Als één van de daders kan ik niet eens uitleggen waar het hem in zit. Mag duidelijk zijn dat financiële motieven niet meespelen (winst), anders dan dat ik iets anders wil kopen en daar budget voor moet vrijmaken. Grand Seiko is fantastisch, en alle superlatieven zijn gegrond, maar ik heb geen moeite met afstand doen. Toen ik mijn Snowflake verkocht was ik daar ook content mee, terwijl ik hem vaak droeg en er lang naar kon kijken.
Maar ja, ‘misschien komt er een Europese Limited’. Of ‘als ik hem uit Japan haal is hij goedkoper (als ik mezelf rijk reken)’. Of ‘Als ik een beetje onderhandel heb ik die -20% sowieso’. Of ‘in oktober is het vast weer black friday’. Of ‘verzin het zelf maar’.
In the end moet je hem gewoon kopen als je hem mooi vindt. En is de markt de markt. Dat betekent dat ik mijn twee GS nog steeds niet verkocht heb. Omdat de biedingen die ik ervoor heb gekregen bedragen zijn waarvoor ik ze zelf zou zijn gaan kopen, als ik ze niet al had…
Even afgezien van een best redelijk aantal serieuze geinteresseerden die om andere redenen afhaakten.
Ik vind het ook een prachtig horloge en qua textuur van wijzerplaat staat hij met kop en schouders boven bv de SBGA293 die niet zoveel goedkoper is en dezelfde kast heeft. Beter wordt het niet in die elegance lijn maw.
Zou’t niet zijn omdat dat ijsblauw moeilijker combineert met outfits? Zeker in de herfst en winterperiode nu met de bijpassende warme kleuren?
Ik denk zelf dat het met de kleur te maken heeft. @vierport heeft wat dat betreft wel een punt als hij dit fenomeen vergelijkt met de blackbay 58 blue.
Kennelijk op het eerste zicht heel aantrekkelijk maar daarna niet meer.
Overigens; de Skyflake vind ik echt een geweldig horloge
Een iconoclast is in huidig gebruik veelal een persoon die in de ogen van een ander, geen cultuur of kunst kan waarderen; in dit geval synoniem van barbaar of primitieveling .
Ik heb de Skyflake om gehad en vond hem mooi, maar ik had niet de ‘wow’ zoals ik die met de foto’s had. En dat is vaak zo, bij mij tenminste.
Dus heb ik geleerd een duurder horloge eerst irl te passen, en niet op basis van mooie plaatjes te kopen. Zelfs dan kan het nog gebeuren dat een aanschaf al snel mijn belangstelling verliest. Dat houdt de collectie ook wel levendig. Zo verdedig ik het tenminste naar mezelf.