Voor mij is het vooralsnog de sbgp001 die net iets boven de sbgn011 staat vanwege de afwerking en presence op dentils door de 44gs case . Die afwerking is een van de redenen dat ik een gs wil. Heb ooit een volledig gepolijste panerai gehad en ben bekend met haarlijntjes ![]()
Hoor jij die tik dan? Of is het meer het visuele dat je stoort?
Ik vind trouwens dat het “hoorbare” van de GS quartz zelf iets stiller is dan de mechanische uurwerken.
Haarlijntjes op een gepolijst vlak zijn prima. Littekens of putten in een überstrak perfect regelmatig geborsteld oppervlak juist niet.
Dat is exact waarom ik een gepolijste Squale een betere toolwatch vind dan welke geborstelde duiker dan ook.
Satineren is ook een erg goed idee. Zandstralen is lelijk en skeer. Dit is waarom de Grand Seiko banaankast samen met de oyster cases en aanverwante vormen de grootste staying power hebben.
Grappig ik heb hetzelfde. Kan er ook erg graag naar kijken en vind het rustig op z’n eigen manier. Om een vergelijk te maken met spring drive…hoe waanzinnig mooi en technisch hoogstaand ook…het kan mij soms meer onrust geven dan een GS quartz. Een gevoel van…het gaat maar door en door en door… ![]()
Heiligschennis wellicht…maar het is wat het is. ![]()
![]()
Het zijn de 2 perfecte uitersten. Ik vind een centrale secondenwijzer op een uurwerk met 21600 tikfrequentie bv echt storend. Hi beat is eigenlijk het minimaal aanvaardbare ![]()
![]()
Ja dat heb ik ook.
Mooi deze combi zo.
Wat een masterpiece. Ik denk dat dit misschien wel mijn grail kan vervangen (Rolex Millgauss 116400GV)!
Terug op staal, blijft het mooiste.
Zekers!
Helemaal akkoord! Echt een droomhorloge ![]()
Bij mij is de kogel wel ongeveer door de kerk, de SBGX341 gaat eruit ten gunste van de horlogespaarpot voor de SLGH019.
Veel beter wordt het niet imho… mijn bereikbare GS grail ![]()
![]()
Gaaf!
Lijkt mij een hele mooie evo9 versie. High beat, 80 uur en de blauwe iwate wijzerplaat. Prachtige combinatie!
Heel mooi!
Weten jullie waarom de Evo9 modellen zoveel duurder zijn dan de andere sportmodellen?
Enerzijds de nieuwe generatie uurwerken die doorgerekend worden, anderzijds proberen ze wat mee te liften op de “integrated bracelet” hype, met die brede band. Althans zo zie ik het toch ![]()
Ik heb er zelf moeten aan wennen, het is een love it or hate it ontwerp. Maar ze dragen veel comfortabeler dan de oude uurwerken met die dikke kasten en bolle achterkanten. Dat kan ik hoe langer hoe meer appreciëren.
Klopt! En titanium, dat is voor mij toch wel een must ![]()
Ja heel mooi dat hij van titanium is. Ik zou toch twijfelen omdat hij geen power reserve heeft en geen spring drive. Maar het uurwerk ziet er erg mooi uit en de combi van een iwate wijzerplaat en spring drive zal er nooit zijn. En zo hoort het ook. Maar het is wel jammer.
Ik ben ook wel een Spring Drive fan. Maar een iwate heb ik nog nooit gehad en dan moet het wel Shizukuishi zijn… de nieuwe hi beat is gelukkig ook wel een knap staaltje techniek, dus een straf is het zeker niet. En ik heb met mijn SBGY027 wel al een Spring Drive, dus het wordt wel een mooi duo zo ![]()