Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Dank je! Ja, die renders op hun site… dat ze toch nog verkopen op basis van die foto’s…

Qua leren band, ik heb wat voorbeelden gezien en volgens mij gaat dat best. Ik heb het nog niet zelf geprobeerd.

Ik heb nog een blauwe kroko liggen die ik er morgen (of wellich straks nog) even op ga zetten.

2 likes

Post maar een piccie aub. Ik dacht aan een mooie donkerblauwe Molequin. Lijkt me erg fraai.

1 like

Mag vintage hier ook?

18 likes

Morgen krijg je foto’s. Bij daglicht is het wat beter te doen. :slight_smile:

1 like

Maar natuurlijk!

1 like

Vast wel iemand die dit weet op dit forum

1 like

Zou het eigenlijk niet weten. Wat ik wel weet dat het absoluut geen krasmagneet is. Heb hem nu 6 maanden en nog geen krasje te zien.

2 likes

Eens. Ik heb de sbgr305, die nu bij ten2two op de site staat, 1,5 jaar gedragen en ook helemaal niks.

Best spulletje! :wink:

1 like

Op Whatuseek heeft er iemand een vraag gesteld aan de mensen van Grand Seiko over hun high intensity titanium. Dit was het antwoord:

Dear Sir,

We acknowledged receiving your inquiry below.

Thank you very much for your interest in our products.
Please excuse us for any inconvenience caused by our delay in replying.

In reply to your inquiry, we are pleased to reply to you as follows:

1.“High-Intensity Titanium” is a alloy of titanium, niobium and iron.
2.In terms of a Vickers Hardness, that for High-Intensity Titanium is from approx. 250 to 350;
it is harder than stainless steel - the Vickers Hardness is from approx. 150 to 250.

We hope the above answers your questions.

With best regards,

CS Dept.

3 likes

Ik hou mezelf voor de gek door te zeggen dat het beter is om op de nieuwe springdrive te wachten. Ze zullen dat ding binnenkort toch ook wel in andere modellen lepelen?

4 likes

Ach het scheelt weinig. 0,8mm dunner. De 9R65 heeft ook al 72 uur power reserve. Deze 2 dagen meer, dat is echt lang. En deze zou iets nauwkeuriger lopen. +~10sec/maand ipv ±15.

Het verschil tussen de oude en nieuwe high beat uurwerken is substantieler denk ik.

3 likes

Bandje past zo te zien goed :sunglasses:

Zeker! Heeft me wel een uur gekost :joy: Ben er nog niet zo handig mee

Plaaatjesssss :ok_hand:

1 like

Absoluut doen, met een beetje geluk verplaatsen ze de power reserve naar de achterkant :ok_hand:
Het enige van mijn GS dat echt lelijk is :cry:

1 like

Godsamme dit word hem gewoon. Ik voel het aan mijn water. Ik wou eigenlijk een Sinn 856b kopen maar we sparen eventjes door i guess :heart_eyes_cat:

2 likes

Vanaf dinsdag. Of het om de pols past…? :thinking:

1 like

En de instant datum wissel.

2 likes

Ik wacht daar ook op. Ik verwacht veel moois in 2021.

Zoals beloofd. Dress-up met mijn blauwe kroko.

De andere band was sowieso geen succes want veel te dun. Dus die zet ik niet op de foto.

23 likes