Laat je Grand Seiko zien IX

Welke referentie heeft dit horloge?

2 likes

Welke referentie is dit? Prachtig ding!

Waanzinnige dial :star_struck:

1 like

Niet mijn type band of kleurkeuze bij dit anders fraaie model.

1 like

Smaken verschillen, vind het juist geslaagd
:ok_hand:

2 likes

SBGY 021 geloof ik. Is de GS Nami (Thailand limited, 1 uit 100)

@Seumpie Ja zalig hé! Thx :grinning:

2 likes

Volgens mij is dit de SBGS009.

Maar dat kan @jeroenvisser vast bevestigen dan wel ontkrachten :blush:

1 like

Dankjewel

1 like

Mooie straps :ok_hand:

18 likes

Heren,

Ik heb SoloJapan aangeschreven, maar die vond 'm met een rondje zoeken ook niet. Ik zou wat voelers uit willen gooien naar dit model:

De Credor GCLP995. In mijn ogen echt geweldig, maar totaal onvindbaar. Welke paden zouden jullie, als doorgewinterde Japan-kopers, bewandelen? Waar zou je notificaties zetten, welke sites zou je afstruinen?

Chrono24 is een gegeven, daar staan ze niet.

Overigens, de GCBE995 mag ook.

image

Ik zie van die laatste eentje in Canada staan, voor 4000 pietermannen. Vinden jullie dat realistisch?

7 likes

Zou je niet zelf een ticket Tokyo boeken en op zoek gaan? Gewoon een hersenspinsel…

1 like

Sowieso vind ik deze mooier dan die eerste, met Credor is het een beetje wat de gek ervoor geeft, er is weinig aanbod en dus weinig referentie qua prijs.

@Fate_Amenable_To_Change als ik hem tegenkom in Japan eind mei laat ik het weten.

Groen truitje, bruine gympies, 231 op een bruine shell cordovan.

30 likes

De Grand Seiko is een 9581-7020😉

1 like

4 likes

Aha, kijk aan, bedankt. Voor een leek als ik lijkt deze 9851-7020 (SBGS009) verdomd veel op een SBGF015/8J55-0A10.

Weet jij / iemand toevallig de verschillen tussen deze referenties? Gaat het bij jouw model om 36mm ten opzichte van 34.5mm bij de SBGF015 en is jouw model zo’n 10 jaar ouder dan een SBGF015 of zijn er nog andere belangrijke verschillen te noemen?

De referentie van het horloge is de SBGS009. Waarbij 9581-7020 verwijst naar respectievelijk het uurwerk- en kastnummer. Toch?