Het blijft een mooiere balans op de wijzerplaat met SEIKO bovenin.
De enige reden dat ze SEIKO er af gehaald hebben is ego/prestige/marketing. Alsof een DS geen Citroën is. Alsof een Cupra geen Seat (ok, een Volkswagen) is. Marketing is voor onzekere mensen. Ik had een BMW E30 M3, het origineel (in de nieuwste EVO nog weer verkozen als beste M auto ooit), en een Porsche 964. En nu rijd ik in een 17 jaar oude Clio RS. En dat is de leukste van de drie. Hij kost nog geen 10% van wat nu zo’n M3 en 964 waard zijn, en ik lach elke keer weer.
Een Grand Seiko met SEIKO op de plaat is voor mensen die weten dat het succes van Grand Seiko te danken is aan de enorme resources van het bedrijf SEIKO. Aan de fabricagemethodieken, aan de volledige verticale integratie, aan de beschikbare fondsen. Ik zou, de keuze hebbend, altijd kiezen voor de SEIKO wijzerplaat.
En omdat de Clio de 10% kost heb je er zoveel plezier aan(value for money is hoog). Als die net zou veel zou kosten als de Porsche had je hem dus niet gekocht
In geval van de Seiko en GS is het een beetje hetzelfde. Als men premium betaald willen ze ook een premium naam(GS) op de plaat zien. Vrij logisch ook, niks onzekers aan de mensen die zo denken imo