Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Iets andere en complexere kastvorm, boxed saffier ten opzichte van redelijk vlak en gebold.

Zichtbodem versus (met stalen band) geen zichtbodem.

Als ik dus de goede horloges voor me heb, is er best wel verschil.

Er zit daarom ook wel verschil in productiekosten. Niet dat dat bij GS zwaar meetelt, maar toch.

2 likes

Kastvorm doet veel met de prijs.
Kijk maar eens naar de quartz modellen

Oké:

Nou, ik ben eruit. Voor mij geen black Friday dit jaar

16 likes

Meerdere merken, ja

Superb

1 like

Wellicht dat prijs ook een rol speelt. Ongeacht het merk…

Ik vind boxed saffier wel mooi. De kastvorm en de dichte deksel van de 283 vind ik persoonlijk mooier/fijner dus daar heb ik dan een mazzeltje mee. List toch 1.7k verschil

2 likes

Ik zit de laatste dagen wat te twijfelen en vraag me af wat jullie vinden. Ik zie bij ten2two wat mij betreft de mooiste quartz voor een mooie prijs (SBGV205). Ik heb op het moment een SBGR055 waar ik zeer tevreden mee ben (zie plaatje). Toch twijfel of ik hem in zou moeten ruilen voor de SBGV205. Het voelt gek om een automaat in te ruilen voor een quartz, maar de slanke 44GS kast maakt het wel verleidelijk. Benieuwd wat jullie zouden doen!

Alvast bedankt!

10 likes

Ik zeg doen. Heb de zwarte versie.

Wat maakt het uurwerk uit? De quartz is beter in het weergeven van de tijd en is dunner.

3 likes

De champagne wijzerplaat en de kast van de SBGV205 zijn zeker mooi, maar ik houd zelf het meest van een wat vloeiender wijzer dan een quartz heeft. Ook al is het een 9F.

Maar die SBGV205 is zeker een goed geprijsde quartz. Zeker ook vanwege de 5-piece band. Als ik er nu eentje zou moeten kopen, dan was die het inderdaad.

Koop hem er gewoon bij!

4 likes

Ik vindt die je nu hebt mooier dan die bij jaap, sowieso door het oude logo, die andere is te kaal.
Maar als jij andersom denkt, dan moet je het doen, zoveel mensen zoveel wensen.
Misschien upscale naar een spring drive

6 likes

Ik zou deze niet weg doen. Dan eerder even doorsparen en een quartz erbij. En misschien wel de nieuwste variant overwegen. Of de eerste want die is nog dunner :slight_smile:.

1 like

En terug 4 op voorraad…

Tja, ik had hier graag mijn nieuwe GS laten zien maar het is me klaarblijkelijk niet gegund😇 Deze morgen ontstond het lumineuze idee om naar Rotterdam te rijden om de paar modellen die op het lijstje staan toch nog is live te bekijken en te passen. Leek me verstandig. In de ochtend nog even de site van Brunott gecheckt en de modellen waren nog op voorraad en liggen in het filiaal centrum Rotterdam. Na een ruim uur op een toch wel drukke snelweg vertoefd te hebben en een relatief kort maar druk ritje door het centrum van Rotterdam gemaakt te hebben aangekomen bij een overprijsde parkeergarage. Maar dichtbij de vestiging waar ik moest wezen dus je hoort mij niet klagen. Ik bereidde me mentaal voor op de bekende sluis en klerenkast maar niets van dit alles. Er stond een allervriendelijkste mevrouw me op te wachten. ‘Hoe laat heeft u een afspraak?’ was de aan de toon te horen standaard openingszin. Euh, afspraak? Ik heb geen afspraak😅 Ik kom vanuit het zuiden van Brabant rijden om een paar modellen te bekijken en hopelijk met een GS rijker terug te toeven was mijn antwoord. Dat kan niet meneer u heeft een afspraak nodig. De eerste mogelijkheid is over 2 uur! Kunt u wellicht de modellen wel snel laten zien al is het in de vitrine dan kan ik alsnog de beslissing nemen online te kopen. Nee, manier afspraak is echt verplicht , de toon nu licht neigend naar verbazing om zoveel onwetendheid. Ach ik zie het maar als een signaal dat het voor mij nog geen GS tijd is😂 Ongedane zaken weer snel terug naar het rustige zuiden!

10 likes

Ik snap het wel in coronatijd. Maar dit is natuurlijk niet hoe fysieke winkels de strijd van online gaan winnen…

Pff…jammer wel. Kon je niet ff 2 uur door Rotterdam banjeren, bakkie doen, happie doen, en dan op afspraak langskomen…?

4 likes

Om het wat te verzachten een mooie foto van mijn sbga103. De 57GS reissue. Het blijft een speciaal model.

Hij doet me altijd denken aan de geweldig mooie, maar te grote 8 days spring drive handwinder SBGD001 / 201met dezelfde dikkere lugs en vlakverdeling:

11 likes

Ik zie het zo een twee drie ook niet op hun site staan

:thinking:

4 likes

2 likes