Laat je Grand Seiko zien IX

Ik doe de aanname dat hier ook wel eens iemand jarig is die dan zelf voor z’n cadeautje moet zorgen :wink: :laughing:

@plus9time heeft een poster op A1-formaat uitgebracht met alle moderne (vanaf '88) GS referenties :sunglasses: Ik haal vanavond alvast de Mesdag van de muur in de werkkamer om hier ruimte voor te maken :muscle:t2:

25 likes

:face_with_spiral_eyes: OMG

2 likes

Prachtig! Heb destijds ook naar deze zitten kijken, alleen iets moeilijker te vinden en iets opvallender voor dagelijks gebruik. Prachtig horloge!

Kijk, prachtig! Ik zat al op je entree te wachten: Welkom hier.

Mooi man. Er zit nu alleen wel een groot gapend gat tussen m’n SBGW231 en m’n Shunbun, dus ik hoop dat ome Magi binnenkort gaat leveren. Het doet een klein beetje pijn om zonder 9F te zitten. :slight_smile:

6 likes

Van harte welkom en natuurlijk gefeliciteerd!
Hele fraaie foto’s :+1:

1 like

Waarom heb je 'm dan weggedaan??

1 like

Join the club. :smiling_face:

2 likes

Fantastisch! Van​ ​harte en geniet er van!

1 like

Omdat ik, toen ik hem kocht, het 9F85 uurwerk liet prevaleren over de voor mij fijnere 37mm kastmaat van de SBGX. Dat was dom.

Zoals een verkoopster van pakken mij ooit leerde: Eerst een pak zoeken wat past, en dan eens kijken in welke kleuren je dat model kunt krijgen. Niet andersom.

Geldt stiekem ook voor horloges. De SBGX is dus onderweg.

9 likes

Het verstand komt met de jaren… terechte wissel! :+1:

Ik denk dat ik zo ooit aan mijn groene pak ben gekomen. Ik start voortaan toch eerst bij de kleur :slight_smile:

5 likes

Hoe pakt dat uit voor je SBGA413?
Eigenlijk te groot en te dik?
Maar box saffier en titanium dus een uitzondering?
Of mooi genoeg voor de uitzondering?

(Oprechte interesse gezien de overweging voor z’n winter broertje)

49 likes

Die staat je goed! Welk type is dit?

1 like

Dankjewel! Dit is de SBGV011, kwarts heruitgave van de 1964 self-dater. Samen uitgebracht met de SBGV009 met grijze wijzerplaat in 2014.

2 likes

Heel fraai!!

1 like

Prachtig horloge! Gefeliciteerd :slight_smile:

1 like

Het lijkt erop dat vandaag mijn SBGF015 binnenkomt, ik ben erg benieuwd! Echter zit er een mijns inziens saaie zwarte band bij, die ik eventueel snel zou willen vervangen door een ander exemplaar.

Ik zou bijvoorbeeld naar iets op zoek gaan als onderstaand (foto van ‘funonthewrist’ op Instagram). Iemand met tips waar soortgelijke exemplaren te koop zijn? Of iemand andere leuke ingevingen of opties?

22 likes

Tsja, nu zie je pas hoe mooi een GS echt is! Lange tijd was een Rolex DJ mijn grailwatch maar nu? Echt een GS en liefst een Springdrive handwinder vanwege de techniek en omdat ie dunner is dan een automaat.

6 likes

De SBGJ is terug thuis na wat omzwermingen. Na een mooie ruildeal met mijn BB54 kan ik weer genieten van deze knaller :smile:

61 likes