Omdat hij nog in de garantie zit, laat ik het doen door Seiko. Anders zijn er hier op het forum wel zeer capabele horlogemakers te vinden die dat net zo goed of beter (want toch meer binding met de klant/tijd etc) kunnen.
Met die titel doe je hem een beetje tekort. De SBGY003 is eerder de vader (of zelfs grootvader) van de SBGY027 - ook uit het referentienummer blijkt dat. Sterker nog, volgens mij is de SBGY003 de ‘OG’ en het eerste horloge in deze succesvolle, uitgebreide serie.
Toen ik in 2017 een Grand Seiko wilde kopen, had ik mijn zinnen gezet op de SBGA407 Skyflake. In Japan toen ook meerdere keren de SBGY003 gezien. Die heeft mijn mening toen niet veranderd, en de Skyflake is er gekomen. Met voortschrijdend inzicht denk ik dat ik nu voor de SBGY003 zou hebben gekozen. Erg mooi!
Mijn nieuwe blauwe is mooi, maar die mis ik af en toe. Dat uurwerk en die sunburst zijn fantastisch.
Van deze SBGY serie vind ik deze SBGY003 en de SBGY027 van @illewoare behoorlijk op elkaar lijken. Qua patroon op de wijzerplaat. De andere versies zijn toch echt wel anders. Natuurlijk heb je gelijk en was de SBGY003 er eerder, en ik geloof de eerste met dit uurwerk. Volgens mij uitgebracht in 2029.
Maar evenzogoed…elk horloge uit deze serie is mooi.
En dat heb ik dus recent gedaan…
Zeker niet vervelend!
Vandaag bij Georg juwelier in leuven geweest en met veel plezier de sbgw 303 gekocht
We werden zeer hartelijk ontvangen.
Als klap op de vuurpijl een vergrootglas en cap van gs erbij gekregen
Gefeliciteerd met de aanschaf!
Is dat de verpakking waarin het horloge geleverd wordt? Of is dat een reisverpakking die je er bij krijgt?
Proficiat! ![]()
Oe tof! Meteen op leer laten zitten dus?
Prachtig ![]()
Gefeliciteerd!
Ja meteen leer er om. Persoonlijk vind ik dat mooier dan de stale band.
Heeft iemand ook wel eens leuke dingen van een gs dealer gehad ?
Idem hier, korting
.
Waar kun je dan aan denken?
Ik heb nu een petje, een vergrootglas, een kleine gs houder gekregen. In brussel heb ik een leren bakje gekregen om je gs in te leggen. Dit heb ik in Nederland nog nooit gezien ?
Ik kreeg er een GS reis etui bij.
Eentje waar 2 horloges in kunnen.
Oh ja, en dikke korting. ![]()