Dank je! Sodemieter. Mooi hoor. Deze chunky kasten blief ik stiekem wel. Ik mis m’n SBGV245.
Maar één ding snap ik niet als ik deze foto’s zo eens bekijk: Waarom neemt Grand Seiko geen fatsoenlijke fotograaf aan? Genoeg camera’s te koop in Japan, medunkt.
Ja, dat heb ik nou ook nooit begrepen. Van de renders (en foto’s op hun site) moeten ze het niet hebben qua verkopen. Het “plaatje” zien is kopen? Niet echt.
Overigens ook hier weer zo’n detail wat je nooit op hun foto’s gaat tegenkomen. Het datumwiel, is zilver-(maan)wit, in plaats van gewoon wit.
Verwijzing naar de maannachten met wolkenflarden in de herfst. De tekening in de plaat is ook heel bijzonder. Op foto’s nagenoeg niet te pakken.
Maar bij de aankoop is er schijnbaar toch te veel bloed uit de hersenen, naar andere delen van het lichaam gestroomd, bij het aanschouwen van deze plaat.
Er is volgens mij ook wel een reden dat de oudere modellen wat goedkoper zijn, omdat GS volgens mij nog wel echt stappen heeft gemaakt in de afgelopen 10-20-30 jaar.