Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Bij mijn bezoek aan Eugene van Baal de nieuwe GS catalogus mee gekregen, en nu dus even een uurtje zitten kwijlen. De Playboy voor oudere mannen. :rofl:

Er staan ook modellen tussen waar ik niet kapot van ben. Zoals de Sport Collection. Ik hou van klatsers, maar om zoiets van GS te gaan dragen zie ik niet gebeuren.
En ook de SLGH002 vind ik alleen al een no-go vanwege de “afgeknipte” uurwijzer. Horrible! Schitterende indexen, minuut- en secondewijzer. Maar helaas, hij wordt het niet. Mijn daily beater.

4 likes

Ik ben blij dat ik je heb kunnen behoeden voor een eventuele impulsaankoop met een zeer korte behoeftebevrediging.

1 like

Bijzonder tof model. En nee, die heb ik niet in het echt gezien. Ik kende deze nog niet.

Da’s net als deze:

Die heeft een tijdlang als instapmodel mijn aandacht gehad, maar die ben ik ook nog nooit in het wild tegen gekomen.

Het model wat jij laat zien is supertof. Het lijkt net alsof de wijzerplaat wat relief heeft, maar op foto’s hier kan ik dat niet goed zien:

https://www.qualitytime-watches.co.uk/grand-seiko-sbgf017-white-dial-steel-bracelet

Maar afgedopte wijzer, strak gepolijste zijkant van de kast, stevige bezel en lume … Ik vind 'm erg cool.

Ik zou geneigd zijn heel erg ja te roepen.

Afwerking is gewoon GS. Da’s in mijn beleving al sinds 1960 erg goed, ondanks @koekoek’s beoordeling dat er stappen gemaakt zijn. Het is net pizza: Slechte Grand Seiko is nog steeds erg lekker.

Lekker lekker. Als @koekoek het topic mag vervuilen met non-GS dan mag de SDGM zeker. :+1:

5 likes

Klopt, het lijkt niet zo, maar het is zo.

Soort “wiebertjes” wie kent ze nog…:smiley:
Het is een model uit eind jaren '90 tot ergens begin jaren 2000.

Met dopje. :slight_smile:

Tevens bevat deze het 8j uurwerk, de voorloper van de 9f quartz. Deze had al een apart verstelbare urenwijzer.

Binnen Grand Seiko is dit, wat publiek geheim, het meest accuratue en robuuste quartz uurwerk ooit gemaakt. Althans dat kreeg ik mee op een GS event eind vorig jaar waar één van de uurwerkmakers dat wist te vertellen.

7 likes

Heeft best wat zo’n klatser :stuck_out_tongue:

10 likes

Wellicht sowieso het idee loslaten dat prijsstijgingen iets zeker zeggen over kwaliteit of afwerking.

1 like

21 likes

Dan heb je vast een maandagochtend model gehad. :wink:

Een

complicatie is m.i. ook totaal overbodig.
Of zijn jullie daar een andere mening toegedaan?

1 like

Helemaal eens. Tenminste, in een ver verleden, toen er nog geen smartphones waren én ik nog veel reisde voor mijn werk, was het verrekte handig om te weten hoe laat het aan het thuisfront was om even via een vaste lijn (jawel, wat was dat ook alweer) te bellen.

Technisch gezien is het natuurlijk wel mooi.

Sterker nog, eigenlijk heb je een (duur) horloge tegenwoordig niet (meer) nodig…

2 likes

Eentje binnen? Ik ben niet Hodinkee minded, maar het is wel een mooie en sportievere uitvoering van de GMT. Zo mogen ze er nog maken :blush:

1 like

Omdat het kan en mooi is? :innocent:

Ik vind een horloge met GMT-complicatie er bepaald niet mooier op worden.
Wijzerplaat wordt veel te druk.

Een van de mooiste Grand Seiko’s

1 like

Ik vind een GMT functie gewoon erg handig.

Schoon familie vliegt vaak de hele wereld over dus kan ik makkelijk de tijd voor hen bij houden als ik moet bellen of iets.

Waar heb je deze kunnen kopen? Dacht dat dit model alleen USA only was.

Is dit die Hodinkee limited?

Als je onregelmatig, en in de weekenden werkt, is een DD wel weer handig.
Weet je in elk geval nog welke dag van de week het is.

1 like

En wat is daar niet goed dan?

De camera staar er bij 8.46 minuut niet recht op en jij kunt dat dan zien?

Respect! :+1:

2 likes

Lijkt me inderdaad niet top… Voor een merk als GS moet dat echt knal erop zitten inderdaad! :thinking: Spijtig om te zien, geen idee of dat te maken heeft met het plaatsen van de wijzers? Misschien is’t gemakkelijk opgelost door ze opnieuw te monteren?