Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Gefeliciteerd. Wat een kanjer!

1 like

ik vind deze zo mooi… aaaaahhh

:snowflake::snowflake::snowflake:

27 likes

42 likes

Fair enough, die is niet te overtreffen :drooling_face:

2 likes

Niet lelijk

2 likes

Holy shit

1 like

Er staat er eentje te koop in Duitsland. Helaas in München. 1000km was me wat te ver om persoonlijk de conditie te gaan controleren, dus heb ik hem niet gekocht:

Ik heb wel detailfoto’s gekregen. Het kan zomaar zijn dat hij ‘in de hand’ vrijwel perfect is. Kleine oneffenheden komen op foto’s soms ernstiger uit dan in werkelijkheid.

3 likes

Die ziet er goed uit inderdaad. Niet gedacht dat deze nog ergens te vinden zou zijn.

1 like

Precies dat. Hij is wat groot en zwaar voor me maar ik heb nog steeds spijt dat ik deze vorige jaar niet nieuw heb gekocht toen het nog kon.

De mooiste (betaalbare) automatische GS imho.

1 like

Ernstig mooi :scream:

Wie kan mij hier wat leren over Grand Seiko? ‘Instappers’ (ze gaan van 2800 tot 8K+), uurwerk etc. Als ik een eerste Grand Seiko zou willen, waar zou ik dan ongeveer naar moeten zoeken? Model zou voor mij sowieso 100% staal moeten zijn (of titanium etc…), maar niet op leder :slight_smile: De Snowflake is prachtig maar niet echt mijn cup of tea. Liefst echt iets sportiefs…

wat is bij grand seiko nou echt het verschil tussen een 2800 stalen sporthorloge met blauwe plaat vs een met (op het oog) ‘zelfde’ blauwe plaat maar dan rond de 5k?

<-- dikke GS Noob :slight_smile:

2 likes

Quartz of automaat, over het algemeen. GS moet je echt irl gaan bekijken is mijn gratis tip. :+1:

1 like

Ligt eraan wat je zoekt in GS. Ga je voor de bijzondere wijzerplaten, het soort uurwerk (spring drive), of de algemene afwerking?
Om kennis te maken met GS zou je kunnen kijken naar Quartz. In de basis eigenlijk al een uniek uurwerk met bijv gmt functie.
De Quartz loopt ook perfect. Citizen chrono claimt een hogere nauwkeurigheid, maar dan moet je deze volgens mij 10 uur per dag dragen.

Wat vindt je van zoiets? Prachtige afwerking, en ook met een fraaie blauwachtige plaat te vinden.

https://youtu.be/Hj8H-sUs_Ks (Even niet op de titel letten :joy:)

4 likes

dit zijn wel de modellen waar ik naar kijk inderdaad! wat ik zelf heel mooi vindt aan GS is de afwerking en het 36000 bpm tikken van de seconde wijzer.

Hoe die seconde wijzer als water vloeit over de plaat, dat is echt mooi om te zien imho!

1 like

Ik heb deze

Nieuw €3200,- bijna nieuw €2500,-
Wil je een glijdende secondewijzer dan tel daar maar meteen €3000,- bij op :wink:

11 likes

Nah…niet overdrijven. :wink: Voor 3800 (adviesprijs) heb je een spring drive (‘glijdende secondewijzer’) zoals bijvoorbeeld mijn SBGA283…of de zwarte variant.

@thedailybeater

12 likes

De volgende stap zou dan kunnen zijn dat je gaat kijken naar kastvorm. Google maar eens op bijvoorbeeld 44gs of 62gs.

Een andere route die je kunt nemen is met of zonder GMT functie. (Met gmt functie iets dikker). Of je neemt een short-cut en selecteert op soort wijzerplaat.

Ps glijdende sec wijzer is eigenlijk meer SD
Ps2 ik begrijp je keuze goed:

6 likes

Geen gmt :wink:

Dat zoekt hij ook niet (specifiek) :wink:

1 like