Laat je Grand Seiko zien IX

Ja mooie teksten inderdaad. Bedankt voor het delen @Fate_Amenable_To_Change Wat me ook opviel waren de zinnetjes over dat de Shinshu studio het meeste historie herbergt. Alhoewel dat gebouw er van buiten futuristisch uitziet:

• First was the Seiko Epson Shiojiri factory located in the Nagano prefecture, which houses the Shinshu studio. A place deep with Seiko lore, it began as Suwa Seikosha and is where the first Grand Seiko was created, Astron was born, Spring Drive was developed, and even Epson printers were created. Now, it is where all Grand Seiko quartz and Spring Drive watches are made, as well as Credor within the Micro Artist Studio.
  • When one thinks about a “watch factory,” this is what they imagine. Room after room, floor after floor of production ranging from dial printing to marker polishing to case finishing to movement assembly to diamond setting. If you want to see how Grand Seikos are made, though the mechanical watches are made elsewhere, Shinshu shows you how.
  • The relevance here is that the architecture of the Shizukuishi studio demonstrates these qualities in a subtle and effective manner. Shinshu shows you how Grand Seiko was made and where it came from. It’s an indelible and relatable part of their journey. Shizukuishi is where Grand Seiko is headed. It’s ascended and ethereal, a building that perfectly reflects the brand’s values.
  • Though Shizukuishi is less tactile and immersive than the tour of Shinshu, witnessing the assembly was still enjoyable. This was largely because of the watchmakers and the guides themselves. My biggest takeaway, particularly as a fan of the brand, was that “heart” again. The facility had a genuine feeling of enthusiasm despite being newer than Shinshu. It was full of watchmakers working together, quite enjoying what they do.
4 likes

Btw hier de Fratello verslaglegging van dezelfde trip:

En OMG, ik zie dit nu pas op hun site, maar blijkbaar is er eind 2017 een trip naar Grand Seiko geweest? 5500 euro exclusief vlucht, dat is een stevige hoeveelheid geld

Maar ja, beter te duur dan niet te koop? Geef je geld liever uit aan ervaringen of aan objecten?

2 likes

Zit hier al een tijdje te ‘observeren’, zonder Grand Seiko. Had ik misschien niet mogen doen. :face_with_peeking_eye: Nu is het te laat en wil ik absoluut een Grand Seiko

Inderdaad heel mooie verslaggeving van Zach Weiss, die heeft een gevoelige snaar geraakt.

3 likes

Hoe staat het met je zoektocht naar een SBGN011?

1 like

Twijfel

Ik zou een nieuwe kunnen kopen via Chrono24. Heerlijk eenvoudig zo’n superquartz GMT.
Maar ben wel gek van Spring Drive, dus dat houdt me nog tegen

Tijd brengt raad, hoop ik.

1 like

My $0,02: als je daadwerkelijk regelmatig in een andere tijdszone bivakkeert is een HAQ GMT van échte meerwaarde. Grab 'n go, traveller GMT, accuraat. Voor al het overige vind ik een Spring Drive de meer sexy optie.

4 likes

31 likes

31 likes

Als ik volledig eerlijk moet zijn: Ik heb m’n quartzen meer gedragen dan m’n Spring Drives, tot nu toe. Niet alleen op reis. Het feit dat de quartzen lekker plat zijn, zeker ook de non-GMT’s, is voor mij heel erg fijn, en ook het grab and go gehalte maakt het makkelijk, 's ochtends.

Sterker nog, als ik zo eens met een schuin oog naar die nieuwe Snowflake quartz kijk, in high intensity titaan, met dat quartz uurwerk
 Het enige wat er nog zou moeten gebeuren is dat ze in navolging van de 9F85 ook een update deden aan de 9F62 om daar een 9F65 van uit te brengen met verstelbare uurwijzer. Dan was het feest compleet.

Wat @wimm5 betreft
 Ik zou het wel weten. De SBGE269 is bijvoorbeeld echt, echt geweldig. Maar hij is wel 14mm dik tov de 12mm van de quartz varianten.

10 likes

Dito. En vanwege dezelfde overwegingen als die jij noemt. Strikt genomen is er niets in te brengen tegen HAQ

behalve de glijdende secondewijzer van het Spring Drive uurwerk :melting_face:

25 likes

De SBGX355 dus
 :face_with_raised_eyebrow:

Oef, ik had hem gemist
 eh
 nieuwe ronde, nieuwe kansen voor een daily, hoor ik net. En bedankt hù Chris! :wink:

37,x mm zou een dingetje kunnen zijn, maar met een witte plaat
 :yum:

12 likes

Zeker mooi, maar 2 keer zo duur als mijn SBGX261 :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

2 likes

Daar heb je een punt.

1 like

Tweedehands SBGX259 scoren is natuurlijk ook een optie, al zijn ze dun gezaaid. Ben je voor 1750,- klaar inclusief inklaren, zijn tophorloges en ĂŒber, ĂŒber-clean.

1 like

Nog eentje van toen de zon nog aanwezig was. Deze GMT blijft toch mijn favoriet horloge.

23 likes

Dat is dan ook een must have!

3 likes

:point_up_2: dat dus :laughing:

Uh, so many choices
 :upside_down_face:
Ja, een hele mooie GS, maar zou ik dan eerst irl willen zien hoe die past.
Sinds ik de SBGA465 eens heb gepast, was ik enorm enthousiast over hoe die op mijn pols lag.

Maar ik merk nu dat ik me toch wat meer moet verdiepen in die kastvormen. Eerst heb je de series (Elegance, Heritage
) dan de kastvormen (44GS, 62GS
) en dan blijkt die SBGA465 nog een andere kastvorm te hebben. :face_with_raised_eyebrow:
Mijn ideale GS zou dus die SBGA465 met GMT zijn.

Hehe, wanneer komt de GMT versie? :sweat_smile:

12 likes

Eindelijk kan ik mij melden in het mooiste hoekje van het forum!

Sinds afgelopen dinsdag zit de Grand Seiko SBGP011 om de pols. Na een snelle deal met @Fate_Amenable_To_Change ging mijn eerste Grand Seiko mee naar huis.

En na wat geknutsel was de band op maat. Inmiddels is hij amper van m’n pols af te krijgen.

De uurmarkeringen en wijzer zijn zo retestrak dat ze glinsteren in de zon. Ook als er amper licht is, is de tijd af te lezen door de weerkaatsing van de gepolijste randen.

Door het onwijs accurate 9F Quartz uurwerk kijk ik voor de verandering eens op mijn horloge om de tijd te zien :laughing:.

Al met al onwijs blij met deze ‘instap’ Grand Seiko. Alle verwachtingen zijn waar gemaakt en zelfs overtroffen. :jp:

52 likes

Van harte gefeliciteerd! Supermooi! :ok_hand::clinking_glasses::star_struck:

1 like

Helemaal mee eens.
Heb zijn broer!

26 likes