Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

:joy:

Ik zit klaar voor vrijdag.

Of de snowflake :thinking:

1 like

Fuck! Die twee kunnen van m’n lijst
 :joy:

Waarom plof je hem niet op horlogemarkt? Ik merk voor het eerst dat het aankooproces en ervaring een meerwaarde geven in de perceptie. Leuke gast die Adriaan Reijersen. Net even meer ervaring dan in mijn auto op de parkeerplaats van Loetje aan t’ ij, maar ik heb jouw Explorer ook nog :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Snowflake 4 op voorraad!:joy::joy::joy::joy:

En wellicht ben je wel sneller!

Nee joh zit maar te geinen. ik vind GS erg fraai maar tot op heden haal ik de trekker niet over.

1 like

Haha no worries. :laughing:

Nog steeds geen GS voor jou? :open_mouth:

Ooit 1 gehad. Een blauwige limited. Maar had het na een week wel gezien. Uiteindelijk draag ik het liefst mijn sub en een Panerai.

Ik heb de skyflake uit het blauw overwogen maar uiteindelijk vermoed ik dat het niet mijn ding is.

1 like

Bedoel je dat er een nog leukere ervaring bestaat dan bijkletsen op de Mercedes stoel terwijl mijn vrouw borstvoeding geeft aan een kind en voetbalt met de andere?

Ik moet dan snel naar Oudewater voor die circusvoorstelling!

Overigens staat die Skyflake gewoon op horlogemarkt hoor

1 like

:thinking: Die voorstelling heb ik gemist. Ik herinner mij een nog niet ingericht kantoorpand en een bureaustoel​:joy: Wel vers gebrande koffieboontjes, dat dan weer wel!

1 like

Gaf ze borstvoeding toen? Had dat gezegd man​:rofl::rofl: Nee zonder gekheid, was een leuke kennismaking :+1:

1 like

Terwijl ik me weer die biertjes en oliebollen tegenover de schiettent - uiteraard tussen de middag - op een Brabantse kermis herinner!

Oh ja, dat weet ik ook nog. Terras weer was het toen :+1::star_struck:

1 like

Dat vermoed ik ook. Tussen een Sub en Panerai zal een babyblauwe GS waarschijnlijk niet echt passen. :wink:

1 like

Sub is groen dus een beetje kleur vind ik wel leuk😂

1 like

Ik heb er weer 2.:sunglasses:

23 likes

Snowflake nog 2 op voorraad :partying_face:

1 like

Oef dat gaat hard zeg. :open_mouth:

1 like

Super mooi

Erg mooi die sbge. Kun je iets zeggen over de dikte? 14,7 mm toch?
Wordt die niet topzwaar?
Ik heb destijds twee (andere) modellen gepast van 40mm. Eentje van 12,5mm en een van 14mm. Ik dacht toen al verschil te voelen in draagcomfort.

Even een daffie doen is aanstaande vrijdag aantrekkelijk. Quartz sbgn003 eruit en sbge253 erin. :heart_eyes::heart_eyes: (Maar eigenlijk ben ik nog niet uitgekeken op mijn sbgn, dus twijfel, twijffel.)

afbeelding

3 likes

Ik zou het niet doen. Ik vind de kroon op drie uur mooier, en de quartz is niet te dik. Maar ja, ieder zijn eigen keuze natuurlijk. En ieder zijn eigen drang om te flipperen :slight_smile:

Deze SBGJ219 daarentegen is echt wat speciaals vind ik, als je die dikte van een mechanische GMT aan kunt:

3 likes

Merci Hans.

:thinking:Dat is een lastige. Ik heb een x aantal dikkertjes en beschouw deze niet persé als dat. :crazy_face:
Bij de juwelier was 'ie best wel te strak om de pols afgesteld. Vandaag twee keer 'm wat ruimer gemaakt. Nu, as we speak, gaat er m’n complete wijsvinger tussen sluiting en pols. Als ik m;n arm naar beneden laat bungelen valt hij niet direct naar beneden. Bij het wiggelen van de pols/onderarm glijd 'ie uiteindelijk naar de hand. Bij koud weer buiten zal hij dat vlotter/eerder doen.
Daarom zal een , in mijn geval zelfgemaakte dikke, lederen band voor in de winter nog meer profijt opleveren.

Ik heb de @daffie vandaag al gedaan omdat ik de “groene” al weken geleden daar gepast heb en bij onderhandelingen niet verder kwam dan -5%. Min 15% was vandaag okĂ© in mijn optiek en lust. :worried: :joy:

In dat geval niet doen. Ik ging zelf voor het fantastische Springdrive uurwerk , gewoon omdat dat op dit moment het meest geavanceerde uurwerk is i.m.h.o.

image

2 likes