Ik vind met de combinatie niks mis echter… als ik zoveel huid zie tussen kast en band dan zou ik het persoonlijk niet willen.
Klopt, dat is ook wel mijn minpuntje. De band mag fors dik en/sportief zijn om hem af te maken.
De gaten voor de pinnen zitten heel erg laag.
Het lijkt bijna of de band zelfs onder de kast uitkomt.
Het grappige is ook, dat voor mijn gevoel het horloge ineens veel groter is/draagt dan op de titanium band.
De combinatie is erg mooi, echter ben ik het bovenstaande eens. De band zit te ver van de kast (erg jammer).
Heb hier ook voor de proef leer erop gezet en tevreden met het resultaat.
Ook heb ik een navy blue sailcloth incoming, erg benieuwd hoe die zal staan.
Ik vind de combinatie tof. Zal wel een uitdaging zijn om een soepele mooie band te vinden die de lugs goed zal opvullen
Wellicht één van Ko?
Zonde om een Ko band op een GS te zetten.
Ik ben nog aan het kijken voor een Hirsch Heritage of Sueda. Veel dikker, maar wel wat sporty.
Prima combi!
Mijn sbga001 kast is precies dezelfde vorm. Ik draag hem graag op leer. Dat de band wat laag zit tov de zijkant boeit me niet zo. Maar optimaal is het inderdaad niet.
Het eerste uurtje zo dragen geeft al weer een wat natuurlijker gezicht.
Het is inderdaad minder of eigenlijk niet storend dan ik in eerste instantie dacht.
Met deze vintage Grand Seiko 6156-8010 heb ik geen black friday nodig. Blue saturday it is! Kijk dan naar dat licht schaduw spel op de lug linksboven. Het is geen groot horloge trouwens. 37mm kast en een wijzerplaat die best wat naar binnen ligt. Maar het is het meeste juweel-achtige horloge dat ik heb.
Op foto’s is het ook altijd veel erger.
Maandag kan ik hier toch mijn GS NA posten. Uiteindelijk is het een model geworden die op het laatste moment niet meer op mijn lijstje stond. Ik wil de gs echt als boardroom horloge gaan gebruiken en ik kwam vanochtend tot de conclusie dat dit model daar, voor mij, perfect voor is. Van een betrouwbaar adres en dat vind ik ook erg plezierig. De sbgw031 it is!
Zou prima kunnen toch? Ik wil graag de marine blauwe en de licht blauwe banden van Molequin proberen.
Dat is inderdaad een prima boardroom horloge! Gefeliciteerd. En ik vind de 031 mooier dan de 231, omdat hij voor mij een meer uitgebalanceerde wijzerplaat heeft met SEIKO bovenin.
Ik was me niet bewust van de exacte verschillen of overeenkomsten met andere referenties.
Ik heb de 293 en de 031 bij Jaap gepast verleden maand. Ik vond de 293 erg fraai maar de 031 bleef ook ‘hangen’. Voor de Boardroom functie (ik draag nu vaak gewoon mijn sub ) lijkt hij mij perfect.
Ik zag een post dat jij hem ook droeg? Heb je hem ook of gehad?
Uitstekende keuze lijkt mij.
Ik heb hem 2x gehad, en 2x verkocht. En ik heb me voorgenomen hem geen 3e keer te kopen alles bij elkaar is het net niet helemaal mijn horloge. Voor mij zou hij 1-2mm groter en 1-2mm dunner moeten zijn, heb ik besloten
En ik vind de platte GS wijzers mooier.
Maar het is een geweldig mooie en unieke GS. Het is een van de iconen van de collectie. Net als de snowflake. Alleen past hij niet zo in mijn persoonlijke top-10. Net als de snowflake
Ik heb een speedy 5x gekocht en weer verkocht. Ook de Explorer meerdere keren in bezit gehad
Mijn pols is 17cm dus qua maat wel goed voor het doel.
Variatie qua maat is dan wel aanwezig met 37 , 40, en 44 .
Wel een beetje een dikkertje maar dat ben ik ook