Laat je Grand Seiko zien IX

Oef, er kan maar weinig tippen aan zo’n gedopte stapel GS wijzers :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Heb je het over de 3 van de chrono wijzers? Dat zijn wel degelijk dopjes, maar met een puntje in.
Kwestie van onderscheid. De 3 chrono wijzers zijn daarom ook zilverkleurig.

Ik dacht even dat je het over de 3 doppen op de zijkant had. :joy: :rofl:

Ah, weer wat bijgeleerd. Ik zie het verschil nu :upside_down_face:

1 like

Gefeliciteerd, erg mooi!

1 like

Ik doe nog maar met twee horloges mee, maar één ervan is geen GS. Wel een stuk accurater dan de gemiddelde GS, inclusief quartz. :slight_smile:

EDIT: Derde en vierde gevonden!

Beetje left-field, maar m’n Mühle heeft een dop, en ofschoon de Club geen dop heeft, is de Ahoi wel bedopt.

10 likes

Onder de streep zijn zowel de Chronomasters als de GS quartzen even accuraat, heb nooit enige afwijking vast kunnen stellen of een significant verschil tussen de 5 of 10 seconde afwijking per jaar.

1 like

Ik wist dat dat ging komen, uiteraard. :slight_smile:

2 likes

Ik dacht: “even Fate kietelen”

Maar heb je dat wel geprobeerd?

Ik blijf het een feest vinden om m’n twee Chronomasters naast elkaar volledig synchroon te zien lopen. Nu na 6 maanden tikken ze nog steeds exact gelijk.
Eigenlijk had ik ze aan de atoomklok moeten koppelen om de afwijking te zien…:thinking:

Ga ik maar eens gouw doen :laughing:

1 like

Ja, heb van beide soorten meerdere exemplaren gehad, soms gelijktijdig maar nooit enige afwijking tov een atoomklok kunnen zien, of dat een GS het minder deed dan een Chronomaster.

Mooie kleur :ok_hand:

1 like

Het wil niet erg vlotten met de verkoop van mijn SBGA293. Ik had 'm dacht ik best concurrerend neergezet op het forum voor een (nu vaste) prijs van EUR 3.850 (horloge is echt nieuw om te zien, smetteloos). Maar kennelijk willen mensen altijd afdingen op de vraagprijs of is de vraagprijs echt te hoog (of mijn advertentie wordt niet goed opgemerkt omdat die steeds verder wegzakt).

Op zich geen probleem dat niemand 'm wil hebben (voor deze prijs), want ik vind 'm zelf fantastisch. Reden van verkoop was dat ik niet al te veel horloges wil hebben, en er is nu een nieuwe Chopard LUC in aantocht.

In ieder geval, het gebrek aan interesse voor mijn GS doet mij nu denken aan een nieuw bandje voor het horloge, met de overweging dat ik 'm nog jaren ga houden. Huidig bandje is het originele bandje. Heel sjiek, maar die clasp (sluiting) die GS gebruikt, is niet de meest comfortabele voor mij.

Wat zijn jullie ideeën voor een nieuw bandje? Moet lekker comfortabel dragen. Ik ben heel tevreden over mijn blauw suede Meistersinger bandjes die ik op twee Seiko’s heb gezet, die dragen comfortabel. Maar heb geen idee of die ook op de GS passen, en ik houd me aanbevolen voor andere ideeën voor leuke bandopties :slight_smile:

12 likes

Het is allemaal kijken, niet kopen. Maar gewoon vasthouden aan je prijs als je die vindt kloppen. Er zijn er altijd die dan weer aankomen met dat ze er voor dat geld ook eentje uit japan kunnen halen blablabla.

Marktplaats heeft meer verkeer, maar dan moet je wel wat om kunnen gaan met marktplaatspubliek. Maar dat kan ook heel erg goed gaan.

En hier kan het ook heel goed gaan trouwens :slight_smile:

2 likes

Nee snap ik. Vind 'm gewoon het geld waard voor een nieuwstaat horloge. Ik denk overigens dat ik het horloge best snel kan verkopen voor EUR 3.850 als ik beter mijn best ervoor doe, bijvoorbeeld aanbieden op marktplaats.nl of op internationale platforms, of aanbieden aan juweliers e.d. (hoewel ik snap dat je daar minder kans hebt als je een goede prijs wil krijgen). Hoewel ik toch ook het idee heb dat hier op HF best wat horloges van eigenaar wisselen. In ieder geval, nu dus op zoek naar een ander, comfortabel bandje. Heb je ideeën? :slight_smile:

1 like

6 likes

Ik zou zeggen gewoon een mooie alligatorband met een gesp, niet met een vouwsluiting. En bij het dragen vormt die zich wel en dan zit het goed. Dat zou mijn keuze zijn.

2 likes

Ik zou hem niet veranderen, hij ziet er juist prachtig uit zo👌🏻

En met bandenwissel heb je toch ook weer snel kans op beschadigingen wat zonde zou zijn😬

1 like

Ik zou er een mooie Molequin opzetten.
Dit weekend zelfs korting van 15% met code LeComeback15

2 likes

Of een Fluco, zelfs zonder korting goedkoper

Eens, ook nog eens de juiste breedte:

1 like