Mooi hoor dat hellend vlak, daar gaat HF vast bij helpen…
De een zijn beter is de ander zijn mooiste horloge…en “nodig” is betrekkelijk. Die GMT die je noemt is een mooie sportieve uit de stal van GS. Maar een beter zou ik het niet noemen…
Anyway, well en succes met de zoektocht. En geniet vooral van die absoluut mooie topper van een GS!
Factor 3 goedkoper, en zelfs deze zou ik al niet tot snot slaan. Ik heb een sterke voorkeur voor “dagelijkse” of “GADA” horloges, als kreet. Want beaters? Ik sla zelfs een Casio van twee tientjes niet expres stuk.
Zeker. Bomproof horloge, robuuste quartz, zeer goede waterdichtheid, lume, de hele rambam. Mooie daily driver, om in het taalgebruik van hierboven te blijven.
2024 betekent 50 jaar Credor, 25 jaar Spring Drive, en 10 jaar Eichi 2. Ik had gehoopt op een kleinere Eichi 3, maar het lijkt erop dat we het hiermee moeten doen.
Wel een geweldige versie toch? Alhoewel de platina versie vergeleken bij deze heerlijk ‘onder de radar is’. Deze gouden is meer bling. De platina meer stealth.
Ik vind hem eigenlijk niet zo geslaagd. De combinatie van een blauwe wijzerplaat met een gouden kast vind ik vaak een beetje ‘too much’. Het logo i.p.v. de marker op 12 vind ik ook niet mooi.
Tot ik deze in het echt gezien heb - en die kans zal klein zijn - gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de rose gouden versie met witte wijzerplaat, donkergrijze markers, en geblauwde wijzers. Daarna de originele ‘ruri’ in platinum met blauwe wijzerplaat en witte markers.
Maar het liefst zou ik een Eichi in +/- 37mm zien. Die zou ik serieus overwegen.
Geheel eens met Kind_of_Blue. Ik vind hem ook niet zo geslaagd, om dezelfde redenen.
Een niet te dikke Eichi in +/- 37mm zou ik ook overwegen. Met witte of blauwe wijzerplaat, in platina, witgoud, titanium of staal. Niet in geel- of rosegoud.