Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Nakatori Springdrive…NAKATORI SPRINGDRIVE!!! :jp:

:sunglasses::+1:

1 like

Ja. Guus, doe het niet. :persevere::persevere:

1 like

Topperrrr helemaal op een bor

22 likes

Leuk, maar how about this:

Ff de kids op bed brengen

Prachtig. Goede keuze, je hebt nu een super set.

1 like

Prachtige aanwinst! Veel plezier ermee!

1 like

Toevallig deze bij Van Baal om de pols gehad 1,5 week geleden. Die Seiko-snikkel zie je bij gewoon licht (praktisch) niet.

Sbgh269

Filmpje van iemand met meer filmische talenten

27 likes

Schitterend :heart_eyes:

1 like

Heel gewaagd! Ik ben benieuwd hoe hij in het echt toont. Maar je gaat van skyflake naar deze rood-gouden. Een aardige stap.

Is elke wijzerplaat hetzelfde gestampt zoals de snowflake? Of worden ze nog per stuk gebrushed (of zijn het meer geneva stripes) zodat uiteindelijk elke plaat uniek is, met een uniek patroon?

1 like

Geen idee, misschien moeten we even afspreken zodat je dat kan checken. Kan je me meteen even helpen om hem op de armband te zetten (volgens mij had je een tweezertje toch)?

In het eggie is het rood discreter dan de foto doet vermoeden… echt een herfst horloge!

1 like

Heb wel het idee dat hier wat meer handwerk, en dus individueler is, in is gaan zitten.

10 likes

Ja, van Bergeon. Daarmee is het nog steeds tricky, maar iets beter te doen…

1 like

Kom Ralph, nu jij nog.
Deze is met geschroefde pennen dus daar kan het niet aan liggen :blush:

Ik heb hem in het echie inderdaad mogen aanschouwen. Het is dat hij gereserveerd was anders had ik hem waarschijnlijk nog boven mijn huidige blauwe gesteld.

Het is inderdaad fantastisch wat die wijzerplaat doet.

Tijdens dragen is het rood helemaal niet zo prominent, gewoon wat ingetogen bruinig. Tot er en lichtstraaltje overheen valt. BAM!

Heel erg mooi, terwijl ik niet zo van de fancygekleurde wijzerplaten ben. :wink:

3 likes

Prachtig!

1 like

Even een vrijdagochtend “Fatetje” :wink: @Fate_Amenable_To_Change

En een crosspost. :smiley:

Wat fijn en fantastisch horloge is dit toch!

31 likes

Dat weet ik niet, dan ga je al naar een compleet andere prijsklasse. Kijk maar eens naar Watchfinder’s kanaal op de U-buis, daar hebben ze dat we eens toegelicht bij een ander horloge, een Lange. De hoeveelheid manuren die er dan in gaat zitten is echt enorm. En die mannen en vrouwen zitten niet in Bangladesh of Vietnam…

Ik denk eerder dat hier een vergelijkbare techniek achter zit als in bv een Snowflake. Al is dat niet iets om je voor te schamen. Hoe zulke fijne struturen dekkend te krijgen zonder de structuur verloren te laten gaan is al een kunst op zich. En uiteindelijk doet het er ook niet toe. Het eindresultaat telt.

2 likes

Dat is wel een statement!

1 like