Bij mijn bezoek aan Eugene van Baal de nieuwe GS catalogus mee gekregen, en nu dus even een uurtje zitten kwijlen. De Playboy voor oudere mannen.
Er staan ook modellen tussen waar ik niet kapot van ben. Zoals de Sport Collection. Ik hou van klatsers, maar om zoiets van GS te gaan dragen zie ik niet gebeuren.
En ook de SLGH002 vind ik alleen al een no-go vanwege de “afgeknipte” uurwijzer. Horrible! Schitterende indexen, minuut- en secondewijzer. Maar helaas, hij wordt het niet. Mijn daily beater.
Maar afgedopte wijzer, strak gepolijste zijkant van de kast, stevige bezel en lume … Ik vind 'm erg cool.
Ik zou geneigd zijn heel erg ja te roepen.
Afwerking is gewoon GS. Da’s in mijn beleving al sinds 1960 erg goed, ondanks @koekoek’s beoordeling dat er stappen gemaakt zijn. Het is net pizza: Slechte Grand Seiko is nog steeds erg lekker.
Lekker lekker. Als @koekoek het topic mag vervuilen met non-GS dan mag de SDGM zeker.
Tevens bevat deze het 8j uurwerk, de voorloper van de 9f quartz. Deze had al een apart verstelbare urenwijzer.
Binnen Grand Seiko is dit, wat publiek geheim, het meest accuratue en robuuste quartz uurwerk ooit gemaakt. Althans dat kreeg ik mee op een GS event eind vorig jaar waar één van de uurwerkmakers dat wist te vertellen.
Helemaal eens. Tenminste, in een ver verleden, toen er nog geen smartphones waren én ik nog veel reisde voor mijn werk, was het verrekte handig om te weten hoe laat het aan het thuisfront was om even via een vaste lijn (jawel, wat was dat ook alweer) te bellen.
Technisch gezien is het natuurlijk wel mooi.
Sterker nog, eigenlijk heb je een (duur) horloge tegenwoordig niet (meer) nodig…
Lijkt me inderdaad niet top… Voor een merk als GS moet dat echt knal erop zitten inderdaad! Spijtig om te zien, geen idee of dat te maken heeft met het plaatsen van de wijzers? Misschien is’t gemakkelijk opgelost door ze opnieuw te monteren?