Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Dank je! Sodemieter. Mooi hoor. Deze chunky kasten blief ik stiekem wel. Ik mis m’n SBGV245. :sob:

Maar één ding snap ik niet als ik deze foto’s zo eens bekijk: Waarom neemt Grand Seiko geen fatsoenlijke fotograaf aan? Genoeg camera’s te koop in Japan, medunkt.

3 likes

Ja, dat heb ik nou ook nooit begrepen. Van de renders (en foto’s op hun site) moeten ze het niet hebben qua verkopen. Het “plaatje” zien is kopen? Niet echt.

Overigens ook hier weer zo’n detail wat je nooit op hun foto’s gaat tegenkomen. Het datumwiel, is zilver-(maan)wit, in plaats van gewoon wit.

Verwijzing naar de maannachten met wolkenflarden in de herfst. De tekening in de plaat is ook heel bijzonder. Op foto’s nagenoeg niet te pakken.

3 likes

Klopt. :point_down:

Maar bij de aankoop is er schijnbaar toch te veel bloed uit de hersenen, naar andere delen van het lichaam gestroomd, bij het aanschouwen van deze plaat.

8 likes

Ik zou alleen de baby Tuna wegdoen, verder een hele leuke gevarieerde collectie

1 like

Spring Drive is echt vloeiend, zelfs bij 10Hz zie je de start-stop nog. Het vloeiende van spring drive geeft echt een ander gevoel.

Maar ik heb nu ook een paar slow beaters op 18.000/uur en ik vind dat ook wel leuk klinken. Dan klinkt 36.000/uur tegen je oor ineens heel druk.

4 likes

Met dikke stalen leeuw op de achterkant en zonder schroeven in de band.

Toch een toppertje.

11 likes

17 likes

Ah, hier snap ik wel wat bedoeld wordt. Hier staat inderdaad wel wat veel tekst om de leeuw.

Sunny champaign

19 likes

Tja, als je wat te vieren hebt, wil je het laten weten ook.

1 like

Toch wel mooie kortingen, gratis verzending vanuit Duitsland.

3 likes

Ik wil deze site niet kennen. Nu wil ik op ‘jetzt kaufen’ drukken :grimacing:

2 likes

Tja, nu wil ik er 1 :innocent: , die sbga375 of de sbgh281! Mooi hoor.

1 like

Vraagje hier… ik kwam deze GS tegen. echter is deze één van de wat goedkopere GS.

Ik heb hem nog niet in het echt gezien, maar misschien iemand hier wel, geeft deze echt de GS ervaring?(afwerking).

SBGF017
2020-11-03 13_33_54-Window
Bron; https://www.pinterest.com/pin/584905070342515124/

1 like

Even bij @SuperC informeren, hij heeft hem namelijk volgens mij :wink:

https://www.ten2two.nl/product/grand-seiko-quartz/

1 like

i know :wink:

Maar ben er nog niet geweest en is nog ff een stukkie rijden voor mij (volgens mij)
(edit; ten2two locatie gevonden, valt nog mee)

1 like

SBGP007 voor mij graag! Gouden embleem op de achterkant en 5s/jaar afwijking, blauwe plaat… wow!

Zulke kortingen maakt hebberig. Must resist, must resist!

1 like

Er is volgens mij ook wel een reden dat de oudere modellen wat goedkoper zijn, omdat GS volgens mij nog wel echt stappen heeft gemaakt in de afgelopen 10-20-30 jaar.

1 like

Net opgepikt bij Ten2two. Mijn Omega en ik zijn uit elkaar wegens onoverkomelijke verschillen en ik zit nu polsdiep in een Japanse schoonheid.

26 likes