Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

je noemt specifiek advies prijs, kun je bij GS wel korting krijgen? (ben alleen bekend met rolex als ‘premium’ merk.

SD?

klopt!

1 like

Spring drive. De vloeiende wijzer.

En je kunt idd best korting regelen bij een GS dealer. 10% moet zeker kunnen.

Ik heb meer korting gehad op mijn GS

1 like

Een hi beat gmt dan :upside_down_face:

1 like

SD = spring drive = glijdende seconde wijzer
Edit @daffie: je was me voor.

2 likes

Voor 2200,- advies begint het GS kwarts feestje

2 likes

…en dat is prijs/kwaliteit verhouding een uitstekende keuze/start. :ok_hand:

3 likes

Aan welk bedrag dacht je eigenlijk? Er is zoveel moois namelijk.

Zo kwam ik op hi beat gmt …

2 likes

4-5k. Mijn meest recente NA een explorer 1, maar ik vind het vrij saai naast mn datejust en OP 36…

1 like

Je zette ons volgens mij op het verkeerde been.:wink: Grand Seiko heeft een hi beat uurwerk en een spring drive uurwerk. Het spring drive uurwerk is de vloeiende sec wijzer. De hi beat gaat met 36.000 tikjes rond.
Typisch kenmerk van springdrive is in 99 van de 100 modellen een gangreserve meter op de wijzerplaat.

Om maar direct de randen op te zoeken: sportief en springdrive:

4 likes

Ja @flieger63 dan zat jij idd in de juiste hoek. :sunglasses::+1:

2 likes

Ik zit zelf trouwens serieus te denken aan nog een SD erbij in 2021 :+1:

3 likes

klopt! Dan bedoelde ik het springdrive uurwerk! Deze GMT’s zijn mooi, alleen die datum op de 4 zou ik echt nooit aan kunnen wennen denk ik…

2 likes

Machtig mooi! Het is iedere dag weer genieten van die vloeiende secondewijzer!

Oh en een afwijking van 0,0s in de afgelopen 12 dagen…ook dat is spring drive. :astonished: :ok_hand:

3 likes

Mooie nieuwe lijn sportieve spring drive modellen. :ok_hand:

1 like

Stap 1. Selecteer uurwerk. :white_check_mark:

Wat vind jij sportief? Voor mij zou zoiets ook kunnen:

7 likes

Maar wel de reserve meter op 7-8 uur? Als de datum op 4 en probleem is, lijkt dit me esthetisch ook niet wat je zoekt of zit ik mis?

Dit geldt voor mij niet. Datum op 4 geen liefhebber van, maar gangreserve op de plaat geen enkel punt. Kortom het een sluit het ander niet uit.

1 like

Sportief, Spring drive, en ineens de Grand Seiko met de meeste complicaties. :innocent:
Wel boven budget maar de witte of zwarte stalen uitvoering SBGC is mogelijks gebruikt te vinden voor iets boven de 5k.

9 likes

Ik hoor wel vaker dat mensen die gangreserve niet nodig vonden. Ik zit stiekem naar een skyflake te gluren en vind die gangreserve juist een must. Han stuurde een photoshop zonder en dan vind ik de plaat een beetje kaal.

Zijn die pushers niet een beetje uit verhouding? Die lijken echt heel groot.

7 likes