Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Is dat nou een schroef aan de zijkant van de kast? :see_no_evil:

Ook de “kroonbeschermer” is lelijk hoekig gemaakt… beetje teveel van het goede…

1 like

Ik weet meer.

1 like

Heel gaaf! Zeker weer een 45mm+ diameter?

Dat is onderdeel van het ontwerp. Met die schroeven zijn de keramische beschermdelen bevestigd die de titanium kast beschermen. Keramiek is bijna zo hard als saffier volgens de video, vrijwel krasvrij.

Ik denk het ook. Helaas. 46,5mm hoor ik, exclusief crown en crown guard.

Maar wel met echt veel mooie afwerkingsdetails, zoals hier bij de band:

4 likes

Kan je hier meer over vertellen! Ben wel benieuwd wat (en ook wanneer) er aan staat te komen.

Nee, dergelijke details heb ik niet vernomen. Behalve dat er EU limiteds gaan komen.

2 likes

Dat klinkt als een 42mm range a la SBGR311. Die was ook gericht op de Europese markt omdat we hier van die grove horloges dragen

Als de EU limited lijken op de US limiteds ben ik al heel tevreden. Enig idee op welke termijn ze worden losgelaten?

1 like

Ik kwam de sbgk009 tegen op internet. Door de simpelheid gewoon prachtig.
Als iemand een mooi gebruikt exemplaar weet, hoor ik het graag. Die wil ik wel eens proberen.

11 likes

Ik weet wel dat ie met flinke korting te krijgen is/was.

2 likes

31 likes

Schitterend! :ok_hand:t2:Hoeveel grijzer is dat titanium nu dan staal? Lijkt nauwelijks verschil in te zitten.

1 like

Is toch wel een stuk grijzer hoor, zeker de matte delen. Ik vind t prachtig.

1 like

Die papier-maché van Citizen is ook niks. Zeker niet als half Nederland er inmiddels mee rondloopt. :grimacing:

Nato rules!! :muscle::sunglasses:

10 likes

Absoluut. Heel mooi! Foto’s van deze GS op het web laten alle schakeringen tussen staal en diepgrijs zien, was even benieuwd wat de eigenaar er zelf van zegt

1 like

Ik moest deze nog even maken:

Voor wie ook wil: https://imgflip.com/memegenerator/American-Chopper-Argument

23 likes

Haha leuk. :grinning: Heb de serie indertijd gevolgd. Wat een familie joh :laughing:

2 likes

Vriend van me warm gemaakt voor GS. Hij heeft meteen goed gescoord

16 likes

Mooie binnenkomer, toch duizend keer mooier dan enig ander merk in dat segment

Ondertussen in de hel op zaterdag

20 likes