Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

23 likes

15 likes

Dat heb je zeer waarschijnlijk goed, aangezien ik hem gehad heb… :wink:

1 like

Waarom heb je hem weggedaan, als ik het vragen mag? :blush:

Vragen mag en ik kan ook nog antwoord geven :stuck_out_tongue_winking_eye:. Persoonlijk vond ik de kast niet goed in verhouding, te hoog in verhouding met de 37,3mm. Daarbij vind ik op foto’s de wijzerplaat onwijs sprekend, maar in werkelijkheid vrij steriel… De wijzerplaat geeft (helaas) alleen in vol zonlicht de schitterende jade kleur weer, als er dus geen tot weinig zonlicht is, is de plaat vrij donker groen/zwart. Tot slot miste ik een stalen band, die wel verkrijgbaar is, in de zin van een originele BOR band, maar die is ook niet voor niks. Dit alles samen eigenlijk maakte het niet mijn horloge.
Nu aan het sparen voor een SD twijfel tussen de SBGA373 en de SBGA413… Qua materiaal misschien eerder de 373, qua wijzerplaat misschien eerder de 413, beide kasten erg gaaf :heart_eyes:! Ben ook benieuwd naar de Europa limiteds die, van wat ik hierboven gelezen heb, gaan komen…

5 likes

SBGA413 any time! De roze/taupe (?) wijzerplaat met het gouden logo is onweerstaanbaar als je de euro’s hebt liggen :wink:

3 likes

Als je ze niet hebt liggen, is hij nog onweerstaanbaarder (scrabble, of meer onweerstaanbaar?)

2 likes

:joy:

1 like

Maaarrrrrr H Moser & Cie werkt volgens mij wel de achterkant van de wijzers af!

1 like

Was niet kwaad bedoeld hoor, meer uit enthousiasme. Vrede op aarde voor mensen in welbehagen, in de mensen, in de glorie, in de meeenseeenseeeeeeeeen

2 likes

Tijdens het eten nog niet de juiste focus

Bij het uitbuiken gaat het weer een stuk beter

Tis wa dat kerst gebeuren, morgen lekker klussen in de schuur, das meer mijn ding

13 likes

30 likes

Mooi horloge.
Ben ook geïnteresseerd in een spring drive Grand Seiko maar wat ik met eigenlijk afvraag is of dit horloge gemakkelijk blutsen krijgt. Ik heb verschillende keren gelezen dat een Grand Seiko niet zo “sterk” is. Zou deze graag gebruiken als alledaags horloge, zou dus tegen een stootje kunnen. En neen, ik ga er geen huis mee verbouwen :-), alleen heb ik geen zin om elke keer ik in de tuin ga mijn GS af te doen. Ben aan het twijfelen tussen deze GS en een Omega Aqua Terra.
Alvast bedankt voor jullie inzichten.

1 like

Met een SBGA373 kun je door een muur lopen :wink:.
Zonder gekkigheid. Het valt best mee met die gevoeligheid. Zal niet anders zijn dan andere kwaliteits horloges. Het heeft vooral te maken met je eigen gevoeligheid. Normale gebruikssporen hoeven zeker niet storend te zijn.

2 likes

Deze vandaag kado gedaan aan mijn vader :partying_face:

25 likes

Ik zou toch echt met een ander horloge de tuin in gaan. Een G shock, een echte beater of geen horloge. Niet met een horloge van 5k. Ik heb in tegenstelling tot @Michiel23 wel een iets andere ervaring én meen dat er toch iets makkelijker gebruikersporen op komen.

2 likes

Als je geen krasjes wilt, neem geen GS. Krasjes horen eenmaal bij een horloge

1 like

Ze krassen net zo snel als een AT.
De tuin in zou ik dan ook niet doen

1 like

Ik gooi toch altijd mn Gshock om bij werken in tuin, klussen enz. GS gaat dan netjes in de doos. Met name de polished delen vangen snel krasjes

Kan ik inkomen als je het zo bekijkt. Vooral spijtig van de wijzerplaat, daar moet ie het wel van hebben in dit geval.

Mooie opties. Hiervan zou ik zonder twijfelen de 413 kiezen, de wijzerplaat komt prachtig tot zijn recht onder het boxed saffier zonder bezel en de kast is subliem. Bij de 373 ligt de wijzerplaat wat dieper in de bezel. Smaak natuurlijk!

Ik ben ook benieuwd naar die europa limiteds, hopelijk zit er wat moois bij met een minder brede stalen band als die US Seasons!

1 like