Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Ik zou de stargate en de alpinist eruit doen. Ik vind de kleur van je Archimede lekker uniek en die zou ik niet weg willen doen.

Maareh… als ik zou moeten kiezen tussen die 4 en een spring drive zou ik altijd voor de spring drive gaan.

2 likes

Gewoon een Skyflake erbij en wat opruimen in je collectie (optie 3)

Saai en de makkelijke weg kan je’t niet noemen, 100m WR dus fate-approved, dressy dus mooi complementair met je sportieve GS’en en direct een knaller van een blauwe plaat :sunglasses:

5 likes

Hmmmm… Aan die combo had ik niet gedacht. Da’s een optie. De Glycine zou ook kunnen gaan, maar dan wil ik er op termijn een Smiths PRS-29 voor in de plaats hebben… Hmmm. Dank voor het meedenken. :+1:

Misschien moet ik een lijstje maken met dingen die echt niet weg gaan. Wat mij betreft zijn de twee GS horloges, de Uemura, de Chronomaster, de Lord Matic en de Nomos gegeven, die blijven.

Prachtig horloge. Echt waanzinnig mooi, goede kastvorm ook. Maar dat wordt een wat langere termijn project. Dan ben ik ook geneigd, dankzij @bordewolf (en bedankt, he?), om een Shunbun te bekijken in roze. Machtige kleur, machtige structuur.

3 likes

Was er niet iemand hier die zei dat er limited editions voor Europa aankwamen? Misschien goed om daar nog even op te wachten.

2 likes

Dat had ik niet gehoord. Interessant. Is er al enige informatie over wat dat zou gaan worden? De 62GS kast van de VS versies zijn geweldig, dus ik ben benieuwd.

1 like

Geen idee, maar misschien dat @El_penumbra meer kan / wil delen :sweat_smile:

1 like

Yeah right …

3 likes

Ach, zolang ik geen vijf topics open waarin ik toch niet luister naar wat jullie te zeggen hebben vind ik het meevallen. En er stonden plaatjes van twee GS horloges bij. :slight_smile:

2 likes

Deze? Kan er zeker ook mee door :smile:

Die kast is inderdaad schitterend, heb die van @koetsjh mogen aanschouwen.

14 likes

Zoals de Zweden zeggen: Det får duga i kriget. Het kan er mee door in oorlogstijd. :slight_smile:

Maar wat zeg je nou, heeft @koetsjh zo’n ding? Of een andere met dezelfde kastvorm? @koetsjh, misschien is het eens tijd voor een “state of the watchbox” achtig topic. Of een enorme foto-dump. :+1:

4 likes

Ja, hij heeft de herfst editie, de Shubun :wink:

Laat maar komen die mooie foto’s, @koetsjh !

4 likes

Nee, modellen kan ik niet met je delen.

Wel van twee dealers vernomen dat er wat wijzigingen zijn voor Europa en er daardoor meer focus op komt en er limiteds voor Europa gaan komen.

5 likes

Ai.

Nondeju. En zonder power reserve wordt ie wel erg clean. Mooimooimooi. Inderdaad, kom eens door met een setje foto’s, @koetsjh. En wellicht een NA topic. Of de link er naar, als ik wat gemist heb. :slight_smile:

2 likes

Tsja… het is dat ik een SBGN005 moest gaan overdragen. Ik gok dat we elkaar bijna op de trap bij Paul zijn tegengekomen. Deze had ik om de pols om naast de Chronomaster te kunnen leggen. :wink:

Ik heb er een maandje geleden geen NA van gemaakt, wellicht ga ik dat alsnog doen.

Maar, moment, u vraagt wij draaien.

1 like

Wat een hoop gepraat hier.
Maar weer wat plaatjes dan uit het archief

23 likes

Jammer, we hadden ook gedrieën een bakje kunnen doen. :slight_smile:

Zo bewolkt, en toch zo niet saai. Ik had liever dat je er mee ophield. Hebberig, dat word ik er van.

3 likes

11 likes

Bij deze, even wat snelle ploatjies.

Ik kan niet anders zeggen dan dat dit voor mij toch één van de mooiste GS-sen is en nagenoeg niet van de pols geweest. Geen drang naar een Springdrive, want deze High-Beat loopt ook met 10 FPS… :smiley: En das op de pols nagenoeg vloeiend.

Verder is het qua dikte, en grootte echt de sweetspot voor mij. Niet de gebruikelijke bulky GS automaten. Draagt heerlijk.

Houden we gewoon tegoed.’

Nog wat voor de details:

29 likes

Tja er zijn mensen die wat moeite hebben met de gouden “sticker” op de caseback las ik gisteren in dit topic. Goede reden om dit horloge lekker te laten liggen zou ik zeggen.

3 likes

:rofl:

Ik heb er ook weinig moeite mee. Mooi hoor, hoe de teksten uitlijnen over de ronding van de rotor. De poten van de leeuw precies uitkomen in de uitsparingen in de rotor… Echt wel over nagedacht.

Overigens op deze foto natuurlijk niet juist uitgelijnd, :roll_eyes: ik was te snel en te beweegelijk. :wink:

8 likes