Laat je Grand Seiko zien IV (Deel 1)

Ik vind de nieuwe Aquaterra al wel echt mooier dan het vorige model hoor. De foto doet hem niet echt recht maar Grand Seiko is inderdaad toch van een andere klasse qua afwerking. Ik moet bekennen dat ik twijfelde omdat het niet Zwitsers is maar zoals dat vaak gaat, als je de keuze eenmaal hebt gemaakt ga je je pas verdiepen in het andere model :-/

1 like

Ach ja. Zwitsers:

Japans:

19 likes

:rofl: :joy: :rofl:

2 likes

Leuk filmpje

5 likes

Ik had hem gezien inderdaad :wink:

Tsja, het is niet de meest “gemiddelde” Grand Seiko, maar ooit heb ik dit nog gemaakt.

Feit blijft dat wat @amusicar zegt:

Ik vind de AT zeker nog steeds erg mooi, maar toch… Grand Seiko heeft iets, iets met kunst. De Japanners hebben dat begrepen.

Los van het “zwitserleven gevoel”. In de jaren 60 zijn de Japanners gestopt met deel te nemen aan de contest voor het de voorloper van de COSC certificeringen. 3 jaar op rij (als ik het wel heb) maakten ze een nauwkeuriger (afgesteld) uurwerk. Los van dat, zoals je zelf zegt:

en, naar ik hoop ook het andere merk. :wink:

Ik heb dus ook beiden gehad, en voor mij geen Aqua Terra, maar een Grand Seiko. Tenzij, jawel er is voor mij een tenzij, je gebonden bent aan Lume, want dan is, hoe goed bij nagenoeg donker en “normale” brilloze ogen, de afleesbaaheid van GS is, de AT alleen vanwege dat punt de makkelijkere, niet betere, keuze.

Zoals ik ergens op het internet tegen kwam: Omega heeft iets met gedraaide lugs, Zwiters over het algemeen iets met een gewoon goed afgwerkte horloges en precisie.

Grand Seiko bouwt horloges volgens een bepaald principe om de wijzerplaat heen en dat doet ze op een manier die technisch en praktisch haast ongeevenaard is.

5 likes

Ja eigenlijk verwoord je hier precies waar ik nu al een week over aan het denken ben, de filmpjes op Youtube en jou (hele mooie) foto’s bevestigen dat alleen maar. De Omega is erg mooi maar voor mijn gevoel klopt de band niet, het wil teveel glimmen als je begrijpt wat ik bedoel, bij de Grand Seiko wordt de aandacht inderdaad vand de band via de kast naar de plaat gestuurd, waar het eigenlijk om gaat.

Nu ik dit schrijf denk ik dat de AT binnenkort omgeruild gaat worden voor een GS :slight_smile:

4 likes

Proficiat! Ben hier zelf ook op mijn exemplaar aan het wachten :sunglasses:

3 likes

De lume maakt mij niet heel veel uit, mocht ik echt perse willen weten hoelaat het is in het donker kan ik altijd even de telefoon pakken, overigens zei iemand dat je bij de GS niet echt lume nodig hebt omdat de afwerking van de uurmarkeringen zo mooi is dat zelfs bij heel weinig licht het al schittert.

Enige waar ik nog aan denk is magnetisme wat wel een sterk voordeel is van de AT maar ik heb begrepen dat GS wat dat betreft ook goed zit.

1 like

Klopt helemaal. In mijn geval zijn mijn slechte ogen het enige waarom ik wel graag lume heb. Mijn GS Snowflake is met bril prima af te lezen. In het helemaal donker niet, maar daar heb ik dan mijn Citizen Chronomaster voor.

2 likes

Ik heb heeeeel lang getwijfeld tussen mijn AT en GS. Uiteindelijk de GS maar gekocht en later besloten welke er weg zou gaan.

Ik vond het een onmogelijke keuze. De afwerking van de plaat en wijzers van de AT (vorige model) wars voor 90% gelijk aan de GS. Daarnaast was het puur smaak.

Uiteindelijk te maken gekregen met de waardeloze service van Omega waarna hij snel vertrokken is. Voor mij nooit meer een Omega.

1 like

De diameter van deze SBGE263 is een stuk kleiner dan de “Godzilla”.
Namelijk 40,5 mm. De dikte is 14,7 mm. Idem aan de SBGE 253, 255 en 257.
Oh, en de prijs is 6.700 usd.

1 like

Dat is een stuk better, nu helemaal :heart_eyes: :ok_hand:t2:

1 like

Dat is dezelfde aanbieder waar ik mijn GS heb gekocht, zou er met een grote boog omheen lopen.

1 like

Na het verhaal van jouw zou ik dat ook doen inderdaad dus zie het als niet aangeboden hier op HF heren !!

1 like

Ik ben van plan om die van mij te verkopen wegens geen draagtijd. Dat heeft niks met de SBGX261 want die is prachtig. Kan je eigenlijk altijd dragen en heeft een prachtige matte wijzerplaat.

2 likes

Meestal heb je er dan toch al een stuk of 5 gekocht en verkocht? :joy:

1 like

:rofl: zoiets

2 likes

Helemaal op schema: Grand Seiko Boutique online is live. Met online concierge!

2 likes

Ik vind hem ook erg gaaf met 40,5 alleen die dikte (en de prijs) zijn nog een dingetje. Op de filmpjes lijkt de SBGE25x erg dik namelijk. Ik zag ze bij seiyajapan voor €4200 maar daar zit je wss nog met import kosten helaas, want dat is wel een prima prijs maar 6.2k is te gek in mijn ogen.

1 like