Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Ik denk op basis van deze bedragen dat je dus ook apart kan polijsten zonder service. Haal je die €90 eraf, blijft er voor een SD of automaat nog €430 over, dat lijkt me alleszins redelijk.
Ook geen verschil tussen polijsten van titanium en staal?

GS heeft het zelf ook over een ‘light polish’ tijdens hun beschrijving van het onderhoud.

@daffie Kan je eens aan Van Baal vragen wat een light polish precies is? Doet ook alleen die Zaratsu man dat? Dat zijn wel garanties die ik zou willen hebben voor ik een horloge zou insturen.

3 likes

4 likes

Zeer fraai die nieuwe quartz modellen alleen weer exclusief voor Amerika!

1 like

Nee hoor, gewoon leverbaar. Maar waar ik bij deze echt een slappe van krijg: matte endlinks tegen een gepolijste kast. Meh. Anders had ik hem al gekocht. Und jetzt, plaatjes.

14 likes

Nou, ik kan hier dan eindelijk ook eens een keer iets posten :grin:
Deze mooie SBGH001 overgenomen van @whisky
Ik ben er super blij mee, het horloge is nog als nieuw.
En die wijzerplaat :heart_eyes:
Bij elke lichtinval weer een andere kleur :ok_hand:t2:
Morgen naar eens wat foto’s maken bij daglicht.

31 likes

Van harte! Prachtige aanwinst.

1 like

Dank je, ik ben echt in mijn nopjes met deze GS :grin:

2 likes

Whowwww

Hoe bevalt die Gmt?

Krijg jij de juiste fit om de pols ?

Dikke prima, ik heb deze al een heel jaar. Daarvoor dezelfde (001) ook al een jaar. Eigenlijk heb ik hem twee jaar. Dat is uniek in huize Zulu. Prettige fit ook, hoewel ik hem in de zomer voornamelijk op een elastiekje zet.

5 likes

Super die wijzerplaat! (En de rest natuurlijk ook)

1 like

Iemand likete mijn foto van mijn sbga105, en ik realiseerde me weer wat voor prachtig horloge dit is. Ook al ligt hij alweer een tijdje in de doos:

23 likes

Ik vraag me af of t blauw van de springdrive (sbga 375) zelfde blauw is dan de sbgv225?

Nee. Die can de 375 is donkerder/paarser

1 like

Why

Teveel alternatieven :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ah

Verpatsen dan

En die Pool dan?

Goed om te weten. Mss ga ik als dan toch in Amsterdam ben maar eens langs in mijn minst favoriete botique om eens te passen…

Hmmm. Reverso Tribute is officieel blauw. Maar word onder bepaald licht ook paars…

Ik dacht begrepen te hebben dat die geen officiële training gehad heeft bij GS.

2 likes