweeft in de kast… Urushi lak!

15 likes

Deze gaat ook niet weg. 10 jaar geleden gekregen van mijn vrouw en met veel zorg door ons samen uitgezocht.
Vandaag terug van de AD, uurwerk vervangen.
Heel duidelijke gebruikssporen.
7 jaar dag-in-dag-uit gedragen, toen 3 jaar in de kast vanwege de groene Certina SE en nu dus gekozen om te laten repareren, ‘accu’ werkte niet meer.

5 likes

afbeelding

13 likes

Dit horloge heb ik gekocht in 1995. Ben de 1e eigenaar en de laatste. Heb een enorme geschiedenis met deze Tag opgbouwd. Nog steeds verliefd op de band :heart_eyes: en het draagcomfort is heerlijk.

Ik draag hem graag over aan mijn zoon als hij ouder is samen met twee andere horloges.

7 likes

Jij en @HorlogeHalle … Misschien eens tijd voor een koffietje ergens? Want ik wil zo’n Minase ook wel eens bepotelen, laat staan een Minase sandwich.

2 likes

Ik heb het gevoel dat dit de blijver is, zorgeloos dragen en toch genieten van t model en uurwerk.

8 likes

Sinds 2019

9 likes

3 likes

Bij lange na de duurste niet, maar
oogt mooi en draagt heerlijk.
Na personalisatie helemaal een blijver! :heart_eyes::+1:

1 like

Een blijver, al was hij een tijdje onvindbaar, is mijn letterlijk eerste horloge

De reden staat hier: Klik

7 likes

Ja Leuk! Dan gaan we je ook enthousiasmeren voor Lammert Voos!

1 like

Hahahaha… Ik google dat omdat ik dacht “hee, dat horlogemerk ken ik niet”.

Misschien eens wat minder op dit forum rondlummelen.

Jason Bourne! Klassiekertje hoor, de Link. Of is dit de voorloper? Er waren twee ontwerpen. Ik vond ze ooit afgrijselijk, maar ergens kan ik dat blobby wel waarderen, tegenwoordig. Ben Ebel 1917 ook mooi gaan vinden, tenslotte.

1 like

Nieuw gekocht in 1991, veel mee meegemaakt, ben blij dat ie niet kan praten.

7 likes

Blijver sinds 1985

6 likes

Heel mooi. Fijn dat je hem nog hebt.

1 like